K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 09-09-2010, 20:16   #1
forviret
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Viborg
Alder: 42
Indlæg: 26
Styrke: 15
forviret er ny på vejen
Sørger nogle med kronisk smerter som har valgt at få børn!

Jeg har et piskesmæl som jeg pådrog mig for 12 år siden. Jeg har pt en datter på 5 og en søn på 2. Jeg er sidste år oltober blevet godkendt til flexjob, med en visitation på 12-15 timer, og det lader ikke jeg kan komme højer op i timer.
Jeg har altid gerne villet have 3 børn. Mine to graviditeter har gået ok, og har ikke været plaget af noget mht piskesmældet.
Jeg må se i øjnene at jeg ikke kan arbejde mere end de 12-15 timer, men jeg ligger jo ikke på sofaen de resterende timer. Jeg har behov for hvile midt på dagen, men det er også det. Mine største gener på en arbejds plads er det kognitive. Altså ikke det fysiske, selvfølgelig er det fysiske også en del af det, men det er ikke de der gør jeg er flexjobber idag.
Jeg tænker så, at jeg gerne vil have det 3 barn, men tnker også -kan en graviditet øge mine smerter efterfølgende, ikke at jeg tror at det er det 3. barn, der vil gøre det, men selve graviditeten. Ligeledes sker der jo så mange ting i en gravids krop, så kan man måsk vre heldig at smerterne på sigt mindskes ?
Jeg vil gerne hører fra jer, der har valgt at få barn/børn tords kroniske smerter, -om hvordan det har været efterfølgende, og i graviditeten, har i taget smertestillende før graviditeten, og kunne de så undværes i graviditeten?

Jeg håber at nogel vil byde ind.

MVH den forvirret
forviret er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-09-2010, 20:38   #2
Mølgaard
Hvor skulle jeg ellers være
 
Mølgaards avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-09 2007
Lokation: Almind, Kolding
Indlæg: 161
Blog Indlæg: 103
Styrke: 17
Mølgaard er ny på vejen
Jeg har 2 piskesmæld som skete for 10 - 8 år siden. Jeg har smerter i nakken og ned i ryggen. Jeg tror nu ikke smerter vil blive værre. Men får du smertestillende piller?? For jeg har da også overvejet det 3. barn, men så betyder det at jeg skal af med mine piller. Og jeg får mange forskellige. For jeg vil helst ikke tag piller imens jeg er gravid. Fik mange forskellige piller da jeg ventede det første barn, fordi lægen ikke viste hvad han skulle gør for gravidts kvalme. Det betyder så i dag, at han ikke er som andre børn.
__________________
Vh Maj-Brit M. Nielsen
Skriver i Blogs

Førtidspensionist d. 1/4-13
Mølgaard er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-09-2010, 20:46   #3
forviret
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Viborg
Alder: 42
Indlæg: 26
Styrke: 15
forviret er ny på vejen
Jeg får kodein, men syn kun de virker de først par timer, så har faktisk overvejet at prøve at stoppe med dem. Jeg har jo også fået to børn med mit piskesmæld, men det er først taget til efter nr 2. Og det er også først her efter jeg har fået de stærke smertestillende.
forviret er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-09-2010, 09:05   #4
kandelsdorff
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-06 2010
Indlæg: 244
Styrke: 14
kandelsdorff er ny på vejen
hej.

jeg har 3 børn, og har haft brækket ryggen, som er vokset forkert sammen, 2 diskusprolaps heraf, udsivning af væske, den ene prolaps trykker på rygmarven den anden gør ikke, piskesmeld tilbage i 99, slidgigt i nakken.

jeg har i mine graviditeter haft planlagt kejsersnit fra dag 1 af, da man ikke turde andet pga ryggen, og at det ku blive værre.

kunne jeg vælge om- havde jeg nok kun fået barn nr 1,da det ikke kun er belastende i graviditeten- men at du har en masse løft i de år børnene er små.

læs det ikke somom jeg ikke elsker mine børn over alt på denne jord- det gør jeg. men helbredsmessigt er det måske ikke den bedste beslutning.

men igen hvorfor skulle jeg ikke have børn selvom jeg har kroniske smerter??

heldigvis så fik jeg børnene før jeg kom på depotmedicin!
kandelsdorff er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-09-2010, 09:53   #5
Wodpoulsen
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-07 2010
Lokation: Gladsaxe kommune
Alder: 61
Indlæg: 544
Styrke: 14
Wodpoulsen er ny på vejen
Jeg kan sagtens forstå man gerne vil have børn også 3, men jeg forstår ikke helt hvordan Du tør.
Du har mange smerter og har klaret 2 børn.
Jeg ville være SÅ bange for, det ville blive værre, og så stå med alle børn, der har en mor der intet kan.
Jeg ville glæde mig over det gik med de 2 og så få et dyr i stedet.
Ja, det er ikke et barn, men det kan da klares.

Nu kan Du jobbe 15 timer, har fået flex, og har 2 børn.
Hvis Du får den 3. kan Du måske ingenting. Masser af smerter, høj dosis medicin.
Så sidder Du der uden noget, jo med 3 børn men hvordan ville Du klare dem ?
Er det fair overfor de 2 børn Du allerede har?

Håber ikke Du bleve ked.
Det er ikke meningen, men vil gerne at Du tænker dig grundigt om.
Ønsker dg det bedste.
Kram.

(Jeg ville ikke turde)
Wodpoulsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-09-2010, 09:58   #6
Wodpoulsen
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-07 2010
Lokation: Gladsaxe kommune
Alder: 61
Indlæg: 544
Styrke: 14
Wodpoulsen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af kandelsdorff Se meddelelser
hej.

men igen hvorfor skulle jeg ikke have børn selvom jeg har kroniske smerter??
Det er jo ingen RET at få børn.
Børn er en gave, en stor gave.

Jeg kan sagtens forstå ønsket om børn.
Min egen er lavet på Herlev sygehus, så Jeg foratå sagtens ønsket.
Men men men...
Hvis man er syg, er det måske ikke særlig smart, at få barn/børn selvom man ønsker det.
Hvis Man ikke selv kan tage vare på det?
Eller der forværre ens sygdom, så er det måske ikke noget godt valg.
Man skal jo også tænke på den lille nye mennneske.
Er det godt for det, at ankomme i dit liv, som det er ?
Det er nogle tanker man da skal gøre sig.

SKønt at det gik godt for dig
Wodpoulsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-09-2010, 11:02   #7
Anne Mette
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-03 2010
Indlæg: 205
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
Anne Mette er ny på vejen
Jeg har diganoserne fibromyalgia og hypermobilitetssyndrom. Dog først fået givet "barnet" et navn for knap ½ år siden!

Jeg havde smerter før jeg fik min yngste (2 år), havde inden da klaret mig med ganske lidt smertestillende og under graviditeten slet intet.

Men vi er så vidt forskellige og det er så forskelligt hvor mange smerter vi har, så det er jo svært at sige om du kan klare dig uden smertestillende under din graviditet.

Mine smerter er blevet forværret efter min graviditet, men om de var blevet det alligevel er jo svært at sige. Syntes måske du skal tage en snak med din læge omkring det, det kan jo være han/hun har nogle erfaringer fra andre som du måske kan tage med i dine tanker omkring det

Ærligt, jeg kunne godt have fundet på at få 1 mere, men her er det så manden som sige nej. Han syntes ikke der er nogen grund til at risikere at min krop bliver dårligere pga. endnu en graviditet. Er måske også lidt enig med ham, men på den anden side: Børn er jo fantastiske ;O)

Så jeg har fået 2 enebørn (min ældste er voksen nu og så den lille på 2) og det er jo nok helt som det så skal være ;O)

KH
AM
Anne Mette er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-09-2010, 12:57   #8
Wodpoulsen
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-07 2010
Lokation: Gladsaxe kommune
Alder: 61
Indlæg: 544
Styrke: 14
Wodpoulsen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Anne Mette Se meddelelser
Jeg har diganoserne fibromyalgia og hypermobilitetssyndrom. Dog først fået givet "barnet" et navn for knap ½ år siden!

Jeg havde smerter før jeg fik min yngste (2 år), havde inden da klaret mig med ganske lidt smertestillende og under graviditeten slet intet.

Men vi er så vidt forskellige og det er så forskelligt hvor mange smerter vi har, så det er jo svært at sige om du kan klare dig uden smertestillende under din graviditet.

Mine smerter er blevet forværret efter min graviditet, men om de var blevet det alligevel er jo svært at sige. Syntes måske du skal tage en snak med din læge omkring det, det kan jo være han/hun har nogle erfaringer fra andre som du måske kan tage med i dine tanker omkring det

Ærligt, jeg kunne godt have fundet på at få 1 mere, men her er det så manden som sige nej. Han syntes ikke der er nogen grund til at risikere at min krop bliver dårligere pga. endnu en graviditet. Er måske også lidt enig med ham, men på den anden side: Børn er jo fantastiske ;O)

Så jeg har fået 2 enebørn (min ældste er voksen nu og så den lille på 2) og det er jo nok helt som det så skal være ;O)

KH
AM
Tillykke med det andet barn, og hvor er det fornuftigt at holder der.
Så kan I måske også bedre nyde den lille, og glæde dig over at det ikke bliver et barn der evt. gør din situation værre.
Jeg krydser for det ikke bliver værre.
Wodpoulsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-09-2010, 15:00   #9
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jeg har 4 børn, den ene er så voksen nu. Men så har jeg 3 mindre på 4, 6 og 8. Selvom jeg ikke fejler noget fysisk bortset fra periodiske problemer med ryggen, så var nummer 3 graviditet den værste. Jeg fik meget hurtigt bækkenløsning og tilstødende rygproblemer, og kunne næsten ikke bevæge mig - og så er 9 mdr altså lang tid.
Hvordan din 3 graviditet vil være for dig, er der jo ingen der kan spå om.
Men man kan sige med sikkerhed, at det bliver hårdt når barnet ér født og man ofte får lange perioder med natteroderi, dårlig søvn, og man har andre mindre børn der måske også lige skal bæres + den lille som er fuldstændig hjælpeløs.
Det slider rigtig meget på kroppen, fysisk og psykisk.

Så man kan sige du skal tage en chance, og det kan være enten knald eller fald.
Vores erfaringer kan du desværre ikke bruge til så meget.
Måske springer du ud af sengen efter fødslen og har aldrig haft det bedre, ellers er alt som det plejer, ellers er det værre end nogeninde.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-11-2010, 14:40   #10
kandelsdorff
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-06 2010
Indlæg: 244
Styrke: 14
kandelsdorff er ny på vejen
det er muligt det ikke er nogen ret at få børn- men helt ærligt- jeg står uden ansvar for mine skader- de er alle påført af andre- og grundet det var muligheden for keg ikke skulle have haft børn ikke særlig stor. dog et ønske jeg altid har haft. skulle jeg så ikke have haft ret til at få børn?? jeg har trods alt givet dem alt de kunne ønske sig- ja lige ud over en totalt badutspringende mor. selvom det i perioder er svært- så finder jeg en løsningjeg kunne ligeså godt have været alene med dem- men det er jeg heldigvis ikke

jeg vil mene at man selv vælger om man vil have børn- og de konsekvenser der følger med. menm an kan ikke tillade sig at sætte folk i bås for di de måske vælger at sætte børn i verden og deres situstion blir færværret lidte ller meget. et brændende ønske kan overskygge selv den værste smerte,om ikke andet et kort øjeblik.
kandelsdorff er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Så er der nyt om smerter Mulle63 Alt det andet 0 25-11-2011 10:01
6 ugers selv valgt kursus ? c.l.e.o. Alt det andet 1 10-08-2011 14:43
kronisk smerter trist973 Din historie 16 09-07-2009 20:39




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:34.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension