K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-06-2007, 20:47   #1
Xeva
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-05 2007
Indlæg: 85
Styrke: 17
Xeva er ny på vejen
Flexjob på fuld/del tid

Hey
Ved nogen noget om reglerne for om man skal tilbydes hel- eller fuldtids fleksjob. Kan ikke hitte rede i det.
Ifølge de "nye" regler kan man kun få deltid hvis man tidligere klarede sig for deltid. Jeg har aldrig arbejdet fuld tid, men det er fordi jeg aldrig nåede at få et job efter endt studie. Jeg har haft forskellige jobs som er blevet suppleret op (fuld tid- dimmitendsats) Men jeg vil da ikke mene det kan komme i kategorien slevforskyldt deltid? Eller?
Er der andre i min situation? Eller nogen der kender svaret på min gåde.
VH Eva
Xeva er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-06-2007, 21:08   #2
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
RE: Flexjob på fuld/del tid

Hej Eva.

Du har jo stået til RÅDIGHED for fuldtidsjob, så burde du også blive tilbudt fuldtids-fleksjob.

Som jeg forstår det, har du betalt til A-kasse for fuld tid, ikke?

Hvor mange timer har du arbejdet?

B)
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-06-2007, 21:19   #3
Xeva
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-05 2007
Indlæg: 85
Styrke: 17
Xeva er ny på vejen
RE: Hej Zuza

jeg har været medlem af a-kasse fuld tid i flere år. Jo. Jeg har arbejdet mellem 2 og 20 timer om ugen siden jeg blev færdig i dec. 2003. Men nåede jo ikke at få et "rigtigt"(om man så må sige) job inden min dårlige ryg overhalede inden om....
Men bliver bare i tvivl og nervøs over at "de" vil kunne sige - Jamen du har jo klaret dig for så og så meget indtil nu, så er deltid også nok. Der er jo den nye regel om, at hvis man har haft deltid kan man kun tilbydes delid. Spørgsmålet er jo så bare, om min situation kan betegnes som deltid. Ja på en måde! Og nej på en anden måde.
???
VH Janne
Xeva er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-06-2007, 21:25   #4
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
RE: Flexjob på fuld/del tid

jeg mener også at hvis du er fuldtidsforsikret så er det fuldtids fleksjob.

Det er kun hvis man har været deltidsforsikret de nye regler gælder for deltids fleksjob...men ring til din fagforening og spørg dem for en sikkerheds skyld og fortæl os hvad de sifer...held og lykke med det.

Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-06-2007, 21:45   #5
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
RE: Flexjob på fuld/del tid

Undskyld, men jeg ved ikke, om du hedder Eva eller Janne.

Du kan selvfølgelig være anonym.

Spændt på at høre, hvad du finder ud af.

B)
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-06-2007, 22:13   #6
Xeva
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-05 2007
Indlæg: 85
Styrke: 17
Xeva er ny på vejen
RE: Griner

Du må kalde mig begge.......
Hedder begge dele....
men skal lige prøve at huske at være konsekvent, så ejg ikke forvirrer folk...smiler
EVA
Xeva er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-06-2007, 10:28   #7
Xeva
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-05 2007
Indlæg: 85
Styrke: 17
Xeva er ny på vejen
RE: Nå...

Har snakket med min fagforening. Hun havde aldrig stødt på dette spørgsmål. Såmåske er jeg den eneste(palle alene i verden)der aldrig nåede at få det fuldtidsjob efter studie, før jeg så endte i en sagom fleksjob?
Hun var i tvivl og vil undersøge sagen og vende tilbage.
Håb godt nok det bliver med et svar om, at jeg er fuldtidsberettiget. Kan ikke se hvrfor ikke, jeg har jo ikke gået ledig med vilje?
Hmm, får se.....
Er der ikke andre der ude i samme båd?
VH Eva
Xeva er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-06-2007, 15:24   #8
Bea
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 03-09 2006
Indlæg: 108
Styrke: 18
Bea er ny på vejen
RE: Flexjob på fuld/del tid

Hej Xeva

Jeg er i næsten samme situation som dig. Jeg misted bare retten til at demiter, fordi fagforeningen ikke oplyste mig om at den sidste uddannelse jeg tog i kunne give demitend rettigheder. Jeg skulle have demitteret efter den første uddannelse. Jeg mistede så dagpengeretten intil jeg havde optjen godt 1900 timer over tre år. Jeg kunne ikke arbejde mere end nogle få måneder på nedsat tid og fik sygeløn efter en beregning på 23 timer om ugen i to år. Nu er jeg visiteret til fleksjob. Jeg stod stadig som fuldtidsforsikret, og blev også efter visiteringen vurderet til fuld tid. Dette var fordi de skønnede at det var sygdommen, der var skyld i. at jeg ikke kunne arrbejde fuld tid. Det var også sygdommen der har bevirket at jeg skulle revalideres efter den først uddannelse og derfor ikke demitterede rettidigt. Noget rigtigt møj, der kostede mig en masse penge.
Jeg kan ikke se du får problemer, da du jo er fuldtidsforsikret har fået supleret op, men du har arbejdet. Jeg er helt sikker på du er fuldtidsberettiget.
Kan godt forstå dine tanker. Jeg havde nøjagtig de samme tanker som du.

Bea
Bea er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-06-2007, 22:19   #9
Xeva
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-05 2007
Indlæg: 85
Styrke: 17
Xeva er ny på vejen
RE: Hej Bea

TAK FOR SVAR. Mit problem er bare, at jeg jo ikke arbejdede deltid pga sygdom. Altså kunne jo mærke jeg langsomt fik det værre. Men min læge ville umiddelbart ikke sygemelde mig, så i en periode gik jeg på dagpenge uden at søge synderligt mange jobs, jeg kunne jo godt mærke jeg ikke kunne. Men det kunne jeg ikke sige til a-kassen. Så ville de jo lukke kassen i. Så det var en rådden situation. Jeg skiftede læge og hun sygemeldte mig med det samme, og jeg kom på sygedagpenge. Men buttom line - vil jo os mene, at når jeg har stået til rådighed fuld tid - hvorfor skulle jeg så kun tilkendes del tid? Men venter på at socialrådgiver fra min fagforeing ringer tilbage, og så skal jeg nok skrive svaret.
VH Eva
Xeva er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-06-2007, 10:44   #10
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
RE: Flexjob på fuld/del tid

Xeva jeg er spændt på at høre hvad de finder ud af i forhold til din sag
  Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Førtidspensionister kan arbejde på fuld tid hjernet Politik og Samfund 11 30-05-2009 01:38
arbejdsgiver vil ha mig på fuld tid yasmin69 Spørgsmål ang fleksjob 3 14-02-2009 12:49
Er din sag i Odense fuld af fejl? lena Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 22-10-2007 19:41
flexjob på fuld tid DRAGEN Spørgsmål ang fleksjob 3 19-08-2006 18:55




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:00.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension