K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 06-11-2010, 03:57   #1
S_Phoenix
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 23-04 2010
Indlæg: 178
Styrke: 15
S_Phoenix er ny på vejen
Reelt håb eller illusion...

Hej igen.

Har brug for et par ord udefra om ikke andet så til at be/afkræfte mine tanker da jeg pt. (igen igen) er voldsomt nervøs, denne gang måske mere end før, ikke haft overskud eller kræfter til at opdatere før nu, men føler et hvis håb for afslutning indenfor "kort" tid nu.... Og håber bare ikke jeg lever i en illusion , ikke desto mindre har jeg ligefrem en SMULE godt humør, noget jeg ikke har haft i over 2 år, tør bare ikke tænke på hvordan det rammer mig hvis ikke det fortsætter i min sag som det gør nu . /cry

Tidligere tråd om historie og forløb:
http://www.k10.dk/showthread.php?t=13979

Har siden været til undersøgelse hos en overlæge/psykiater Peter chistoffersen på Slagelse psykiatri, gik igen over alt forventning, og igen har jeg nu netop kunne få en udtale der støtter mig 110% for hmm ja en uges tid siden tror jeg, samt fik en direkte diagnose "Generaliseret angst" (personligt meget glad for det uanset om det har betydning for sag eller ej, selvom det ikke overrasker mig ligefrem)

Citat fra udtalen.

- " Det fremgår at han har gået i psykologisk behandling i flere år. Det beskrives som mere vedligeholdende og beskyttende behandling, men det har ikke haft væsentlig effekt på hans funktionsniveau"

- "Konklusion er at det drejer sig om en alvorlig generaliseret angsttilstand, og at der ikke er yderligere medikamentelle behandlingsmuligheder" Der har heller ikke været varig effekt af længerevarende psykoterapeutisk forløb.

- " Tilstanden må således vurderes at være stationær. Der er ikke yderligere behandlingsmuligheder "

Lige de vigtigste citater derfra.

Siden der lige været til møde med sagsbehandler i mandags, første møde hvor jeg følte hun var til at tale med, og rent faktisk havde forståelse for min sag/situation.

Hun vil tage min sag til et intern møde med pensionsnævnet d. 19 november, og hvis de siger god for at min sag ser god ud færdiggøre hun min ressourceprofil med det samme sagde hun, af grunde jeg ikke forstår sagde hun at uden deres accept kunne hun ikke sende min sag ind, eller kunne hun godt, men hun ville med garanti blot få den smidt tilbage igen og sige det ikke er godt nok, så tænkte "jamen fint, hvis de siger god, så er den vel også næsten igennem" hvilket hun også sagde selv at de sager de havde sagt god for havde hun aldrig fået afslag på endnu.

Men lad det være ved det... Jeg er stadig HAMRENDE nervøs lige nu, og hver en time er et sandt ******* at komme igennem.

Hun sagde direkte til mig hun absolut intet kunne se der var mere at gøre, hun vidste simpelthen ikke hvad hun skulle gøre med mig, og sagde på et tidspunkt i en lidt alvorlig tone så at sige " Ronnie, tag ikke fejl, hvis ikke jeg mente det var en pensionssag så havde du fået det af vide for længst"

Hun har derudover haft min sag med til diskussion blandt 7 andre kollegaer.

Så tager lidt hendes ord for gode varer denne gang (?) - Og kort derefter sagde hun noget jobcenter chefen måske ikke skulle vide, men sagde til os (mor med som bisidder), at hvis ikke pensionsnævnet sagde god for den d.19 så skulle vi søge selv med det samme på en 17.

Skal lige siges de ting jeg siger om pensionsnævn ikke er noget "officielt", hun tager den udenom til et "uofficielt" møde inden hun indstiller som hun ifølge hende selv skal gøre som allerede nævnt vidst...

Beklager det måske er lidt rodet skrevet, det er mit hoved også så passer vel overens alt i alt

Kort opsummering af lægefaglige konklusioner. (ikke ordret efter papirerne, men som jeg lige husker dem)

Psykolog siger: Ingen behandlingsmuligheder, lidelsen vurderes at være varig.

Speciellæge siger: Alle behandlingsmuligheder udtømte, funktionstilstanden er nedsat til det ubetydelige og varigt nedsat.

Lægekonsulent siger: Alle behandlingsmuligheder udtømte, funktionstilstanden er nedsat til det ubetydelige og varigt nedsat.

Egen læge ser ikke flere muligheder.

Overlæge/psykiater: Tilstand stationær, der er ikke yderligere behandlingsmuligheder.

Hvad siger i umiddelbart ? Hvad kan de potentielt pege på, kan i se noget ?

Mvh.
En voldsomt fortvivlet, men med lidt håb nu i sig ung mand
S_Phoenix er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-11-2010, 09:27   #2
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej S Phoenix,

Håber du kan få lidt ro på dig selv, for det ser da rigtigt fint ud for din sag alt det speciallisterne og ikke mindst lægekonsulenten skriver og vurdere.

Jeg har ikke fået åbnet din tråd og var blot interesseret i at høre om du har været i, og/eller hvordan din arbejdsprøvning var gået ? Hvis du har haft gennemført en sådan og denne også peger på pension er din sag jo oplagt til hertil.

Jeg lider selv af generaliseret angst som hoveddiagnose og kan føle hvad du går igennem, dette er naturligvis meget stort for dig og din krop, men ofte skal der jo bare ligge et lille græs strå på tværs og man bliver smadret af sin angst.

Du må prøve at få ro på dig selv, gå en tur og få andrealinen pumpet lidt rundt, du kan jo ikke gøre andet end at vente.

Held og lykke.

EE

Sidst redigeret af Enteneller; 06-11-2010 kl. 09:29.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-11-2010, 09:28   #3
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Hvad siger din arbejdsprøvning?

Vh Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-11-2010, 09:38   #4
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
Hvorfor siger sagsbehandleren at du skal søge §17?
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-11-2010, 16:21   #5
S_Phoenix
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 23-04 2010
Indlæg: 178
Styrke: 15
S_Phoenix er ny på vejen
#Enteneller
Mht. roen så prøver jeg, og tro mig der bliver gået rundt i stor stil pt. nød til at gøre et eller andet da jeg i lange perioder dagligt ikke kan være nogen vegne.

Hvad angår arbejdsprøvning (også til dig popiae), så glemte jeg den del som skulle være nævnt.

Jeg har som så ikke været i arbejdsprøvning da det blev vurderet fra sagsbehandlers side som nytteløst, ikke desto mindre så har hun nu halvt vendt den, og til vores møde fik vi snakket en del, og rent reelt så der hvor jeg har gået til psykolog som er et "uddannelsescenter" så at sige så efter at have hørt jeg har prøvet og deltaget i nogle af de kurser de kørte (efter pres fra psykolog) men ganske enkelt ikke kunne være blandt de mennesker i ret lang tid af gangen (10-20min), så ville hun skrive det som arbejdsprøvning, og som ikke er gået særligt godt.
Så i realiteten har jeg umiddelbart jo været (uden at være klar over det).

Hvilket hun sagde til mig bagefter at det kun talte yderligere for en FTP.

#annagw.
Hun valgte at sige det til mig da hun på ingen måde havde nogen ide om hvad hun skulle "kaste efter mig" eller gøre på nogen mulig måde, samt at prøve at sende mig i yderligere arbejdsprøvning kunne hun sagtens, men hun vidste også godt at chancen for jeg overhovedet ville kunne møde op var på et nulpunkt, så derfor sagde hun indirekte at hun gav op, og vi skulle søge selv på 17, hvis ikke de siger god for min sag d.19.

Håber dette var svar nok ? :-)
S_Phoenix er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Mere om reelt enlige bfritz Politik og Samfund 1 12-03-2013 01:56
Hvornår er man reelt enlig? Webmaster Nyt fra Ankestyrelsen 5 02-02-2013 08:29
Reelt enlig eller ej? Risa Politik og Samfund 54 05-10-2012 17:13
Reelt enlig? Sidy Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 20 28-04-2011 16:37
boligydelse og reelt enlig tyrkiet Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 05-01-2011 18:48




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:16.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension