K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 15-11-2010, 11:58   #1
graver
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 01-03 2010
Indlæg: 11
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
graver er ny på vejen
Ingen erstatning for tabt erhvervsevne.

Jeg har tidligere rejst dette problem her i Forum. For at få hjælp og inspiration fra brugerne her, prøver jeg igen:

Jeg blev tildelt FP d. 1. april 2010. Kunne ikke få et flexjob, da arbejdsevnen er nede på 12-15 %

Jeg rejste overfor Industriens Pension krav om at få udbetalt 100.000 kr. for tab af mere end 50 % af erhvervsevnen, men det har de nægtet med henvisning til, at der i speciallægeerklæringen fra Slagelse Sygehus og flere andre steder står, at jeg "lider af en uspecifik artrit", som på dansk betyder gigt uden sikker diagnose.

Industriens Pension har tre gange afvist ansøgningen, som min fagforening 3F har indsendt på mine vegne. Man ønsker mere lægeligt på bordet, som det hedder...
Men hvordan i alverden skal der komme mere lægeligt frem, når man allerede har været gennem hele møllen, nemlig en privat specialklinik for gigtsygdomme, reumatologisk afdeling samt egen læge og kommunens læger?

3F har søgt om aktindsigt fra IP, men efter fire måneder med flere rykkere, har man stadig ikke udleveret nogen sagsakter.

Jeg overvejer selvfølgelig at gå til en advokat, men det er for dyrt for mig, som de fleste nok kan regne ud...

Jeg håber at I her på dette Forum kan komme med nogle nye ideer, for jeg nægter simpelthen at lade sagen falde, når der i min forsikringspolice fra IP står, at der udbetales 100.000 kr. ved tab af erhvervsevne på mere end 50 %.
graver er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-11-2010, 12:04   #2
Nabokone
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 17-03 2009
Lokation: København, Nørrebro.
Indlæg: 152
Styrke: 16
Nabokone er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af graver Se meddelelser
Jeg overvejer selvfølgelig at gå til en advokat, men det er for dyrt for mig, som de fleste nok kan regne ud...
Mon ikke du har mulighed for at søge fri proces gennem det forsikringsselskab, hvor du har din indboforsikring? Der plejer at være en retshjælpsforsikring inkluderet - eller spørge en advokat om muligheden for fri proces.
Nabokone er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-11-2010, 12:05   #3
Odenseaneren
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 26-03 2008
Indlæg: 525
Styrke: 17
Odenseaneren er rigtig godt på vej
Hvad med dette http://www.ankeforsikring.dk/
Odenseaneren er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-11-2010, 14:11   #4
Katharina
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-10 2010
Indlæg: 839
Styrke: 14
Katharina er rigtig godt på vej
Hej Graver!

Citat:
Oprindeligt indsendt af graver Se meddelelser
Jeg blev tildelt FP d. 1. april 2010. Kunne ikke få et flexjob, da arbejdsevnen er nede på 12-15 %

Jeg rejste overfor Industriens Pension krav om at få udbetalt 100.000 kr. for tab af mere end 50 % af erhvervsevnen, men det har de nægtet med henvisning til, at der i speciallægeerklæringen fra Slagelse Sygehus og flere andre steder står, at jeg "lider af en uspecifik artrit", som på dansk betyder gigt uden sikker diagnose.

Har fagforening medsendt sdp-kontors ressourceprofil, som lægefagligt og socialfagligt dokumenterer betydeligt og varigt nedsat funktionsevne i ethvert erhverv? - Og vedlagt alle lægeerklæringer, som sdp-kontor har indhentet?

Industriens Pension har tre gange afvist ansøgningen, som min fagforening 3F har indsendt på mine vegne. Man ønsker mere lægeligt på bordet, som det hedder...
Men hvordan i alverden skal der komme mere lægeligt frem, når man allerede har været gennem hele møllen, nemlig en privat specialklinik for gigtsygdomme, reumatologisk afdeling samt egen læge og kommunens læger?

Samtidig med indsendelse af sdp-kontors ressourceprofil/lægeerklæringer, ville jeg, hvis jeg var dig, få og indsende endnu én reumatologisk undersøgelse. Evt. fra Hans Haga i Esbjerg, som mange her på K10 har rost for stor viden og grundighed omkring uspecifikke gigtsygdomme. Industriens Pension ønsker måske en sådan grundig udredning med nærmere specifikation af art af gigtsygdom. Men send altså samtidig sdp-kontors ressourceprofil/lægeerklæringer, som samlet peger på betydeligt og varigt nedsat funktionsevne i ethvert erhverv.

3F har søgt om aktindsigt fra IP, men efter fire måneder med flere rykkere, har man stadig ikke udleveret nogen sagsakter.

Har 3Fs jurister på hovedkontor været inddraget m.h.p. aktindsigt?

Jeg overvejer selvfølgelig at gå til en advokat, men det er for dyrt for mig, som de fleste nok kan regne ud...

Mon ikke 3Fs jurister kan komme igennem med ønske om aktindsigt? Ellers kan du også selv ønske aktindsigt i Industriens Pensions vurderinger med aktindsigtsbegæring her fra K10s hjemmeside. Alternativt kan du selv ringe og tale med sekretær i din sag, hvad der evt. kan støtte din sag - sdp-kontor-ressourceprofil/lægeerklæringer dokumenterende betydeligt og varigt nedsat erhvervsevne i ethvert erhverv - og evt. endnu en reumatologisk lægeerklæring. Jeg fik ihvertfald god hjælp hos sekretær i min pensionsordning. Det tror jeg også, du kan få. Hun tilbød mig selv, jeg kunne ringe og spørge, om der evt. manglede endnu noget lægefaglig dokumentation i min sag efter forelæggelse for deres lægekonsulent - og indhente og sende mere lægefaglig dokumentation om evt. opfølgende..


Jeg håber at I her på dette Forum kan komme med nogle nye ideer, for jeg nægter simpelthen at lade sagen falde, når der i min forsikringspolice fra IP står, at der udbetales 100.000 kr. ved tab af erhvervsevne på mere end 50 %.

Du har betalt til Industriens Pension i mange år, idet du regnede med ovennævnte police. Nu er din erhvervsevne nedsat med mere end 50 %, og nu må du være omfattet af denne polices løfte. Dokumentér som ovenfor beskrevet videre sammen med fagforening både lokalt og centralt - og i samråd med sekretær i din sag hos Industriens Pension - både ved sdp-kontors ressouceprofil/lægeerklæringer og ved ny reumatologisk lægeerklæring - så får Industriens Pension det, de siger, de mangler - og så er al ønsket dokumentation givet i overmål - og så må de udbetale TAE som lovet ud.
Held og lykke!

Sidst redigeret af Katharina; 15-11-2010 kl. 14:39.
Katharina er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-11-2010, 14:17   #5
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.770
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
I forbindelse med din dårlige sagsbehandling manglende aktindsigt kontakter du
https://www.dukh.dk/radgivning/radgivning

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 15-11-2010, 15:04   #6
Ingrid
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 04-03 2006
Indlæg: 565
Styrke: 20
Ingrid er ved at flytte ind på K10Ingrid er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af graver Se meddelelser
Jeg har tidligere rejst dette problem her i Forum. For at få hjælp og inspiration fra brugerne her, prøver jeg igen:

Jeg blev tildelt FP d. 1. april 2010. Kunne ikke få et flexjob, da arbejdsevnen er nede på 12-15 %

Jeg rejste overfor Industriens Pension krav om at få udbetalt 100.000 kr. for tab af mere end 50 % af erhvervsevnen, men det har de nægtet med henvisning til, at der i speciallægeerklæringen fra Slagelse Sygehus og flere andre steder står, at jeg "lider af en uspecifik artrit", som på dansk betyder gigt uden sikker diagnose.

Industriens Pension har tre gange afvist ansøgningen, som min fagforening 3F har indsendt på mine vegne. Man ønsker mere lægeligt på bordet, som det hedder...
Men hvordan i alverden skal der komme mere lægeligt frem, når man allerede har været gennem hele møllen, nemlig en privat specialklinik for gigtsygdomme, reumatologisk afdeling samt egen læge og kommunens læger?

3F har søgt om aktindsigt fra IP, men efter fire måneder med flere rykkere, har man stadig ikke udleveret nogen sagsakter.

Jeg overvejer selvfølgelig at gå til en advokat, men det er for dyrt for mig, som de fleste nok kan regne ud...

Jeg håber at I her på dette Forum kan komme med nogle nye ideer, for jeg nægter simpelthen at lade sagen falde, når der i min forsikringspolice fra IP står, at der udbetales 100.000 kr. ved tab af erhvervsevne på mere end 50 %.
Så længe du har en usikker diagnose, så kommer du ingen vegne i forsikringsselskabet. Forsikringsselskaber arbejder med faste diagnoser og har en diagnoseliste med alle de sygdomme der udløser for tab af erhvervsevne. Står uspecificeret gigt der ikke, så har du en dårlig sag.

Gigt er ikke bare gigt, og uspecificeret gigt er en lidt tåget diagnose - så jeg ville gå lægevejen og se om jeg ikke kunne få en helt fast diagnose, alt efter hvordan din gigt arter sig. Er det slidgigt eller er det leddegigt eller en anden form for gigt så få det skrevet i dine lægepapirer.

Da forsikringsselskaber og kommunerne arbejder på hver deres måde, den ene med en fast diagnoseliste og begrebet ERHVERVSEVNE og den anden med begrebet ARBEJDSEVNE - så kan man komme i den sære situation, du er i.

Erhvervsevne og arbejdsevne er i systemerne IKKE det samme.


Personligt tror jeg ikke en advokat kan hjælpe dig, men det kan aldrig skade at forhøre sig, nogle advokater tager ikke ret meget for at gennemgå en sag og kan hurtig fortælle dig om der er "kød" på din.
Ingrid er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-11-2010, 15:12   #7
graver
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 01-03 2010
Indlæg: 11
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
graver er ny på vejen
Tak for svarene til jer alle.
@Katharina: Ja, alt relevant er indsendt til IP.
Og jeg kommer netop fra min praktiserende læge, som udfra nylig taget røntgenbilleder fortæller, at gigten, som oprindelig sidder i benene, har bredt sig til begge skuldre. På den baggrund vil han gå ind i sagen igen.
3F's jurister har endnu ikke været på sagen, men det bliver det næste.
graver er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-11-2010, 18:48   #8
Katharina
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-10 2010
Indlæg: 839
Styrke: 14
Katharina er rigtig godt på vej
Hej Graver!

Som Ingrid skriver til dig ser det ud til, vore pensionsselskaber har en meget specifik diagnoseliste, de går ud fra med hensyn til anerkendelse af betydelig og varig nedsat funktionsevne i ethvert erhverv:

Citat:
Oprindeligt indsendt af graver Se meddelelser
Og jeg kommer netop fra min praktiserende læge, som udfra nylig taget røntgenbilleder fortæller, at gigten, som oprindelig sidder i benene, har bredt sig til begge skuldre. På den baggrund vil han gå ind i sagen igen.
Hvis jeg var dig ville jeg bede egen læge om henvisning til yderligere udredning af uspecificeret gigt hos en meget anerkendt og erfaren reumatolog.

Jeg har her på K10 læst om en meget dygtig og grundig reumatolog i Esbjerg, som hedder Hans Jakob Haga, Reumaklinik Danmark, Havnegade 19, Esbjerg (lige over for Musikhus i Esbjerg) tlf. 75 17 77 00. Han er privatpraktiserende reumatolog, men din praktiserende læge kan godt henvise til ham, så sygesikring betaler for reumatologisk undersøgelse hos ham. Han har rimelig kort ventetid, fordi han er privatpraktiserende reumatolog.

Mange her på K10 (Ragdoll, MorWettendorf, Tutti…) med uspecifik gigtlidelse fortæller om uvurderlig hjælp til udredning af alvorlige reumatologiske sygdomme hos reumatolog Hans Jakob Haga.

Han beskriver sit virke som reumatolog på en betryggende måde på hjemmeside:

www.reumaklinikdanmark.dk

Jeg tænker, det er værd at rejse langt med hensyn til den rette hjælp til præcis diagnosticering af uspecifik gigt/prognose. Udskriv beskrivelse fra Hans Hagas hjemmeside, og fortæl, du har hørt ham rost, og ønsker din læges hjælp til henvisning til udredning hos Hans Haga.

Belønning er TAE, der vil lune godt økonomisk!

Jeg forestiller mig grundig lægefaglig udredning med præcise diagnoser, er særligt nødvendig i forsikringssager, fordi de ikke har mulighed for at efterprøve diagnoser ved arbejdsprøvevurdering som sdp-kontor, som Ingrid præcist redegør for:

Så længe du har en usikker diagnose, så kommer du ingen vegne i forsikringsselskabet. Forsikringsselskaber arbejder med faste diagnoser og har en diagnoseliste med alle de sygdomme der udløser for tab af erhvervsevne. Står uspecificeret gigt der ikke, så har du en dårlig sag.

Gigt er ikke bare gigt, og uspecificeret gigt er en lidt tåget diagnose - så jeg ville gå lægevejen og se om jeg ikke kunne få en helt fast diagnose, alt efter hvordan din gigt arter sig. Er det slidgigt eller er det leddegigt eller en anden form for gigt så få det skrevet i dine lægepapirer.

Da forsikringsselskaber og kommunerne arbejder på hver deres måde, den ene med en fast diagnoseliste og begrebet ERHVERVSEVNE og den anden med begrebet ARBEJDSEVNE - så kan man komme i den sære situation, du er i.

Erhvervsevne og arbejdsevne er i systemerne IKKE det samme.


Held og lykke med henvisning gennem egen læge til for mig at se påkrævet reumatologisk præcis udredning af uspecifik gigt, som nu yderligere har bredt sig - med præcis reumatologisk diagnose/prognose - så du kan få TAE!

Sidst redigeret af Katharina; 15-11-2010 kl. 19:52.
Katharina er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-11-2010, 19:41   #9
mortenthekin
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 15-11 2010
Indlæg: 7
Styrke: 0
mortenthekin er ny på vejen
Industrienspension,arbejder uafhængig af ask , og udtalelser fra komuner .du skal anmode om igen udbetaling 100000 kr og løbende ydelser,de vil sende dig en forholdsvis nem helbredsattest , som lægen udfylder..jeg havde det samme problem,men efter telefonisk kontakt løste det hele sig..
mortenthekin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-11-2010, 19:45   #10
mortenthekin
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 15-11 2010
Indlæg: 7
Styrke: 0
mortenthekin er ny på vejen
http://www.industrienspension.dk/for..._invalid-2.htm
http://www.industrienspension.dk/bla...ser_010709.pdf

held og lykke med det..
mortenthekin er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
tabt erhvervsevne-forsikring nielsen17 Alt det andet 5 06-06-2013 12:06
45% tabt erhvervsevne hvad gør jeg nu? Star Alt det andet 7 12-04-2013 14:06
PFA - fleksjob - tabt erhvervsevne Thisted Spørgsmål ang fleksjob 5 06-02-2013 13:01
Tabt erhvervsevne, kapitalisering, modregning, FP? Hjælp! Kikkiålborg Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 24-10-2011 12:21
ledighedsydelse og erhvervsevne tabt claus jensen Spørgsmål ang fleksjob 19 23-08-2010 11:17




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:37.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension