K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 02-11-2010, 09:12   #1
Ozelot
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 28-08 2008
Lokation: Nyborg
Indlæg: 187
Styrke: 16
Ozelot er ny på vejen
Førtidspension og arbejdsmarkedspension?

Hvis man nu har været ansat tidligere i et job hvor der medfulgte en arbejdsmarkedspension (PenSam), kan man så få noget udbetalt hvis man tilkendes førtidspension?

Helt konkret ser forløbet sådan ud:
Ansat i 2007 i job hvor Pensam-ordning medfølger --> Dernæst sygemeldt og fyret --> Sygedagpenge --> Visiteret til fleksjob --> Ansat i fleksjob med en anden arbejdsmarkedspensionsordning (PensionDanmark) --> Sygemeldt --> Indstillet til førtidspension --> Tilkendt førtidspension i 2010.
Ozelot er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-11-2010, 10:03   #2
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Ozelot,

Det nemmeste vil være at du checker din police og ringer til pensam.

I forbindelse med din pensionsordning ved pensam har du måske haft en Tab af erhvervsevne forsikring ? Denne er ofte inkluderet i nogle pensionsordninger. TAE kommer til udbetaling når erhvervsevnen lægeligt dokumenteret kommer under en hvis procentsats, så du kunne have fået den til udbetaling i forbindelse med både sygedagpenge (hvis du var i arbejde her ville din arbejdsgiver få dem) og fleksjob og senere førtidpension.

Om der også ligger anden form for pension til udbetaling eller ej i forbindelse med ftp, vil jo kun fremgå af din pensionordning.

Held og lykke med checket.

Mvh. EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-11-2010, 10:16   #3
Florken
Lever på K10
 
Florkens avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2010
Indlæg: 1.774
Styrke: 16
Florken er rigtig godt på vej
Hejsa Ozelot

Prøv at gå ind på dette link:
www.pensionsinfo.dk/Borgerservice/velkommen.html

Du kan logge på med nem-id og se dine egne pensioner.

Hvis du mod forventning IKKE finder dem derinde, så kan du gøre som EE siger.
__________________
Der er SÅ mange SØDE mennesker på K10
Obesa cantavit, den fede kvinde har udtalt sig (frit oversat af Florken)
Førtidspensionist pr. 01/01/-2011
Der er ingen FREMTID i at bruge NUTIDEN til at ærgre sig over FORTIDEN
Florken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-11-2010, 11:19   #4
Ozelot
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 28-08 2008
Lokation: Nyborg
Indlæg: 187
Styrke: 16
Ozelot er ny på vejen
Tak for svarene. Det bliver en opringning til PenSam så. :-)

(egentlig utroligt at denne rådgivning ikke bliver givet til borgere i systemet automatisk f.eks. ved tilkendelsen af førtidspension....specielt fordi kommunerne ikke taber noget på dette, det er jo forsikringsselskaberne der betaler)
Ozelot er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-11-2010, 11:32   #5
maja-bell
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 24-07 2010
Indlæg: 697
Styrke: 14
maja-bell er ny på vejen
hvis du står i fagforening så plejer de at hjælpe med alt ..
maja-bell er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-11-2010, 14:10   #6
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ozelot Se meddelelser
Tak for svarene. Det bliver en opringning til PenSam så. :-)

(egentlig utroligt at denne rådgivning ikke bliver givet til borgere i systemet automatisk f.eks. ved tilkendelsen af førtidspension....specielt fordi kommunerne ikke taber noget på dette, det er jo forsikringsselskaberne der betaler)
Ved min ordning skulle jeg senest 3 mdr. efter jeg stoppede med at arbejde kontakte pensionsselskabet for fortsættelse af min pensionsordning og udbetaling af TAE, alternativt var retten til udbetalingen bortfaldet.

Kommunerne og forsikrings- og pensionsselskaberne her ikke nogen samkøring. Dog vil mulig udbetaling at TAE blive betragtet som indtægt og fradrages på samme måde i pensionen som dette. Får man udbetalt TAE efter en arbejdsskade, kan man dog undgå fradrag i pensions har jeg læst på K10, jeg tror at det var Hopper, der havde det fra en advokat.

Håber at du lige melder tilbage om status for dig efter du har talt med Pensam. Et eller andet sted er det jo sindssygt at det skal være en frist for udbetaling og videreføring af ordningen såfremt man bliver syg, det er jo noget man har betalt til en stor del af sit arbejdsliv.

Held og lykke med det.

EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-11-2010, 15:49   #7
Ozelot
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 28-08 2008
Lokation: Nyborg
Indlæg: 187
Styrke: 16
Ozelot er ny på vejen
Nu har jeg talt med dem. Der var stadig mulighed for at søge om udbetaling og det sker via fremsendelse af kopi af afgørelsen fra kommunen samt ressourceprofilen.

Men det er smart af dem, for de sagde at om 3 måneder udløb medlemsstatus pga. manglende indbetalinger (pga. den tidligere opsigelse i det sygemeldte job) og derefter kan man ikke få noget udbetalt. Så hvis kommunen er for lang tid om at nå frem til pension, så kan man stå uden mulighed for at få sin optjente arbejdsmarkedspension udbetalt. De er nogle pengegriske banditter, de forsikringsselskaber.
Ozelot er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-11-2010, 16:17   #8
Hanne.T.
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2008
Indlæg: 34
Styrke: 17
Hanne.T. er ny på vejen
Jeg er netop kommet hjem efter at have været nede på posthuset og sende min ressurceprofil og pensionsbevilling til pensam.
Jeg har haft ringet og spurgt om hva jeg ville kunne få og der nævnte hun noget med et engangsbeløb og så måske en løbende udbetalling.

Jeg fik brevet i foregårs om at jeg var bevilget pension fra 1 nov. jeg har gået uafbrudt sygemeldt siden nov-06 efter et fald der gjorde at jeg fik en stor diskusprolaps og efterfølgende stivgjort i lænden med nerveskade til følge og så lige leddegigt oven i.

Min arbejdsskadesag blev ikke godkendt der var lavet så mange fejl i min sag og det er mig der har måtte bøde for hva andre har gjort.Den har været til foa's advokat der er danmarks førende i arbejdsskadesager og der er ikke noget at gøre.

Nu håber jeg bare at jeg har lidt held med at få noget udbetalt så gik lige lidt i panik da jeg læste dit indlæg for med mit held i hele dette her cirkus tjae så tviler jeg.Jeg har kunnet læse mig frem til at der er foreskel på om man har været i fleksjob eller har som mig gået uafbrudt sygemeldt.Håber at vi begge to har held med det.Hanne
Hanne.T. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-11-2010, 00:48   #9
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
hej Hanne T..
lige et spørgsmål udenom alt det penge noget.. har du fået leddegigt eftet og pga smerterne/nerveskaderne? eller er det bare et tilfælde, ved du noget om det?


det er uforståeligt at du skal bøde for andres fejl i arbejdsskadesag.. og en anden ting, så syntes jeg måske at de der fagforeningsadvokater giver for nemt op.. men det behøver ikke være rigtigt fordi jeg siger det..
Ace.dk har gang i et projekt omkring andres fejl i Ask sager, prøv om du kan finde tråden,
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-11-2010, 08:18   #10
Hanne.T.
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2008
Indlæg: 34
Styrke: 17
Hanne.T. er ny på vejen
Hej Huldra

Der er ikke noget sammenhæng mellen ryg og leddegigt.Jeg fik en stivgørende operation og efter den danner jeg så meget arvæv at det trykker på nerveroden det er detsværre noget man ikke kan gøre noget ved.

Jeg har været sat i behandling for urinsyrregigt men det har jeg aldrig haft det var leddegigt jeg havde og da det endelig blev konstateret har jeg allerede fået led destruktion i min højre hånd.Men nu går jeg på glostrup hospital og er i biologisk behandling og det går nogenlunde.

Nej du har ret i at det er uforståligt at det skal gå ud over mig.Jeg faldt 7 trin ned af en vindeltrappe og fik en jernkant ind i lænden der sad på alle trin.
Min chef kom ud på skadestuen.Hun skulle have været gået tilbage til centret og meldt det til den øverste sikkerhedsansvarlige.
Det siger hun at hun har gjort og den anden siger det har hun ikke o.s.v har haft den taget op to gange og efter samtale med sagsbehandler i foa bliver vi enige om at jeg skal forbi arbejdsmedicinsk klinik.

Hun konkluderede at hun ikke kunne udtale sig om hvor vidt jeg ville have fået en diskusprolaps alligevel men syntes at de skulle genoptage min sag igen for med alle de fejl der var begået kunne man så håbe på at ask ville se på det med mildere øjne.

Sådan blev det så ikke.De holdt fast i at der ikke var noget at gøre.Tænkte det skal være løgn og kontaktede selv en advokat.Jeg ringede op forlagde sagen og så blev der helt stille i den anden ende af røret da jeg nævnte navnet på foa's advokat.

Hun sagde Hanne jeg er ked af at sige det men når han har været inde over din sag og siger at der ikke er noget at gøre så er det rigtigt men jeg vil da godt gå det igennem.Så stod jeg der med alle mine talenter

Der er intet de har kunnet sige og gøre i foa der har kunnet få mig til at forstå det uanset hva de siger.Jeg synes at det er skandaløst at det kan lade sig gøre og har også sagt at jeg syntes at de skulle kører min sag som en prøvesag der så vil vise at kommer man til skade på job så skal man have en erstatning uanset hvordan og hvorledes og det ikke er i orden at sikkerheds folk ikke er klædt ordenligt på til jobbet.(vil kigge efter det indlæg)

Nu skal jeg så prøve at sunde mig og komme op til overfladen igen.Men kan da ikke lade være med at tænke på om der er noget i pensam der også går galt Hanne

PS.jeg har hele tiden beholdt medlemsskabet af forbundet hvis jeg skulle få brug for hjælp til pensionsansøgning.Jeg fik også brug for dem da jeg fik afslag i første omgang men der trådte de da i karakter og vupti gik den igennen.Så nu beholder jeg dem lige lidt i nu hvis der skulle blive poblemer med pensam.Er der nogen der har positive erfaringer med at få udbetalt fra pensam.

Sidst redigeret af Hanne.T.; 03-11-2010 kl. 08:49. Årsag: tilføjelse
Hanne.T. er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Arbejdsmarkedspension supersus Spørgsmål ang fleksjob 1 19-01-2012 19:20
Supplerende Arbejdsmarkedspension Pingu Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 01-08-2011 15:42
Den supplerende Arbejdsmarkedspension Ninja Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 81 07-07-2011 07:56
flexjob og arbejdsmarkedspension dorte Spørgsmål ang fleksjob 2 02-05-2007 12:20
Arbejdsmarkedspension IVN Spørgsmål ang fleksjob 1 28-11-2006 15:31




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 03:57.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension