K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 04-07-2007, 14:13   #1
GitteB
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-04 2007
Indlæg: 28
Styrke: 18
GitteB er ny på vejen
I job og afklaring af arbejdsevne

Hej

Jeg er igang med at blive afklaret til fleksjob. Jeg har lige i dag fået besked om at min arbejdsevne skal afklares. Jeg kan dog ikke få af vide hvordan det kommer til at foregå - da jeg jo er i arbejde.

Er der nogle der ved hvordan det kan foregå? Jeg skal vel ikke til at have fri i en periode for at blive afklaret - eller hvad ?

GitteB
GitteB er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-07-2007, 17:39   #2
Flammy
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 10-11 2006
Lokation: Kalundborg
Alder: 74
Indlæg: 2
Styrke: 0
Flammy er ny på vejen
RE: I job og afklaring af arbejdsevne

Hej Gitte Jeg tror at du skal i arbejdsprøvning og måske til nogle undersøgelser for at få en speciallægeudtalelse om din arbejdsevne. Det er på grund af det tilskud, der skal ydes til din nuværende eller kommende arbejdsgiver, hvis din arbejdsevne er nedsat og du derved bliver visiteret til fleksjob. Det er det jeg har været igennem, men der er nok forskel på hvordan man bliver visiteret.
Flammy er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-07-2007, 20:50   #3
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
RE: I job og afklaring af arbejdsevne

Såvidt jeg husker så kan kommunen forlange at man arbejdsprøves hos en anden arbejdsgiver end ens egen.. men jeg undersøger det lige og vender tilbage med det

MVH
Hejdien
  Besvar med citat
Gammel 05-07-2007, 07:03   #4
gh72
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2006
Indlæg: 1.224
Styrke: 21
gh72 er ved at flytte ind på K10gh72 er ved at flytte ind på K10
RE: I job og afklaring af arbejdsevne

Hej Gitte!

Jeg mener også, kommunen kan kræve arbejdsprøvning hos en anden arbejdsgiver.. Det er noget med, at alle muligheder skal være udtømte, så de vil måske finde ud af, om der evt ville være mulighed for fuld arbejdstid i et andet fag, for så er det jo = revalidering.. Men mon ikke også det kommer an på, hvilket job man er i, om det overhovedet er realistisk at arbejdsevnen kan forbedres indenfor et andet fag.
Det er aldrig til at spå om, hvordan kommunen vælger at gøre i disse tider..
Held og lykke med det hele!
gh72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-07-2007, 10:43   #5
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
RE: I job og afklaring af arbejdsevne

Hej igen Gitte

Her er hvad jeg har fundet frem til omkring visitation til fleksjob.

Citat:

For at kunne få bevilget et fleksjob vil man påbegynde en virksomhedspraktik.
Praktik kan foregå både i offentlige og private virksomheder. Virksomhedspraktik erstatter det, der før blev kaldt individuel jobtræning, arbejdsprøvning eller arbejdspraktik. Hvis du er i et ansættelsesforhold vil virksomhedspraktik, som hovedregel foregå der. Loven kræver dog, at du skal have en nedsat arbejdsevne i ethvert erhverv og derfor vil du kunne risikere, at blive sendt i en arbejdsprøvning inden for et mere "skånsomt" arbejdsområde. Selvfølgelig med henblik på at afdække om man vil kunne omskole eller omplacere dig og at du derved kan få øget din arbejdsevne.
En virksomhedspraktik har som regel en varighed på 3 mdr. Her vil man måske starte med 12 timer om ugen og trappe langsom op for at få afdækket, hvor mange timer du max. magter.

Efter endt arbejdsprøvning sammenholdes, det timeantal, du selv beskriver du magter at arbejde, med dine lægepapirer.
  Besvar med citat
Gammel 07-07-2007, 20:20   #6
GitteB
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-04 2007
Indlæg: 28
Styrke: 18
GitteB er ny på vejen
RE: I job og afklaring af arbejdsevne

Tak for svarene.

Hejdien: hvor har du fundet det omkring afklaring henne ?? Er det fra en bestemt lov eller er det i en vejledning ??

GitteB
GitteB er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-07-2007, 20:22   #7
GitteB
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-04 2007
Indlæg: 28
Styrke: 18
GitteB er ny på vejen
RE: I job og afklaring af arbejdsevne

... og lige lidt mere

Kan da slet ikke overskue hvis jeg skal afklares ved en anden arbejdsgiver. Hvad så med mit nuværende arbejde. Det er da ikke sikkert de vil gå med til det ?

Puha - det er da svært. Overvejer om jeg nogensiden skulle have startet alt det her med fleksjob....men kan jo heller ikke holde til 37 timers arbejde. Men på den anden side vidste jeg det jo godt, da jeg selv er socialrådgiver. Men det er sørme svært lige pludselig at være på den "anden side af skrivebordet":|
GitteB er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-07-2007, 22:18   #8
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
RE: I job og afklaring af arbejdsevne

Hej Gitte b

Jeg har fundet det ovenstående her www.alfa-1.dk/viewpage.php?page_id=17 jeg ved at der står noget om det i loven også og skal nok finde det til dig

Men det kan godt tage et par dage da jeg ikke er hjemme hos mig selv i disse dage og det er hos mig selv jeg har div bøger og love liggende.
Men jeg vender tilbage

Og det er jo heller ikke sikkert at du skal afklares ved en anden arbejdsgiver, der skal tages en snak med dig kommunen og nuværende arbejdsgiver omkring det og det kan jo være at kommunen også kan se det smarte i at du afprøves hvor du er nu...

Man kan jo håbe

Arbejder du som socialrådgiver ? for alt efter hvad man fejler så er det jo et af de mere stille job (fysiske ikke psykisk ) og det vil der jo også blive kigget på....

Hvis ikke du kan klare et kontor job er der jo heller ingen der forventer at du kan klare et løftejob
  Besvar med citat
Gammel 08-07-2007, 12:12   #9
GitteB
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-04 2007
Indlæg: 28
Styrke: 18
GitteB er ny på vejen
RE: I job og afklaring af arbejdsevne

Hej Hejdien

Du giver bare besked når du kommer tilbage. Jeg kigger selv lidt efter det i morgen.....

Ja, jeg arbejder som socialrådgiver på en helt almindelig forvaltning. Jeg kan overhovedet ikke forestille mig noget mere stille arbejde. Jeg kan sagtens arbejde 100% når jeg er der - kan bare ikke magte 37 timer.

GitteB er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-07-2007, 12:19   #10
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
RE: I job og afklaring af arbejdsevne

Hej GitteB ...kan du så hjælpe os herinde når du er socialrådgiver ? jeg har brug for hjælp :|
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Manglende arbejdsevne afklaring. fortvivlet- Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 8 01-06-2011 08:11
Afklaring af arbejdsevne ! SolenOgMånen Jeg er kommet i praktik. 8 06-05-2011 14:45
afklaring af arbejdsevne dj75dk Alt det andet 1 13-07-2010 20:56
arbejdsevne afklaring ?? dobar Spørgsmål ang fleksjob 23 06-05-2010 17:50
Afklaring af arbejdsevne Hjorth Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 20-04-2007 16:16




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 05:34.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension