K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-11-2010, 15:54   #1
Silke1410
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 05-11 2010
Lokation: Næstved
Indlæg: 4
Styrke: 0
Silke1410 er ny på vejen
Har i prøvet det?

Hej.

Prøver igen, da ingen har svaret på mit andet indlæg.
Jeg søger førtidspension og fik afslag på at starte pensionssag op. Jeg ankede til beskæftigelsesankenævnet som hjemviste sagen til kommunen.

Er der nogen af Jer der har fået hjemvist en sag til genbehandling? Og hvis I har hvordan forløb sagen så?
Silke1410 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-11-2010, 16:27   #2
Garfield
Hvor skulle jeg ellers være
 
Garfields avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-05 2010
Lokation: Fyn
Indlæg: 196
Styrke: 14
Garfield er ny på vejen
jeg fik i fredags brev om at kommunen burde have forlænget mine sygedagpenge, jeg er idag blevet kontaktet af min nye sagsbehandler som oplyste at hun ville fortsætte med min sag med det samme,

men at kommunen havde anket afgørelsen, ifølge hende er kommunen forpligtet til at behandle sagen med det samme, når de modtager afgørelsen fra beskæftigelsesankenævnet, uagtet om de vil anke eller ej, hvilket vil sige at når du nu fik medhold skal kommunen gå i gang med en ny behandling af din sag med det samme, men det skader jo ikke at ringe eller skrive til dem og minde dem om det.

held og lykke med det
__________________
Elsk mig mest, når jeg fortjener det mindst
for der behøver jeg det mest
Garfield er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-11-2010, 16:48   #3
L.S.
Lever på K10
 
L.S.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2010
Indlæg: 1.553
Styrke: 17
L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10
Hej Silke

som udgangspunkt er det POSITIVT, at din sag bliver hjemsendt til genbehandling - det svarer lidt til en politisk "næse" til det kontor der har givet dig afslag.


Jeg fik af et socialcenter afslag på en ansøgning om noget terapi, ankede og fik igen afslag.

Sendte den så videre til den højere anke-instans - som brugte ét år på at behandle anken!

Men derinde kunne de godt læse dansk, og havde svært ved at overse de megastore bogstaver jeg havde printet paragraffer af sociallovgivningen ud med, og lagt øverst i min klage, så sagen blev "hjemsendt til afdelingen, til genbehandling, da alle vinkler ikke var belyst".


På trods af at alle relevante dokumenter til støtte for min ansøgning, nærmest lå øverst i min sagsmappe - som sagsmishandleren åbenbart på ingen måde havde gidet at læse i.

I ventetiden var jeg endelig blevet tildelt en RIGTIG, uddannet socialrådgiver, og mindre end 1 måned efter at sagen blev" Hjemsendt", var min bevilling i hus!

Da alt og alle på forvaltningerne, trods tydelige love, paragraffer og retningslinjer for god sagsbehandling, bliver behandlet meget forskelligt, afhængig af hvor i landet du bor, hvor stram økonomi din kommune har, og hvem der lige har pisset på din (ofte tilfældige) sagsbehandlers sukkermad pågældende dag, er det supersvært at give dig et svar du kan bruge til ret meget end et fingerpeg.

Men er du nogenlunde klar i spyttet, og ikke bange for at gribe en telefon og gøre dig forståelig, uden at den anden ende føler du spilder deres tid, har jeg selv gode erfaringer med at tage ansvar for egen situation - læs: have næsen helt oppe i R**** på papirnusserne, og ringe til de der behandler klager og sager - for at lokke et fingerpeg om tidsrammen ud af dem.

Man skal spørge baglæns, altså ikke "hvornår tror i sagen er behandlet?" det føler de sig pressede af, men i stedet: "I har garanteret enoooormt travlt, så der går vel miiiiindst x-antal måneder........eller...... hvad?" Giv dem tid til at tænke og svare.

Håber dette giver dig en lidt klarere fornemmelse af din situation.

HOLD UD!!, som de siger på film, til vennerne i fængsel.
L.S. er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Har nogle prøvet dette ?? Frk. Horsens Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 6 30-03-2012 10:33
Har i prøvet det ? Gunell Alt det andet 8 31-10-2009 20:32
Andre der har prøvet det?? Tina Aalborg Dit og Dat 10 27-08-2009 08:12
Kiripraktor, har du prøvet det? Yasmin Dit og Dat 2 20-11-2008 18:18
Har nogen prøvet Maj-Britt Dit og Dat 7 19-08-2008 14:36




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:27.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension