K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-11-2010, 11:28   #1
Hanna
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-04 2010
Indlæg: 242
Styrke: 15
Hanna er ny på vejen
Statusattest

Det har ikke været muligt at arbejdsprøve mig, fordi jeg er for syg.
Så sagde min sagsbehandler, at jeg kunne søge pension uden arbejdsprøvning afhængig af, hvad min psykiater skriver i den statusattest, hun har bedt om.

Er der nogen, der ved om man skal deltage og være tilstede vedr. statusattest - ligesom ved den psykiatriske udrednig.

Altså er hele molevitten op til min psykiater. Det er en gyser uden lige.
Hilsen Hanna
Hanna er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-11-2010, 12:32   #2
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hanna Se meddelelser
Er der nogen, der ved om man skal deltage og være tilstede vedr. statusattest - ligesom ved den psykiatriske udrednig.
En statusattest laver lægen udfra det kendskab han i forvejen har til patienten, så der skal patienten ikke være tilstede.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-11-2010, 12:35   #3
Katharina
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-10 2010
Indlæg: 839
Styrke: 14
Katharina er rigtig godt på vej
Hej Hanna!

Jeg kan godt forstå, du gyser og er spændt - statusattest fra psykiater er overmåde vigtig i din sag!

En statusattest fra din psykiater bygger på hans journalnotater om dig - som Vovse redegør for i svar før mig - og er altså mindre omfattende end en speciallægeerklæring, som bygger på mindst 2 timers samtale med dig om: grundig anamnese om sygdoms opståen og vurderinger omkring:

- sygdoms diagnoser, status og prognose,
- funktionsniveau med sygdom nu og fremover
- behandlingsmuligheder
- om arbejdsprøvning er indiceret eller kontraindiceret lægeligt begrundet

I en statusattest tænker jeg, den grundige anamnese ikke behøves, men de andre punkter, som er nævnt her, skal være med i en statusattest.


Held og lykke med statusattest - vigtig for videre forløb - på vej mod ftp!

Sidst redigeret af Katharina; 12-11-2010 kl. 16:41.
Katharina er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-11-2010, 13:21   #4
Jørgine
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2009
Indlæg: 491
Styrke: 16
Jørgine er ny på vejen
Hvis du har løbende aktindsigt i din sag, kan du se hvilke spørgsmål, din kommune beder om at få besvaret hos din psykiater - i form af en statusattest.

Du har allerede fået svar på, at du ikke bliver indkaldt til konsultation i forbindelse med udfærdigelse af statusattest.

I mit tilfælde var jeg også for dårlig til arbejdsprøvning. Kommunen udbad sig en statusattest fra min speciallæge, hvor de spurgte, om jeg kunne arbejdsprøves - og hvis ikke - lægelig begrundelse herfor.

Min speciallæge svarede kort og konkret på kommunenes spørgsmål. Intet kunne misforstås eller -tolkes.

Håber, det går godt for dig.

Jørgine
Jørgine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-11-2010, 13:39   #5
Hanna
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-04 2010
Indlæg: 242
Styrke: 15
Hanna er ny på vejen
Tak for svarerne, jeg fil ekstra oplysninger, der lettede knuden i maven lidt.

Min psykiater er tit syg længe af gangen. Han er tibage på arbejdet på mandag. Så ligger spørgsmålene fra sagsbehandleren hos ham. Så er det bare, hvornår han laver den. P.g.a. hans sygdom har jeg først en tid 30. november.

Jeg tror han er god nok, og jeg er glad for den kognitive terapi jeg får - har gået hos ham i fire år. Jeg håber han skriver mit nyeste fremmedord "KONRAINDICERET" Det er blevet et helt mantra for mig. Hvis man kunne folde sine hænder og bede til - kontraindiceret - ville jeg gøre det.

Knus

Sidst redigeret af Hanna; 12-11-2010 kl. 13:42. Årsag: forglemmelse
Hanna er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-11-2010, 16:52   #6
Hamselv
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 03-09 2009
Indlæg: 140
Styrke: 15
Hamselv er ny på vejen
Ang. den status attest, så kan jeg oplyse, at min læge feks vil have at man er tilstede, når han laver den, det er vel også en god ting, så man kan få talt om tingene mm
Hamselv er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Statusattest Jasmina Alt det andet 15 21-02-2013 01:27
Statusattest christiane Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 30-10-2012 12:29
Statusattest Makao Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 2 21-08-2012 22:20
statusattest mand Alt det andet 0 05-01-2012 17:24
Vedr. Statusattest Kio Alt det andet 17 13-02-2009 06:54




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:51.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension