K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Din historie

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Din historie Her kan du skrive din historie om det at være fleksjobber (feks hvordan det er at søge fleksjob erfaring med kommune osv)

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 20-10-2010, 14:59   #1
Bon9e
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 12-10 2010
Indlæg: 2
Styrke: 0
Bon9e er ny på vejen
Et råb om hjælp.

Kære brugere på K10.

Hjælp mig.

Jeg er en pige på 22 år. Har aldrig været på arbejdsmarked pga. Culitis Ulcerosa (blødende tyktarmsbetændelse) som jeg har haft siden jeg var 8 år.
jeg gik ud af midten af 10. klasse, kunne ikke følge med, har altid haft meget fravær fra skolen, for jeg var altid dårlig pga. sygdommen, og fik ingen eksamner. Dette medførte, ingen hjælp fra lærer og skole, kammerater og venner havde jeg ingen af. jeg var altid fravalgt af de andre, de kunne ikke regne med mig, når jeg havde så meget fravær. jeg blev kun mobbet og drillet når jeg kom i skole, der så har medført psykiske traumer derfra og har kun minder der gør ondt.
Som 19 årig blev jeg opereret, hvor jeg fik fjernet hele min tyktarm og fik blivende stomi. Det var en rigtig hård tid, hvor der stødte flere komplikationer til,og jeg var meget syg.
Jeg har gået til psykolog, men traumerne fra skole og sygehus er der stadig.
Den. 01.12.2008 søgte jeg flexjob hos kommunen. jeg ville gerne kunne opbygge et socialt tilknytnings forhold til en arbejdsplads og der ved få indentitet i forhold til andre mennesker og dermed styrke mit selvværd, enten ved flexjob, men kan jeg ikke godkendes til dette, så ved førtidspension og dermed måske skånejob
Jeg er psykisk langt nede, da det er gået så lang tid uden en afgørelse. Resurseprofilen er kun halv færdig. Jeg har lige været ude i en arbejdsprøvning, men det gik ikke, jeg kunne kun klare mellem 5-8 timer pr. uge, så nu er jeg sygemeldt. jeg spekulerer på at søge førtidspension nu, da det har vist sig jeg bliver dårliger, når jeg er ude i arbejdsprøvning.
Hjælp mig og fortæl hvordan jeg skal gribe det hele an. Jeg ved godt at regeringen vil stoppe førtidspension til min aldersgruppe.
Men hvor skal jeg starte?

Sidst redigeret af Bon9e; 20-10-2010 kl. 15:06.
Bon9e er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-10-2010, 15:11   #2
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
Du skal have en aftale med din sagsbehandler.
Insister på at det haster.

Du skal have svar fra dine behandlere på om din tilstand er stationær - dvs. om den bliver ved med at være som den er. At alle behandlingsmuligheder er udtømte (at der ikke er nogen der kan ændre på din tilstand).

I skal færdiggøre din ressourceprofil, og der skal det tydeligt fremgå, at du grundet din sygdom ikke har kunne færdiggøre folkeskolen, ikke har noget socialt netværk, ikke kunne klare arbejdsprøvningen og ikke anser det for muligt at du vil kunne komme til at klare et arbejde foreløbigt, og HVIS du bliver i stand til at klare nogen form for arbejde vil det kun kunne være fx. 5-8 timer om ugen.

Flexjob tilkendes normalt til mindst 12 timer om ugen, og det kan du ikke.

Hvor lang tid var du i arbejdsprøvning?
Hvilke ting har du tidligere været tilknyttet? Dvs. siden du gik ud af skolen. Arbejdsprøvninger? Skoleforløb?
Hvad er der sket med din sag siden du søgte om flexjobn i 2008?
Hvad er du tilknyttet nu? Er du tilknyttet en leverandør/anden aktør eller er det bare dig og din sagsbehandler?
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-10-2010, 15:35   #3
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.755
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Hjertelig velkommen........

Kære Bon9e.

Bliv her på DIN tråd fremover. Kender du til følgende forening http://www.ccf.dk/ny/index.php?id=21...he=1&tx_ttnews[tt_news]=73&tx_ttnews[backPid]=1

Bare rolig k10 skal nok guide dig videre med alle dine spørgsmål.

Mange hilsner
Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 20-10-2010, 15:42   #4
Bon9e
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 12-10 2010
Indlæg: 2
Styrke: 0
Bon9e er ny på vejen
jeg startede i arbejdsprøvning i august og var der i godt 8 uger og er nu sygemeldt som min læge mente, var det bedste for mig. Sidste år var jeg på reva i tre mdr. tre gange om ugen. Jeg var der i to tim pr gang var på syværksted men holdt flere pauser. Jeg blev vurderet til at kunne arbejde 50%. Jeg har ikke været i noget skoleforløb da jeg kan ikke kan have med det at gøre, p.g.a. mit tidligere skolegang. Jeg har kun gået hjemme det har jeg det bedst med. Jeg kan ikke have noget form for stress. Jeg er kun tilknyttet en jobkonsulent.Jeg skal have ny jobkonsulent ,lige nu har jeg ingen da kommunen har opsagt den jeg havde. Jeg har fået navnet på den nye, men kommunen siger at hun ikke er ansat endnu, jeg rykker og rykker for at der skal ske noget,men kommunen hænger i bremsen, så det ser håbløst ud.
Bon9e er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-10-2010, 18:28   #5
Jan69
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-04 2007
Indlæg: 28
Styrke: 18
Jan69 er ny på vejen
Use the force

Du skal gå igennem systemet som det arter sig.

Jeg tror godt du ku flexjobbe på et kontorjob, selvom det ikke vil være fuldt tid, så ku du bruge dine evner og få fuld løn for det.

Kan du ikke det, så uanset hvad der sker, så skal du finde ud af hvad du vil bruge dit liv til.

At sidde hjemme og lave intet er der ingen fremtid i.

Lad være med at lade dig selv trække rundt i systemet.
Hvis der er noget du ikke kan klare, så sig det.

Og hvis du alligevel bliver tvunget, så sæt dig hen i et hjørne, og bare lad være at svare på noget, og ophør med at gøre nogetsomhelst.

Enten kan du klare noget, ellers også må systemet forstå at du skal have fred, det er mit budskab.
Jan69 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-10-2010, 23:24   #6
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Du kan klage højere oppe i kommunen til socialdirektør, borgmester eller lign.

Be om at din ressourceprofil bliver færdiggjordt, evt mangler indhendtes, og afgørelse truffet.
Evt søg på en §17 om førtidspension.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
HJÆLP!PFA Erhversevnetab, sygedagpenge og nu kontanthjælp labyranten HJÆLP!! Anja-10 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 41 26-06-2013 09:05
Hjælp hjælp hjælp. kommunen stopper min sdp pga. manglende motivation NannaA Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 20 14-09-2012 08:46
Hjælp til testamente, akut-hjælp Ricky M. Politik og Samfund 1 07-01-2012 17:17
Hjælp.Hjælp.Hjælp...Overgang fra ledighedsydelse til løn i fleksjob ????? skytten64 Spørgsmål ang fleksjob 10 21-05-2010 06:26
Hjælp hjælp Fra flex-job til pension. Berit p At søge førtidspension 3 30-12-2007 00:16




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:18.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension