K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-08-2010, 18:56   #1
Viva
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2009
Indlæg: 20
Styrke: 15
Viva er ny på vejen
mine sygedagenge er stoppet

Der står på min dagpengespecifikation, som jeg netop har modtaget i dag, at mine sygedagpenge er stoppe for næsten 3 uger siden pga. varighedsbegrænsning. Fedt at modtage sådan et chok på en lørdag hvor man ikke kan gøre noget som helst
Jeg fik forlænget sidst i maj (og har ikke fået at vide efter hvilken paragraf eller hvor mange uger) da jeg faldt for 52 ugers grænsen og har overhovedet ikke modtaget en besked fra kommunen om at jeg snart faldt for varighedsgrænsen for forlængelsen.
Jeg har ikke fået lavet en ressurceprofil, har ikke fået afklaret arbejdsevnen, er stadig i behandling og kommer til alle møder osv.
Min læge og min psykiater har begge skrevet til kommunen at min sygdom er kronisk og jeg har varigt nedsat arbejdsevne og begge anbefaler førtidspension
jeg venter desuden stadig på afgørelse på min arbejdsskadesag som har kørt i et år nu !
Jeg synes da at det er lidt frækt at vente med at give mig besked om sygedagpengestop til 3 uger efter
Hvor i alverden skal jeg skaffe penge fra nu ?????????????
Min mand tjener for meget til at jeg kan få kontanthjælp og jeg er for syg til at kunne arbejde !
Viva er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-08-2010, 19:14   #2
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Hej
Det lyder lidt mærkeligt, når du blev forlænget i maj måned, her i år ikk?? Det er jo ikke så længe siden... Måske er der sket en fejl... Prøv lige at få fat i dem og hør om det. Du skal jo gerne have en skriftlig begrundelse for, hvorfor de stopper dine sygedagpenge. Forlang en skriftlig begrundelse i hvert fald... For du har muligheden for at klage over en afgørelse.

Det sker af og til en menneskelig fejl alle steder, så prøv lige at få fat i dem over tlf. osv... Håber da det er en fejl...

De må heller ikke stoppe din ydelse før partshøring.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-08-2010, 19:19   #3
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
NEJ, det kan de ikke, stoppe dine udbetalinger uden varsel -men, SUK, de gør det rask væk, kommunerne, skønt det ulovlige i dette
-og desværre mere end typisk, at de sender sådan nogle breve ud op til en weekend, de burde skamme dem at ødelægge weekenden for syge borgere!! (-apropos, i vores tilfælde ofte også ferier, fx påske/pinse og juleferie = alt lukket!)

Allerførst, skal jeg forsøge at svare på dit sidste spørgsmål ang penge:
gå på kommunen på mandag og SØG kontanthjælp -uanset om du mener du kan få det eller ej!
(det handler om en INDIVIDUEL vurdering og skulle det vise sig at du er berettiget, ja, så får du først fra den dag du søger)

Dernæst, skal du STRAKS lave en klage over stop af pengene.

At du ikke har en RP og at de ikke kommer i gang med en afklaring/beslutning kan i og for sig siges at være til din fordel -fordi, når du sender klagen videre(hvilket jeg forudser at du må, desværre) ja, så vil det jo klart fremgå at ingen af de lovpligtige ting er overholdt!

Husk også at når du har lavet klagen, altid at afslutte den med at hvis/når kommunen fastholder sin beslutning, ja, så ønsker du klagen videresendt til Ankenævnet.

Ang Arbejdsskadesagen, må jeg nok skuffe dig og forberede dig på at det er ofte en noget langvarrig affære.
Også dér kræves der mere end stor tålmodighed.

Er ikke klar over hvor i landet du befinder dig men vil da lige anbefale dig flg link: http://www.arbejdsskadeforeningen.dk/ og http://www.lfa.dk/?m1=1
i tilfælde af du ikke skulle kende til disse og du måske kan bruge?

Iøvrigt, er der jo særlige regler der gælder hvis din sygdom er en arbskade!

Hæng på, der kommer sikkert flere gode råd til dig
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-08-2010, 19:23   #4
Viva
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2009
Indlæg: 20
Styrke: 15
Viva er ny på vejen
Nej, det mener jeg jo da heller ikke at de må !
Men det er bare så frustrerende at få sådan en besked på en lørdag hvor man intet kan gøre.
Og jeg fik kun knap 700 kr for en hel måned...det er ikke meget når man regner med omkring 12.000 kr
Jeg håber da godt nok også at det er en fejl.
Jeg har utrolig svært ved at tackle sådan en situation fordi jeg i forvejen er meget sårbar pga. kronisk ptsd og ser ulykker alle vegne
Viva er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-08-2010, 20:01   #5
Suncil
Ikke aktiv pga inaktiv mailadresse
 
Suncils avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-07 2008
Lokation: midtjylland
Indlæg: 889
Styrke: 16
Suncil er ny på vejen
Sender dig et stort

Det er så typisk af kommunen at sende sådan en gang **** en lørdag, hvor man ikke kan gøre en pind

Og som Buster siger KLAG OG KLAG
Suncil er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-08-2010, 06:23   #6
Viva
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2009
Indlæg: 20
Styrke: 15
Viva er ny på vejen
Jeg tog over og snakkede med min søde sagsbehandler for at klage over sdp stoppet og ved I hvad ? Hun HAVDE allerede ordnet det for mig
Hun skulle netop til at ringe til mig for at høre om hvordan jeg havde det og da hun skulle hente min sag frem på sin skærm, så hun at sygedagpengene var stoppet og gik med det samme hen til den ansvarlige og fik fortalt med store bogstaver, at sagen var forlænget og at HUN nok skulle give besked hvis der kom ændringer !!
Er det ikke bare fantastisk...jeg tror virkelig, at jeg har verdens bedste sagsbehandler og hun støtter mig bare hele vejen igennem.
Der er håb derude, for der findes sagsbehandlere der kæmper FOR os og ikke imod....hvor føler jeg mig heldig at have fundet én af dem
Viva er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-08-2010, 08:06   #7
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Dejligt at høre.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-08-2010, 11:26   #8
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
godt at høre, at du har fundet én af disse sagsbehandlere, der påtager sig sit ansvar
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-08-2010, 16:23   #9
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
hihihi... det var godt ! Det er også lidt for dårligt, at man tror, de bare kan stoppe sygedagpengene automatisk.... Godt hun opdagede det og ordnede det med det samme, så kan kollegaen lære dét !!
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
sygdagpenge stoppet den trætte Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 22 05-03-2012 01:10
Arbejdsprøvning stoppet Diablo Alt det andet 19 18-11-2011 12:02
Sag er stoppet på ubestemt tid Mille3 Alt det andet 8 15-09-2011 09:41
mine sygedagpenge er stoppet mettekragesand Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 2 14-02-2011 15:42
Sygedagpenge stoppet DorteG Din historie 35 21-11-2009 00:37




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:55.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension