K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 09-10-2010, 13:44   #1
Sonia
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-03 2009
Indlæg: 84
Styrke: 16
Sonia er ny på vejen
Brev fra Visititationsteam.Snøft!!!!!!

Min tråd http://www.k10.dk/showthread.php?t=1...ighlight=sonia

Hej Alle.

Håber at I alle nyder jeres lørdag.

Jeg har lige modtaget post fra jobcenter/ Visitationsteam.
Min sagsbenhandler har indstillet mig til ftp, og har sendt mine papir videre til visitationsteam.
Jeg har så modatget post fra dem idag, og de vil ikke indstille positivt, mener at der er ikke grundlag for at påbegynde sag om førtidspension i h.t.§ 18.

Er helt uforstående!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Jeg skal nu komme med mine kommentar ( partshøring) og sende det reur til dem, og de skal så sende det videre til Socialcenter / Pensionsnævnet.
Men jeg tænker bare, hvis de allerede indstiller negativ, hvor stor chancerne er for at få pension i pensionsnævnet.?????????
Er helt lost.
3 års lange forløb, med masser af diagnoser og 2 arbejdsprøvninger, vandt ankesag i beskæftigelsesankenævnet i år over min sygdapengesag.
Er blevet ærklæret stationær, og ingen behandlingsmuligheder fra beskæftigelsesankenævnet.
Hvad mangler jeg nu?????

Hvad sker der nu????

Sonia
Sonia er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-10-2010, 14:40   #2
shylock
Hjemmevant på K10
 
shylocks avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-11 2008
Lokation: gladsaxe kommune
Alder: 59
Indlæg: 254
Styrke: 16
shylock er ny på vejen
øv da

hej

hvad er begrundelsen fra visitationsnævnet??

kan du ikke skrive de linier her fra brevet, også deres begrundelse til afslag.

hvad siger arbejdsprøvnings rapporterne med slut timetal pr uge du kunne klare?



hilsen
jan
__________________
Mvh
Jan
shylock er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-10-2010, 14:42   #3
shylock
Hjemmevant på K10
 
shylocks avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-11 2008
Lokation: gladsaxe kommune
Alder: 59
Indlæg: 254
Styrke: 16
shylock er ny på vejen
bruger

hej

find lige brugeren popiae og skriv en privat besked til hende, om hun kan hjælpe, for hun er skrap til pension

jan
__________________
Mvh
Jan
shylock er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-10-2010, 14:46   #4
Sonia
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-03 2009
Indlæg: 84
Styrke: 16
Sonia er ny på vejen
Begrundelsen fra visitationsteamet:
"Det synes ikke at dokumenteret at alle behandlingsmuligheder er udtømt- herunder iværksættelse af en hensyntagende og skånsom arbejdsprøvning i forhold til borgerens begrænsinger."

Resultat af min arbejdsprøvning er baseret på et forløb over 3 uger, med maks 6 timer om ugen.

Jeg må ikke arbejde mere af min egen læge, samt psykologiske anbefaling.
Sonia er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-10-2010, 18:12   #5
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Gør mig ondt for dig!

...ringe trøst, men jeg søgte i 2005 og fik afslag i 2010 (indstillet af to socialrådgivere) med nogenlunde samme formulering.

Er anket og ved endnu et afslag fra BAN (hvad jeg forventer), ankes den videre til Ankestyrelsen og evt. også til Statsforvaltningen.

God idé at kontakte Popiae - hun er skarp :-)
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-10-2010, 20:08   #6
BSB
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2010
Indlæg: 11
Styrke: 14
BSB er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Sonia Se meddelelser
Begrundelsen fra visitationsteamet:
"Det synes ikke at dokumenteret at alle behandlingsmuligheder er udtømt- herunder iværksættelse af en hensyntagende og skånsom arbejdsprøvning i forhold til borgerens begrænsinger."

Resultat af min arbejdsprøvning er baseret på et forløb over 3 uger, med maks 6 timer om ugen.

Jeg må ikke arbejde mere af min egen læge, samt psykologiske anbefaling.
Hvilke behandlingsmuligheder peger de på? (de skal pege på konkrete behandlingsmuligheder)

Hvilke skånehensyn var der under din arbejdsprøvning? (tre uger ville aldrig være nok i min kommune til at kunne dokumentere en svært nedsat arbejdsevne)

Det som afgørelsen fortæller dig er, at arbejdsprøvningen er for dårlig og at der er konkrete muligheder for at bedre din arbejdsevne igennem behandling.

Min opfattelse er, at der blæser nye vinde i forhold til psykisk syge og tilkendelsen af pension uden reel arbejdsprøvning. Alle skal konkret arbejdsprøves, også selv om det er tvivlsomt om de kan holde til det.

Husk at klage og husk at bede om aktindsigt i hvad de sender med til beskæftigelsesankenævnet. Så du evt. kan eftersende helbredsmæssig dokumentation som kommunen ikke har tillagt vægt.
BSB er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-10-2010, 21:29   #7
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Anmod BAN (beskæftigelsesankenævnet) om aktindsigt, så du ved hvilke akter kommunen har videregivet til BAN.
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-10-2010, 23:28   #8
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Hvis din egen mavefornemmelse, fortæller dig, at du aldrig kommer til at arbejde over de minimum 12 timer om ugen(fleksjob), skal/bør du gå efter pensionen.

Din egen sagsbehandler har ovenikøbet foretaget denne vurdering.

Jeg ville starte med at bede om aktindsigt, vedr de papir/dokumenter der har ligget til grund for denne afgørelse/afvisning.
Samtidig ber du om udsættelse af partshørring, indtil du får aktindsigten.

Når du har dette, ved du ihvertfald, hvilke dokumenter de har brugt.
Det er lettere at klage når du kender dette grundlag, evt om de har undladt visse dokumenter.

VH POpiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-10-2010, 23:33   #9
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
jeg troede ikke mine egne øjne..

og måtte lige skimme din gamle tråd.. og jo... jeg husker din historie i store træk, jeg troede du for længst havde fået din pension.. hvis ikke du er berettiget hvem er så.. ja undskyld I andre... men for pokker da..

det visitationsteam, har da ikke læst den afgørelsen fra ankestyrelsen..

gør som popiae foreslår. få aktindsigt og klag..

sender dig mange tanker
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-10-2010, 08:21   #10
Jørgine
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2009
Indlæg: 491
Styrke: 16
Jørgine er ny på vejen
Hej Sonie.

Mit forslag: Aktindsigt, så du kan se hvilke akter, den foreløblige vurdering er lavet ud fra. Kontakt til din sagsbehandler, hvad tanker, h*n har.

Dernæst kontakt til læge og psykolog, om de kan komme med nye udtalelser, inden du skal indsende bemærkninger.

Og så skal du bruge alt, hvad der ligger i din sag, som peger på pension. Skriv evt. i punktform, så det tydeligt ses, at du hverken må arbejdsprøves eller arbejde mere, at behandlingsmulighederne er udtømt, og lidelsen er varig. Kort, konkret og let overskuelig opstilling, så ingen er i tvivl om noget. Henvis systematsik til hvert enkelt bilag eller udtalelse ud fra de akter, du får tilsendt på anmodning.

Held og lykke.

Jørgine

Sidst redigeret af Jørgine; 10-10-2010 kl. 08:24.
Jørgine er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Brev hej123 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 10 08-06-2012 16:43
SNØFT drotner Alt det andet 7 25-06-2010 17:27
Der kom et brev........... Linemor At søge førtidspension 8 19-08-2009 22:52
Brev til DA Hejdien Fremtiden for fleksjob og førtidspension 19 13-01-2008 15:55
Brev fra SF :o) labratz Politik og Samfund 2 31-08-2007 18:28




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:40.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension