K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 13-10-2010, 08:43   #1
sniffeline
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 05-02 2010
Lokation: Danmark
Indlæg: 145
Styrke: 15
sniffeline er ny på vejen
Hvordan tolker i dette?

Hej alle

Det er noget tid siden jeg sidst har skrevet, da overskudet har manglet.

Mit forløb kan læses her:

http://www.k10.dk/showthread.php?t=11527

Den 6.juni 2010 afsluttede jeg mit genoptræningsforløb i Århus, uden at det forbedrede mit helbred. Snarere tværtimod. Mine bensmerter blev væsentligt forværret, og jeg fik store problemmer med at få ro på kroppen igen, når det begyndte at gøre ondt.

Min egen læge har bl.a. skrevet flg. i min journal:

Har nu gennemført forløbet i Århus. Det har ikke gjort situationen bedre. De kunne max opnå at hun kunne sidde i 5-10 min ad gangen, de andre mål blev ikke opfyldt. Amitriptylin havde ingen effekt, hun fik bare mange bivirkninger. Hun afventer nu at skulle på smertecenteret i Ålborg. Det er det eneste bud jeg har lige nu, som situationen ser ud. Kirurgerne har heller ingen behandlingstilbud.

Konklusion af træningsopholdet lyder som flg:

Pt. har deltaget på hold og gigtskole, hvilket har givet hende en større viden. Derudover er hun blevet mere mobil i lænden, hvilket f.eks. mærkes når hun skal om på maven at ligge. Den mindste træning medfører fortsat forøgede smerter, som oftest falder til ro ved hvile, nogle gange i længere tid, hvilket nedsætter motivationen for fysisk aktivitet. Har fået mere mod på at tage i svømmehalen igen, køreturen dertil er dog fortsat en udfordring

Kommunen modtog papirerne fra Århus, og i slutningen af aug. fik jeg flg. lægeskøn fra kommunens lægekonsulent:

Ansøger er ganske ung og ut. tror umiddelbart, at der er mange facetter i denne sag. Også facetter, der desværre kan virke som barrierer i forhold til tilbagevenden til arbejdsmarkedet. Alt i alt bør ansøger arbejde konstruktivt med henblik på tilbagevenden til arbejdsmarkedet. Anamnesen som anført kortvarig, ligesom der bestemt er mulighed for, at ansøger vil kunne fungere i hensyntagende beskæftigelse måske også på ful tid.

Her er det at min kæde hopper af første gang. Som jeg læser det, mener kommunens lægekonsulent, at det er fordi jeg ikke vil arbejde, hvilket er det mest ydmygende jeg har været udsat for. Jeg ville hellere end gerne kunne arbejde, hvis kroppen ville være med til det!!!!!!!

Har jeg misforstået noget, eller læser i det samme som jeg?

Jeg søgte i foråret om førtidspension, da jeg allerede dengang havde en realistisk tidshorisont på hvordan mit arbejdsliv ville blive i den nærmeste fremtid. Men, men, men.... afslaget er nu kommet med flg. begrundelse:

Vi har ved afgørelsen særlig lagt vægt på, at det ud fra dine gode faglige og personlige kompetencer og de lægelige oplysninger i sagen, også set i lyset af din unge alder, vil være mulighed for, at du får det bedre gennem behandling og træning. Der vil, når du har fået det bedre, være mulighed for en ny arbejdsprøvning med henblik på en vurdering af din arbejdsevne.

Gode faglige og personlige kompetencer.......min bare r.. Hvad f..... skal jeg bruge dem til når kroppen ikke kan??????
Desuden forstår jeg ikke, at kommunen kan konkludere at der stadig er behandlingsmuligheder, når bl.a. min egne læge ikke kan finde nogen.

Den sidste sætning rystede mig yderligere. Jeg kan blive arbejdsprøvet, når jeg har fået det bedre! Betyder det at jeg kan få lov til at rådne op???

Jeg har siden 1. jan. 2010 stået uden indkomst, da jeg er gift . Min mand er ved at knokle sig selv ihjel, for at vi kan beholde vores hus. Og så har kommunen den frækhed, indirekte at sige, at jeg er ligeglad med at vi er ved at miste vores hjem, fordi jeg ikke "gider" arbejde. Aldrig i mit liv har jeg følt mig så ydmyget..................
sniffeline er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-10-2010, 08:56   #2
Susanne2412
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2008
Alder: 56
Indlæg: 655
Blog Indlæg: 6
Styrke: 16
Susanne2412 er ny på vejen
Hej, jeg kan udemærket forstå dig, og det virker på mig fuldstændig tåbeligt, umiddelbart, at tro du kan arbejde på fuld tid.
Har du prøvet at lufte tanken om FP hvor de tager det op til vurdering igen om 3 år, det ville give dig 3 år med ro på, og måske, kun måske var det nok til at du om 3 år var blevet så frisk at du kunne få fleks....

Du får lige et ordentlig læs her til sidst for det synes jeg du har brug for
Susanne2412 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-10-2010, 09:09   #3
sniffeline
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 05-02 2010
Lokation: Danmark
Indlæg: 145
Styrke: 15
sniffeline er ny på vejen
Jeg har fået at vide at der er ikke noget der hedder midlertidig pension.
sniffeline er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-10-2010, 09:58   #4
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af sniffeline Se meddelelser
Jeg har fået at vide at der er ikke noget der hedder midlertidig pension.
Den er her

Citat:
§ 20. Kommunalbestyrelsen træffer afgørelse om tilkendelse af førtidspension, når det efter en samlet faglig vurdering af de foreliggende oplysninger må anses for dokumenteret, at en person ikke kan blive selvforsørgende, jf. § 16. Kommunalbestyrelsen kan samtidig beslutte, at en sag skal genoptages til vurdering på et senere fastsat tidspunkt.

Stk. 2. Kommunalbestyrelsen træffer afgørelse om afslag på førtidspension, når det efter en samlet faglig vurdering af de foreliggende oplysninger må anses for dokumenteret, at en person ved konkret angivne arbejdsfunktioner enten umiddelbart eller ved en nærmere angivet indsats, jf. § 16, kan blive selvforsørgende.
  Besvar med citat
Gammel 14-10-2010, 07:47   #5
sniffeline
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 05-02 2010
Lokation: Danmark
Indlæg: 145
Styrke: 15
sniffeline er ny på vejen
Det er fint, at denne § findes, men hvordan får man kommunen til at tilbyde den?

Som jeg skriver i mit kilometerlange indlæg, lyder det jo som om, at kommunen mener, at jeg er langtidssygemeldt, fordi jeg ikke gider at arbejde. Og så virker den mulighed nedskudt fra start.

Det lyder mere som om, at de har planlagt, at jeg kan få lov at sejle min egen sø. Og der er INTET jeg kan gøre ved det.

Kommunen skriver i deres afslag bl.a. at der fortsat er mulighed for, at jeg får det bedre gennem behandling og træning, selvom der i mine lægelige papirer står noget andet.

Og så er der jo kommunens lægekonsulents skøn af mit helbred, hvor vedkommende groft tilsidesætter de lægelige dokumenter i mit sygdomsforløb. Selvom at jeg flere steder læser, at lægekonsulentens rolle udelukkende er at "oversætte" andre lægers vurderinger. Og hvad kan jeg gøre ved det? Når kommunen helt åbenlyst kan omgå love og regler, kan lille syge jeg ikke gøre en sk..

Efter at ha' læst en del indlæg herinde, udfra personlige erfaringer, og pressedækning, fornemmer jeg, at der hersker en lovløshed indenfor det offentlige, der er ude af kontrol.

Sidst redigeret af sniffeline; 14-10-2010 kl. 09:06. Årsag: tilføjelse
sniffeline er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvordan forholder jeg mig til dette? anitaelisabet Alt det andet 8 12-09-2011 19:55
Hvordan gør jeg dette bedst muligt? qwe Spørgsmål ang fleksjob 6 10-12-2010 12:09
Hvordan tolker man TinaB Dit og Dat 7 28-05-2009 23:23
Og hvordan tolker man så lige det..........? pusle Alt det andet 5 08-12-2008 15:28
hvordan forløber arbejdsprøvning og hvordan forholder jeg mig vonsyld Din historie 5 22-03-2007 19:49




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:46.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension