K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 09-11-2010, 09:41   #1
Diablo
Hvor skulle jeg ellers være
 
Diablos avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-11 2010
Lokation: Nordsjælland
Indlæg: 176
Styrke: 14
Diablo er ny på vejen
Unhappy Ansøgning om førtidspention

Hej.

Jeg er helt grøn her på siden og håber at der er nogen der kan rådgive mig lidt!
Lang historie til kort model.
Jeg har gennem de sidste 17 år været plaget af angst/depression og har nu tåbt tråden og er blevet sygemeldt for første gang i min tid på arbejdsmarked.
Jeg skulle nok have sygemeldt mig for mange år siden men kan nu mærke at det ikke kan fortsætte på denne måde mere.
Hvornår og hvordan søger jeg om pension og hvad er chancerne for at få denne når man lider af angst og depression?
Arbejdsprøvning og samtaler på kommunen er udelukket da jeg ikke kan overskue at komme uden for en dør.
Diablo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-11-2010, 09:46   #2
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
du skal have en masse læge dokumentation på din sygdom
hvis du har arbejdet indtil nu og ikke er kendt af systemet så skal du nok igennem
en lidt længere sagsbehandling først
men ingen kan sige noget om hvor lang tid
samt det er erhvervsevne og ikke sygdom du får pension på.
et er rimelige sikkert for at undgå arbejdsprøvning, skal der være en læge som skriver du ikke kan tåle det.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-11-2010, 10:00   #3
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Djavlsen,

Velkommen til

For det første skal du nok sænke tempoet og tage en ting ad gangen, det system du kommer ind i nu kræver tålmodighed i en grad som du ikke har set det før. Dog er du så "heldig" at være på sygedagpenge pt. formoder jeg ? Det er med at holde fast i dette og se om du kan få en afklaring ad denne vej.

Endvidere skal du være opmærksom på om du har evt. pensions ordninger, der har en Tab ef erhvervsevne forsikring som kommer dig til udbetaling i forbindelse med din sygemelding. Jeg siger dette da mange forsikringer ofte kræver, at man ansøger dem til sig selv senest 3 mdr. efter sin ansættelse i job.

Jeg røg selv ud af arbejdsmarkedet efter 17 år i 2006. Efter 1 år på sdp. blev jeg i 2007 smidt ud sf sygedagpenge, da en psykiater sagde, at jeg ikke måtte arbejdsprøves - havde ikke lige sat mig ind i sygedagpenge loven, da jeg arbejdede til de sidste. Pt. arbejder jeg på at kommunen indstiller mig til pension og håber at det lykkedes inden for det næste halve års tid.

Du vil næppe vinde noget ved selv af søge pension, men skal i forbindelse med dine sygedagpenge arbejde på en afklaring sammen med kommunen. Forstår udemærket at du ikke kan arbejdsprøves, men som Mtv skriver kræver det lægelig dokumentation.

Held og lykke med den videre fremfærd.

Mvh. EE

Sidst redigeret af Enteneller; 09-11-2010 kl. 10:03.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-11-2010, 17:24   #4
Diablo
Hvor skulle jeg ellers være
 
Diablos avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-11 2010
Lokation: Nordsjælland
Indlæg: 176
Styrke: 14
Diablo er ny på vejen
Hej med Jer, og tak for svarene.

Jeg har "heldigvis" været i behandling siden det startede, så der er fuld dokumentation for forløbet.
Jamen så er det jo bare at afvente
Diablo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-11-2010, 10:16   #5
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Djavlsen Se meddelelser
Hej med Jer, og tak for svarene.

Jeg har "heldigvis" været i behandling siden det startede, så der er fuld dokumentation for forløbet.
Jamen så er det jo bare at afvente
Tjaa, men på sygedagpenge skal man heller ikke afvente for meget. Her kommer man jo til løbende samtaler, men det er vigtigt at man samarbejder omkring en afklaring af ens fremtid.

Som du måske har læst på K10 er der en del der er kommet i klemme i sygedagpenge systemet, specielt når man nærmer sig varigheds begrænsningen på de første 52 uger, derfor er det vigtigt at man sætter sig ind i sygedagpenge reglerne (se K10 forside) og evt. taler med sin sagsbehandler heromkring.

Mvh. EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Flytning børne pasning su/førtidspention thomsen Alt det andet 4 23-03-2013 18:59
førtidspention asti Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 7 30-03-2012 22:34
Er lige begyndt at søge førtidspention asti Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 18-03-2012 14:41
Job og Førtidspention? Jakob Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 27-05-2009 21:46
Førtidspention og kontanthjælp jm Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 19-03-2006 19:33




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:50.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension