K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 04-07-2007, 15:07   #1
IVN
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 03-10 2006
Indlæg: 10
Styrke: 18
IVN er ny på vejen
Løn

Jeg er i flexjob (20 timer) Er uddannet engroshandelsekspedient, men er p.t ansat som butiksass. Jeg har en kolega som får ca. 16000 kr i mdr. (også flexjob 20 timer) hun har dog ingen uddannelse.
Min job konsulent har heletiden sagt at jeg nemt vil kunne mærke at jeg kom i arbejde. Min løn er 17.000 kr. og jeg får kun 500 kr. mere udbetalt end da jeg gik her hjemme på ledigheds ydelse.
Dvs. jeg knap har dækket mine udgifter til transport .
Jeg får ca. 3500 kr. mere før skat, men de bliver åbentbart ædt op af ATP, AMP, AM osv....

Kan bare ikke forstå at det hænger sådan sammen....

Håber i kan svare mig

MVH IVN
IVN er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-07-2007, 19:16   #2
Per
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 01-11 2005
Lokation: Kalundborg
Alder: 67
Indlæg: 8
Blog Indlæg: 1
Styrke: 0
Per er ny på vejen
RE: for lidt i løn

Er lige started på nyt flexjob jeg får 20800 før skat jeg arbejder cirka 20 timer, det er vel rimkigt
Per er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-07-2007, 19:18   #3
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
RE: Løn

Ja, man bliver ikke rig af fleksjob. Det er vist rigtigt.

Hvis du er medlem af fagforening, er det muligt, at de kan hjælpe dig med en lidt højere løn, hvis dine hidtidige kvalifikationer kan medregnes. Det mener jeg, at de skal.

Ellers tjek på www.hk.dk. Du kan måske finde noget der.


Ellers er det mindstelønnen, der gælder.

Måske andre kan svare.
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-07-2007, 19:26   #4
printz4l
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 22-01 2006
Indlæg: 17
Styrke: 19
printz4l er ny på vejen
RE: Løn

Hej IVN
Spørg plejepersonalet i Danmark, om det kan "betale" sig at arbejde??
Det er jo alt afhængig af den enkelte,- mange mennesker mener jo ikke de har et liv, hvis ikke de kan "måle" sig via et job, nogle bliver ligefrem syge af at gå hjemme, mens andre "ofrer" deres liv for et job, og så bruger fritiden på at restituere sig. Min erfaring siger:Hellere en god arbejdsplads, end en høj løn, for jo mere man får i løn, jo mere bruger man, og så er faldet ekstra stort, HVIS man alligevel ender på en overførselsindkomst, uanset om det er p.g.a. sygdom eller arbejdsløshed:|
Håber det hjalp lidt.

Pøj-pøj til alle
Printz4l
printz4l er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-07-2007, 20:34   #5
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
RE: Løn

Citat:
IVN skrev:
Jeg er i flexjob (20 timer) Er uddannet engroshandelsekspedient, men er p.t ansat som butiksass. Jeg har en kolega som får ca. 16000 kr i mdr. (også flexjob 20 timer) hun har dog ingen uddannelse.
Min job konsulent har heletiden sagt at jeg nemt vil kunne mærke at jeg kom i arbejde. Min løn er 17.000 kr. og jeg får kun 500 kr. mere udbetalt end da jeg gik her hjemme på ledigheds ydelse.
Dvs. jeg knap har dækket mine udgifter til transport .
Jeg får ca. 3500 kr. mere før skat, men de bliver åbentbart ædt op af ATP, AMP, AM osv....

Kan bare ikke forstå at det hænger sådan sammen....

Håber i kan svare mig

MVH IVN
IVN har du husket at få lavet dit skattekort om ?
og har du tjekket at du får beskæftigelsefradrag også , alt efter hvor langt du har til arbejdet så kan du jo også få kørselsfradrag men det er jo sådanne ting du selv skal sørge for, så hvis ikke du har fået lavet dit skattekort om så kan det være forklaringen, for så vil du mangle sådan noget som netop dit beskæftigelsefradrag ...

Det lyder lidt åndsvagt at du kun får 500 mere udbetalt om måneden , men det er jo aldrig til at sige,for det kommer jo helt an på hvad du har at trække fra osv ..

men tjek dit skattekort , husk at få dit beskæftigelse fradrag og husk at få skrevet kørsel på , hvis ikke du allerede har gjort det
  Besvar med citat
Gammel 04-07-2007, 20:36   #6
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
RE: Løn

Citat:
Per skrev:
Er lige started på nyt flexjob jeg får 20800 før skat jeg arbejder cirka 20 timer, det er vel rimkigt
Per jo det er rimeligt alt efter hvad du laver
Man skal jo have overenskomst lønnen for det område man er ansat under, og nogle har jo en bedre overenskomst end andre...

Man skal også altid huske at tage fagforeningen med på råd, der kan jo være en chance for noget anciennitets tillæg osv

MVH
Hejdien
  Besvar med citat
Gammel 05-07-2007, 08:51   #7
Per
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 01-11 2005
Lokation: Kalundborg
Alder: 67
Indlæg: 8
Blog Indlæg: 1
Styrke: 0
Per er ny på vejen
RE: Løn

køre 2 ture til København 2gange den ene uge og 3 gange anden uge og har en kolega med, har aldrig tjent mine penge så let (men kan heller ikke klare mere med den alder og slitasje jeg har)
Per er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-07-2007, 10:45   #8
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
RE: Løn

Per ja hvis du har det sådan med dit arbejde, så er du en af de heldige der har fundet jobbet hvor du både kan arbejde med noget du kan holde ud og til en løn du kan leve for, så er det hele vist på plads og man kan ikke andet end at sige tillykke
  Besvar med citat
Gammel 05-07-2007, 12:58   #9
Kaftbyen
Slettet bruger
 
Tilmeldingsdato: 09-07 2006
Indlæg: 134
Styrke: 18
Kaftbyen er ny på vejen
RE: Løn

jo jo en 500,- mand.. ja det fik jeg også, da jeg var i fleksjob.. det gik til madpakken
Kaftbyen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-07-2007, 17:00   #10
Per
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 01-11 2005
Lokation: Kalundborg
Alder: 67
Indlæg: 8
Blog Indlæg: 1
Styrke: 0
Per er ny på vejen
RE: Løn

ja jeg klager heller ikke, men desvære er jobet kun et år, så glæder mig ikke til august 2008,:| så slutter det:@:@
Per er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:25.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension