K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 24-11-2010, 21:36   #1
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
Politikerne får store summer i pension fra de bliver 60

"Mange af de politikere, der råber højest om at afskaffe efterlønnen, har været med til at beslutte, at de selv kan få en fed pension, når de fylder 60 år. Efter 20 år på Christiansborg har selv det mest uduelige folketingsmedlem ret til en pension på 31.900,- kr. om måneden, når vedkommende runder 60. En minister kan derudover få op til 26.091 kr. om måneden i ministerpension, og så må de gerne arbejde ved siden af uden at dette behøver have nogen betydning for udbetalingen."

http://www.realiteten.dk/vis.php?id=471&sektion=samfund

Øhhhhh...så har jeg blot et spørgsmål: er de "kære" politikere disse penge værd?

hva´syns du? -jeg er ikke i tvivl!
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-11-2010, 01:00   #2
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
nej, det er de ikke.. og det er fuldkommen tåbeligt at de får lov at skabe sig sådanne gunstige forhold..

det bør afskaffes inden de overhovedet tænker på at fjerne efterløn og pension..altså førtids..
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-11-2010, 01:39   #3
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Tjaaaa, deres ordning havde været acceptabel HVIS de havde haft indsigt og format, til samtidig at tænke lidt på os der sidder på bunden, og gøre tilværelsen mere tryg for os.

Det virker bare så forkert at de selv får skabt de der fede ordninger samtidig med, at de slet ikke kan føle med os andre, og faltisk fører politik der gentagende gange er ude på svinge sparekniven over vores hoveder og true med nye regler og stramninger, så vi aldrig HELT kan nyde vores tilfærelse som i forvejen er svær at rumme psykisk.

Sådan noget forstår jeg ikke. Hvis man selv har meget og har udsigt til mere, hvordan kan man så træde nedaf og tage fra dem der i forvejen ikke har så meget, og endda gøre det med god samvittighed.

Tror mange af dem er så egocentreret at de aldrig får tanken ''tænk hvis det var mig selv'' der sad med 12.000 kr i pension om måneden. Og det er jo nok der fejlen ligger.

Det glæder mig de har nogle gode pensionsordninger, men det skræmmer mig, at de ikke kan gøre bare LIDT mere for os på bunden af samfundet. Vi er jo dybt afhængige af deres beslutninger.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-11-2010, 02:36   #4
Hexi
Lever på K10
 
Hexis avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2007
Lokation: Bor i Bulgarien
Indlæg: 1.821
Styrke: 19
Hexi er ved at flytte ind på K10Hexi er ved at flytte ind på K10
De skal have deres pensioner reguleret ned på linie med en folkepension...og skal melde til kommunen hver gang de tager til Mallorca...


så kan vi alle være sikre på at vi ikke kommer til at mangle noget når vi når dertil ... for folkepensionen vil stige med raketfart
__________________
Bor nu i Bulgarien... Et paradis for danske fattigrøve...
Hexi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-11-2010, 08:24   #5
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Neeeeej, hvor er de dygtige de danske politikere som allerede nu tænker på sig selv og på sine rige venner. Ja, noget for noget.

Lars Ulykkes og hans udvalgtes folks ( private aktører ) drøm om det lille Amerika blive meget snart et realitet for dem selv, men et merit for de andre, de mindre udvalgte.

Det er til at brække sig over.
http://jp.dk/indland/indland_politik/article2256840.ece

Sidst redigeret af Karo; 25-11-2010 kl. 08:38.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Bliver der modregnet i fleksydelse, hvis der udebetales løbende pension Drewsen Spørgsmål ang fleksjob 6 14-05-2012 13:56
Politikerne vil senere på pension nocturne Politik og Samfund 8 24-03-2012 22:41
Det gør politikerne for de langtidssyge Benny Gerhard Politik og Samfund 5 06-07-2011 19:58
ADHD hvor store sandsyndlighed for en pension UllaCliffShads Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 16 03-09-2010 14:44




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:02.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension