K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 26-09-2010, 23:45   #1
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
Sorøs ældre skal slippe rollatoren!

"Ældre borgere i Sorø skal på med svedbåndet"

http://www.dr.dk/Regioner/Sjaelland/.../18/093932.htm

ja, tilgiv, er jo nok klar over at ovenstående ikke lige er for målgruppen herinde men måtte altså bare lige gøre opmærksom på hvordan man i Sorø Kommune sørger for at aktivere vores ældre medborgere!

Nu har man længe hetzet de syge, ftp, arbejdsløse, ja, alle der ikke ligefrem er "produktive" -så hvorfor ikke også de gamle, skønt de vist har aftjent deres værnepligt, for længst.

Hvorfor kalder man det ikke ved dets rette navn, kære Sorø Kommune: besparelser!

At motion er en rigtig go ting, ja, det er ganske vist -og at det er langt bedre at forebygge end at helbrede, ja, det er heller ikke noget nyt -Men at forvente at blot vi sætter de gamle i romaskiner, maveæltere og hva har vi her, ja, så forsvinder allerdommens skavanker.

Kan da kun sige en ting: jamen, halløjsa, hvor jeg glæder mig til at blive gammel for SÅ er jeg måske heldig at kunne få lidt VEDLIGEHOLDELSESTRÆNING(for den er ikke eksisterende pt i Sorø Kommune!)

Læg lige mærke til at man har mulighed for at deltage i debatten -go fornøjelse
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-09-2010, 07:55   #2
gh72
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2006
Indlæg: 1.224
Styrke: 21
gh72 er ved at flytte ind på K10gh72 er ved at flytte ind på K10
Kan egentlig ikke se noget forkert i det, så længe der ikke er tale om tvang. Har selv arbejdet indenfor ældreplejen, og der er mange undersøgelser der peger på, at de ældre har bedre livskvalitet, når de får noget træning og dermed mange gange bliver mere selvhjulpne. Det er nemlig ikke lutter lagkage at være afhængig af plejepersonale!
gh72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-09-2010, 09:54   #3
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
jamen, gh, vi kan ikke være uenige om at der ikke er noget som helst galt i at holde sig i gang, længst muligt -på de præmisser man nu engang har

-men lur mig, om ikke det her handler om noget andet!

Ti hi, jeg glæder mig til at få en personlig mentor knyttet til os, som skal lære os at gøre rent -for dermed mener man så at vi er blevet raske ikk´-jubiiiii

men jeg mener det seriøst at jeg glæder mig til at nå den alder så jeg kan få lidt vedligeholdelsestræning, for mig bekendt, eksisterer dette ikke i kommunen.

Ahhh, det blir dejligt
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./

Sidst redigeret af buster; 27-09-2010 kl. 10:21.
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-09-2010, 15:23   #4
Vej86
Afhængigheds tegn af K10
 
Vej86s avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-09 2010
Lokation: Verden
Indlæg: 384
Styrke: 14
Vej86 er ny på vejen
Det lyder ok at de ældre til motion. Når nu der mange undersøgelser der peger på, at de ældre har bedre livskvalitet når de får motion. Det ville da være dejligt for de ældre at kunne leve et liv ud hjælp. Livet med en rollator er ikke nemt
__________________
Så er der tid til at tage en længere pause fra k10. Håber det går godt med jer der ude Der flere ting som kræver mig sø som mit eget handicap og min sygdom
Vej86 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-09-2010, 15:49   #5
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
vej86 lige præcis -og derfor jeg glæder mig vanvittigt til at blive gammel nok, for så kan jeg jo smide krykstokkene, som ellers har været mine trofaste ledsagere i snart 15 år
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-09-2010, 18:11   #6
gh72
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2006
Indlæg: 1.224
Styrke: 21
gh72 er ved at flytte ind på K10gh72 er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af buster Se meddelelser
vej86 lige præcis -og derfor jeg glæder mig vanvittigt til at blive gammel nok, for så kan jeg jo smide krykstokkene, som ellers har været mine trofaste ledsagere i snart 15 år
Det er jo ikke fordi, man mirakuløst kan gøre alle raske, men der er virkelig mange ældre, der sidder rundt omkring på plejehjem og i eget hjem, der er meget, meget inaktive og ingen muskler har og dermed bliver mere og mere afhængige af hjælp.
Og de fleste har faktisk et ønske om at være så selvhjulpne som muligt, og her kan træning altså være en rigtig god hjælp. Selvfølgelig kan det ikke bare fjerne alle vanskeligheder, men alle undersøgelser der bliver lavet, peger på, at det aldrig er for sent at komme igang med motion, og at det forebygger mange problemer og fremmer livskvaliteten.

At det så handler om, at kommunen vil spare nogle penge; det er der vel ikke noget galt med, så længe det også er til gavn og glæde for de ældre.
gh72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-09-2010, 22:02   #7
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
suk, gh, ja vi kan jo kun håbe at det er til gavn for alle og ikke kun til gavn for kommunekassen alene(apropos kommunaldirektørers løn!)

vi er jo i og for sig enige blot tror jeg, at dette bliver ikke et spørgsmål om tilbud men snarere et spørgsmål om tvang -men det er så liiiige min paranoide tankegang, som vanlig

(Har da hørt den første "skrækhistorie" eller to fra pålidelig kilde!)

jamen, som sagt, jeg glææææder mig til at blive gammel nok, sikke en luksus at kunne dyrke sin krop og formåen(jeg nøjes nu indtil videre med mine små haveprojekter ) -skønt jeg godt kunne ønske mig at man i kommunen også tilbød fx ftp med skavanker de samme muligheder.

Ti hi, jooo, jeg foretrækker til hver en tid, og har altid gjort at klare mig selv, så vidt muligt og tro mig, vil hellere kravle på toilettet end at ringe og bede om hjælp(-jeg må være et syn for Guder!)

50+ er åbenbart ikke gammel nok
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./

Sidst redigeret af buster; 27-09-2010 kl. 22:04.
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
De ældre skal spise sammen for ikke at blive ensomme FibroMcs Politik og Samfund 5 04-08-2013 23:00
Ældre skal have kursus i rengøring! buster Politik og Samfund 14 26-06-2010 00:14
Sorøs økonomi ude af kontrol! buster Politik og Samfund 0 06-11-2009 12:16
Kræfter er ved at slippe op. cape Dit og Dat 13 21-09-2008 18:05
Parkarbejdere skal muge ud hos de ældre zuza Politik og Samfund 0 18-01-2008 14:11




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:12.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension