K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 02-09-2010, 11:33   #1
doggerbanke66
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 31-08 2010
Lokation: Nordjylland
Alder: 49
Indlæg: 145
Styrke: 14
doggerbanke66 er ny på vejen
Unhappy Smidt ud af sygedagpengesystemet.

Hejsa.

Springer lige ud i en lang historie.. Kort fortalt ..

Har en svær scoliose (skæv ryg - medfødt) som samtidig er med roterende rygsøjle, og meget smertefuldt. Har været igennem en prøveoperation, hvor man vurderede, at man ikke ville råde til "rigtig" operation, idet en sådan ville medføre total stivhed i ryggen ( invalidering) samt sikkert også flere smerter. Fik af vide, at jeg måtte acceptere, at jeg skulle leve med det (og smerterne), sørge for at holde mig igang så vidt muligt, være smertedækket med piller, og ellers tage de skånehensyn de udskrev, samt ellers passe godt på mig selv, for ikke at gøre mere skade.

Var oprindelig sat til at skulle i arbejdsprøvning i mit gamle fag (kontor) for at se hvor meget jeg kunne holde til, hvis der blev lavet de skånehensyn. Pludselig bliver jeg indkaldt til møde på kommunen, hvor jeg bliver meddelt at jeg skal skrive under på at jeg meldte mig rask, ellers gjorde min sagsbehandler det og det ville give mig nogle konsekvenser i fagforeningen (viser sig senere, at det gjorde ingen forskel) men dum som jeg var skrev jeg under. Jeg spørger selvfølgelig hvorfor hun pludselig er kommet efter det, idet jeg jo skulle være startet i arbejdsprøvning. Hun siger at hun har indhentet nogle papirer fra lægerne og en af dem skriver at hun sagtens tror jeg kan arbejde fuld tid.... såfremt der bliver taget stilling til ( så kommer der et hav af skånehensyn) lægen er hende der opererede mig. Vi har haft 5 min. samtale, hvor hun faktisk sidder og siger til mig at jeg endelig ikke må lide overlast. Jeg har aldrig set det papir før jeg sidder på kommunen.

Nåh går til min fagforening, som ikke vil have mig ind, idet de mener jeg er for syg og ikke kan stå til rådighed 37 timer ( hvilket de sikkert har ret i) Dermed ophører alt økonomisk hjælp og jeg er pludselig ikke i noget system overhovedet (er gift, har hus, og 2 børn). Fagforeningen tager dog min sag, fordi de vil have kommunen til at gennemføre en arbejdsprøvning. Dog uden held, idet kommunen fastholder at de jo har sort på hvidt, at jeg kan arbejde fuld tid.. fra en speciallæge som ikke kender mig.

Fagforeningen er nu gået med til at tage mig ind i A-kassen, er røget direkte ind i aktivperiode og skal sendes i aktivering.. Det i sig selv bliver en udfordring for A-kassen at finde et sted med alle de skånehensyn, og de mener da heller ikke selv at det er realistisk, at jeg kan klare fuld tid.. ( men som de sagde vi kan jo ikke bare lade dig være i et hul, hvor man ikke kan eksistere.

Kommer så til at sidde og se på stattusattesten.. egen læge skriver, at der skal tages hensyn til skånebehovene... ser så at det fra speciallægen slet ikke er en statusattes, men en epikrise... Som min egen læge er "kommet" til at sende med til kommunen, selvom der står sidst i Epikrisen, at hvis kommunen henvender sig,,,, skal de indhente en stattus attest ved hende (speciallægen)..

Mit spørgsmål lyder.... Må kommunen smide mig ud af systemet på baggrund af en epikrise.. som jeg ikke har set eller godkendt eller noget.

På forhånd tak...

Super side, med super søde mennesker.
doggerbanke66 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-09-2010, 11:56   #2
Florken
Lever på K10
 
Florkens avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2010
Indlæg: 1.774
Styrke: 16
Florken er rigtig godt på vej
Kære doggerbanken66

Velkommen til k10

Sikke en historie !

Du skal i gang med at klage !

Først og fremmest skal du finde overskud til at læse Arbejdsevnemetoden.

Du kan finde den her : http://www.bm.dk/Sitetools/~/media/BEM/Files/Dokumenter/Beskaeftigelsesomraadet/Det%20rummelige%20arbejdsmarked/Fleksjob/arbejdsevnemetode_pjece.ashx

Så kan du vurdere, hvor mange steder, det er gået galt i din sag,

og dermed finde alt det frem, der skal klages over.

Du har i hvert fald ikke fået korrekt vejledning og rådgivning,

hvilket der også skal klages over.

Der kommer sikkert flere på banen med gode råd,

men gør dig selv den bedste tjeneste :

Læs Arbejdsevnemetode-bogen som det allerførste.
__________________
Der er SÅ mange SØDE mennesker på K10
Obesa cantavit, den fede kvinde har udtalt sig (frit oversat af Florken)
Førtidspensionist pr. 01/01/-2011
Der er ingen FREMTID i at bruge NUTIDEN til at ærgre sig over FORTIDEN

Sidst redigeret af Florken; 02-09-2010 kl. 13:08. Årsag: stavefejl
Florken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-09-2010, 12:31   #3
doggerbanke66
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 31-08 2010
Lokation: Nordjylland
Alder: 49
Indlæg: 145
Styrke: 14
doggerbanke66 er ny på vejen
Tak For velkomsten.

Ja ved godt det ikke er gået rigtigt for sig.. sagde fagforeningen også.. men heller ikke de kunne gøre noget. Har dog først opdaget det med statusattesterne i går. Og som fagforeningen sagde.. det skal du i hvert tilfælde have kikket på, hvis nu jeg bliver sygemeldt igen... Så hiver kommunen jo bare det papir frem igen.

Endnu engang tak igen for velkomsten... Det varmer i en svær tid.
doggerbanke66 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-09-2010, 12:52   #4
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Prøv at snakke med egen læge om tingene, overbevis ham/hende om at h*n skal sende dig til en speciallæge (reumatolog?) for at få indhentet en speciallægeerklæring.
Dette skriver jeg fordi det måske kan blive et problem at få kommunen til at indhente relevante lægepapirer, ,og fordi at du (og din læge) på denne måde får indflydelse på hvilken speciallæger du kommer til, og derved forhåbentlig ikke kommer til en "kommunens mand".

Når du så har fået indhentet en speciallægeerklæring beder du din læge om en kopi (det er altid en god ide selv at have styr på tingene), denne tager du så en kopi af, som du afleverer på kommunen, mod kvittering selvfølgelig.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-09-2010, 15:39   #5
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Har du været på sygedagpenge, og er sat af derfra?
I så fald skal du klage over stop, og sagsbehandling:

Herunder ingen Ressourceprofil, ingen arbejdsprøvning, ingen speciallægeerklæring.
Du må fortælle at hvordan du bliver tvunget til at skrive under på raskmeldning.

Jo, der er helt klart noget at gå efter, og det bør fagforeningen iøvrigt hjælpe dig med.

VH POpiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-09-2010, 16:18   #6
doggerbanke66
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 31-08 2010
Lokation: Nordjylland
Alder: 49
Indlæg: 145
Styrke: 14
doggerbanke66 er ny på vejen
Har selv udfyldt min ressourceprofil ( den var godt nok ikke imellem de papirer jeg fik indhentet da jeg søgte aktindsigt !!). HK bad mig lave indsigelse imod dagpengestoppet, det gjorde jeg med opfordring fra HK om at gennemføre planlagte arbejdsprøvning, til denne blev der bare svaret at det kunne de ikke kræve. HK ringede derefter til hende, hvor hun oplyste at sagen var "klokkeklar" og at man heller ikke kunne Anke sygedagpengestoppet. Derfor valgte HK at tage mig ind.

Ang. Partshørring.... Er det noget man har ret til... Dette er jeg nemlig ikke blevet tilbudt.
doggerbanke66 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-09-2010, 16:32   #7
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af doggerbanke66 Se meddelelser

Ang. Partshørring.... Er det noget man har ret til... Dette er jeg nemlig ikke blevet tilbudt.
Ja du har ret til partshøring!! Det vil sige, du har ret til at se de akter, som de afgør efter... Det vil med andre ord sige, de akter, som de har givet afslag efter.. F.eks. de lægeoplysninger, som du skriver, at de har fået. Du skrev, at du ikke har set det. Klag over det, for du har ret til at se den.

Har de ikke partshørt dig, så kan afgørelsen være ugyldig. Nævn gerne det med partshøring til fagforeningen, god du har dem.


Hent også gerne aktindsigt i sagen.

TILFØJELSE: Hov hvis du har skrevet under på, at du er rask, så er partshøring vist ikke en mulighed.... Men du kan måske klage over, at du var tvunget til at skrive under.... Det kommer jeg lige til at tænke på.

Sidst redigeret af curls; 02-09-2010 kl. 16:35.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-09-2010, 16:52   #8
doggerbanke66
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 31-08 2010
Lokation: Nordjylland
Alder: 49
Indlæg: 145
Styrke: 14
doggerbanke66 er ny på vejen
Men skulle jeg ikke have haft en varsling af sygedagpengestoppet.. hvor der så skulle have været afholdt partshøring.. Inden stoppet !!

Troede jeg skulle op og høre om min kommende arbejdsprøvning på mødet med sagsbehandler... så da hun sagde jeg ikke havde andet valg end at skrive under på raskmeldingen.. tænkte jeg slet ikke klart ( er nok lidt autoritærtro... Eller var)
doggerbanke66 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-09-2010, 18:06   #9
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Jo hvis varighedsbegrænsningen f.eks. var ved at stoppe, så skulle de partshøre dig.

Det er også lidt af en mærkelig måde at gøre på, at de sagde, at du skulle skrive under istedet for at partshøre og give afslag på forlængelse af sygedagpenge....

Kan man ikke fortryde den der raskmeldning eller sådan noget? Eller simpelthen bare sygemelde sig igen... hmmm ØV ØV
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-09-2010, 18:44   #10
doggerbanke66
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 31-08 2010
Lokation: Nordjylland
Alder: 49
Indlæg: 145
Styrke: 14
doggerbanke66 er ny på vejen
Har faktisk kun været i sygedagpengesystemet siden maj.. så var ikke ved at falde for grænsen. Så der har aldrig været tale om forlængelse eller noget. De syntes jo bare lige pludselig deroppe at jeg kunne arbejde fuld tid igen..

Til det sidste... Som fagforeningen siger.. Når nu vi smider dig ud i et aktiveringsforløb.... så er det jo ikke sikkert du kan holde til det... og så må du jo sygemeldes...

ÅHHHH giver snart op... gider ikke mere... nerverne sidder uden på tøjet... eller også er de helt ovre ved naboen... smerterne bliver også endnu værre af det her...F- - -
doggerbanke66 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
smidt ud misse Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 14 13-02-2013 13:28
Ny i Sygedagpengesystemet - har brug for råd/vejledning MLT Spørgsmål ang fleksjob 43 08-12-2012 10:08
Udvalg ser på sygedagpengesystemet Reika Politik og Samfund 4 07-02-2012 14:51
Ny her - Smidt Smidt Din historie 103 09-12-2009 00:21
Smidt på kontanthjælp???? Odenseaneren Politik og Samfund 1 16-12-2008 23:23




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:30.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension