K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 02-10-2010, 10:59   #1
slagteren
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-06 2010
Lokation: født i århus
Alder: 57
Indlæg: 35
Styrke: 14
slagteren er ny på vejen
Smerteklenik.Vudering af Arbejdsevnen ??

Hej alle
Kan en smeteklenik udtale sig om ens arbejdsevne. ? Om den er stationær
eller varigt nedsat. Er det i grunden deres opgave.? Da det er af lindrende
behandling så man kan få hverdagen til at fungere.?
Og det er jo den sidste behandlings muglighed der er tilbage.
venlig hilsen.
slagteren
slagteren er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-10-2010, 13:24   #2
TimeGuest
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 24-04 2008
Lokation: Costa del Wassersleben
Indlæg: 2.030
Styrke: 19
TimeGuest er rigtig godt på vej
De lægefaglige har kompetancen til at udtale sig om funktionsevne, men de har ikke kompetancen til at udtale sig om arbejdsevnen.

Udtaler de lægefaglige sig alligevel om arbejdsevnen, skal myndigheden se bort fra den del.

Andre kan sikkert bidrage med direkte henvisninger til, hvor det klart og tydeligt fremgår af forvaltningsregler, lovgivning mv.


Ad behandlingsmuligheder: Er det nedslidningssmerter i led og muskler, som du døjer med ?
TimeGuest er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-10-2010, 03:31   #3
shylock
Hjemmevant på K10
 
shylocks avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-11 2008
Lokation: gladsaxe kommune
Alder: 59
Indlæg: 254
Styrke: 16
shylock er ny på vejen
forklaring

hejsa

jeg har selv været igennem hele forløbet og sådan hænger det sammen:

som den anden beskriver så er arbejdsevnen ikke det samme som funktionsevnen.

smerteklinikken, ihvertfald den jeg har været på laver en flot status rapport på din tilstand, de kigger på det smertemæssige, det psykiske og lidt socialt og sammen fatter en saglig lægelig rapport, feks i mit tilfælde beskrev de tydeligt at smerterne er kroniske/permanente og at på mit ben jeg har brækket hvor der er metal i beskrev de også lægeligt og uddybende de men jeg har.

rapporten fra smerteklinikken indgår i helheds vurderingen sammen med feks en neurologs udtalelse om nerveskader, en udtalelse fra ortopædkirugisk ambulatorie om at ens tilstand er stationær og at man ikke kan gøre mere ved ens skader.Også det medicinske indgår i rapporten

hos mig kom yderligere arbejdsskadestyrelsen med en mengrads udtalelse. Også en psykiater havde lavet en status rapport omkring min psyke i relation til i mit tilfælde et fleksjob og hvilken betydning og årsag min angst og svedeture kommer af.

Ens rapport fra arbejdsprøvningen konkluderer hvordan man kan indgå på arbejds markedet, hvordan man er testet, feks på kontor og lager, arbejdsstillinger, indeholder også hvilke skånebehov der skal tages hensyn til ud fra ens skader og men, og hvilket timetal pr uge detskønnes at man kan arbejde og indenfor hvilke job funktioner. Denne rapport må ikke komme med egne konklusioner fra sagsbehandleren fra reva centret, så der er ingen udtalelse om arbejdsevnen.

kommunens lægekonsulent kommer med et resume og sammenfatning og samlet vurdering ud fra alle ovenstående rapporter.

Derefter opdateres ens ressource profil ved personligt møde med sagsbehandleren og først i slutningen skal der indgå en §70a redegørelse men hvor de § nu beskrives om dig, og det er netop i disse § at det redegøres for din varigt nedsatte arbejdsevne. Denne ressourceprofil er egentlig også fleksjob indstillingen som visitationsrådet i kommunen skal læse og vurdere om du bliver godkendt til.

håber du nu har fået en bedre forståelse for begreberne mm.

§70 a er en § i LAB loven eller lov om aktiv beskæftigelses indsats.

hvis deter pensions indstilling hedder det vist §16 eller §17.

hilsen
jan
__________________
Mvh
Jan
shylock er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-10-2010, 10:31   #4
Skade2006
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 24-06 2009
Indlæg: 166
Styrke: 15
Skade2006 er ny på vejen
Vi har i min mands sag, haft rigtig meget hjælp af de udtalelser som der er kommet fra smerteklinikken, kommunen har også kigget på de besøg min mand har været på smerteklinikken og udfra den har de vurderet hans funktionsevne, sammenholdt med de attester der er lavet derfra og andre steder fra.
Vi var tilknyttet en socialrådgiver på smerteklinikken, imens sagen stod på, på kommunen, og sjovt nok skulle der bare et opkald fra smerteklinikken til kommunen, siden havde vi ikke de store problemer med kommunen.
Skade2006 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-10-2010, 19:32   #5
slagteren
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-06 2010
Lokation: født i århus
Alder: 57
Indlæg: 35
Styrke: 14
slagteren er ny på vejen
Hej alesammen tak for jeres besvarelser og råd.
slagteren er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
lægekonsulentens vudering jeres synspunkter søsser98 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 12 26-07-2012 23:29
men gard og vudering sanne mor Alt det andet 5 05-06-2012 18:05
kan en jobkunsolent tage ens flexjob bevilling fra en. og evt. kræve en ny vudering annech Spørgsmål ang fleksjob 11 04-02-2012 20:59
forkert vudering af min pensionssag fønix Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 01-09-2009 20:21
Vudering af arbejdsevnen Klein Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 7 12-09-2007 22:20




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:47.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension