K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 26-08-2010, 20:21   #1
Anne Mette
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-03 2010
Indlæg: 205
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
Anne Mette er ny på vejen
Revalidering - må anden aktør lave jobplan?

Vi har nu fået forlænget datterens sygedagpengeperiode efter §27, stk. 1, nr. 1. Så langt så godt.
Men det var også klart forventet med alle de mangler, huller og brud på 5 love i alt! Så der kan være en fordel i at tro på nisser osv. *GG*

Nu har sagsbehandleren meddelt at anden aktør skal lave planen (det er hvad vedkommende skriver i en mail til mig) Men må anden aktør godt det?

Jeg syntes eller at kunne læse mange steder at jobcenteret skal lave jobplanen!

Min tanke er også at jeg jo ved at anden aktør er "ansat" til at varetage virksomhedspraktikken for min datter og ikke har nogen besluttende magt i forbindelse med hendes sag, denne ligger hos sagsbehandleren.

Der er også det i denne sag, at jeg måske tænker lidt i banen: uddannelse, hvor jeg så ved at man har set på pædagogmedhjælper, men det ønsker hun slet ikke - selvom det er det hun er i praktik som lige i øjeblikket.
Hun har bare haft svært ved at sige fra, for som hun selv siger, vil hun ikke virke som om hun er på tværs!

Hun vil meget gerne være kosmetolog - hvilket også står på flaskehalslisten med gode jobmuligheder, skolen siger at de ikke p.t. kan uddanne nok.

Da jeg har fibromyalgi af betydelig sværhedsgrad, det ligger på min mors side og der er påvist arvelighed, der er en vis genetisk disposition for det iflg. en af landets førende forskere på området.

Ja, så tænker jeg om det ikke var en idé at se på en anden uddannelse end f.eks. pædagogmedhjælper, hvor der jo netop er løft (man har fokus på børnehave/vuggestue) selv om man siger at de ikke må, så kan det jo ikke undgås og det kan måske på sigt give hende problemer.

Men det kræver vel at det er den besluttende myndighed der er med til at lave denne plan eller hva?

Håber virkeligt nogen af jer kloge hoveder kan lyse lidt op her og igen igen hjælp

KH
AM
Anne Mette er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-08-2010, 21:00   #2
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
AnneMette det er det de betaler anden aktør for .

At de skal lave en job plan,er jo at de skal gøre det sammen med din datter.

I børne haven ,er der ikke de der lyft, men der er helle tiden dårlige arbejdsstillinger,selv om der er lavet mange tiltag for at undgå det.

Hvis det ikke er det hun vil så skal hun klart sige fra,og begrunde det.
Anden aktør er betalt for at få din datter vidre,og de kan køre hend over folk hvis de ikke selv siger fra.
Det kan godt være sværet at finde ud af hvad man vil,men det er det jobkunsulenter vil høre -sevl ved jeg hvad jeg ikke kan og så må de finde noget jeg kan,det får de deres løn for

De er der for at hjælpe hende og ikke omvendt.håber hun kommer godt i gang men noget hun bliver glad for.

Kostomlg -det hun gerne vil er det ikke en uddannelse men selv betaler ?
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den

Sidst redigeret af c.l.e.o.; 26-08-2010 kl. 21:05.
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-08-2010, 21:08   #3
Anne Mette
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-03 2010
Indlæg: 205
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
Anne Mette er ny på vejen
c.l.e.o. tak for dit svar

Anden aktør her har ellers sagt at de ikke har noget med jobplan at gøre, alene er i sagen med henblik på virksomhedspraktik og afklaring af arbejdsevne, samt vurdering af muligheden for tilbagevenden til arbejdsmarkedet, i tlf. til mig - derfor det undrer mig at sagsbehandler skriver det i mail i dag! Men ok, kan være der også ligger en forlængelse af tilknytningen til anden aktør med yderligere beskrivelse.

Men må jo tage fat i hendes anden aktør i morgen. De er nu meget søde og rare, har hele tiden være på vores side, så det er ok. Men ville også bare lige høre om det egentligt er ok at de gør det. Ærligt - gider ikke mere lovrod i det her og lige i dag er min hjerne ikke til at tygge lovstof

MEN anden aktør siger selv at de ikke er besluttende myndighed, hvordan kan de så lave en jobplan, hvis ikke de også kan træffe beslutninger om den?

Vil det sige at anden aktør holder mødet med borgeren, udfylder jobplan, sender den til godkendelse, den bliver ikke godkendt, nyt møde med borgeren osv.? Det virker ulogisk og fuldstændigt rodet.
Anne Mette er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-08-2010, 21:19   #4
sakra
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Indlæg: 17
Styrke: 14
sakra er ny på vejen
jobplan

Anne Mette; med sorg at melde; du giver selv svaret i de to sidste linier du skriver
-så vidt som mine personlige erfaringer strækker sig.
Og nej, det giver bare ikke mening...

(med mindre du tager din sorte humor frem fra skuffen og tager disse briller på: det er ikke meningen at din datter skal i arbejde, de der skal have arbejde -og bevare det- er alle de "andre aktører", samt alle de ansatte på alle de kontorer og skranker I bliver sendt rundt imellem -for slet ikke at glemme hende der lægger breve i konvolutter og sætter frimærke på- næh, hvis alle vi arbejdsløse kom i arbejde ville der VIRKELIG komme arbejdsløshed...)
sakra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-08-2010, 21:26   #5
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
ja, men der er jo det "helle" hos anden aktør ,de kan og gør det komunen skulle gøre,og så sendes det til komunen ,som så kikker/læser det med din datter og så god kendes det...

Man kan vil enlig sige at opgaverne er ud lisiteret-ja det kan jeg slet ikke stave håber du kan gætte hvad der skulle stå ..
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-08-2010, 21:28   #6
Anne Mette
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-03 2010
Indlæg: 205
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
Anne Mette er ny på vejen
sakra

Sidder her og smågriner lidt. Jeg har en meget sort humor, tiltider også meget uforståelig for mange andre. Men jo, jeg kan så gu se den syge humor i det her

Ja, ja, da - så er det nok bare mig der må flere gange til møde end jeg liiige havde regnet med. For så skal vi så have første møde og vi siger noget - anden aktør noget og ja, så skal hele skidtet omkring sagsbehandleren som ikke er verdens hurtigste - så holder vi endnu et møde og gentager hele skidtet og måske vi så lige pludselig bliver enige alle sammen incl. sagsbehandleren - ellers snupper vi hele møllen igen...

Det er hulme da til at grine af - selvom det betyder at jeg skal køre flere gange afsted til møder.... Nå, men pyt, hun skal i hvert fald ikke selv stå med det og slet ikke når hun helst ikke vil sige noget imod det de foreslår osv.

Men sakra tak for et godt grin, du har ret, vend den lidt rundt og se det morsomme
Anne Mette er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-08-2010, 21:36   #7
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Humor-tålmodighed og gentagelse glæde skal der til,så klare man turene gemmen møllen

Men det kan man godt komme til at glemme når man sidder midt idet
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-08-2010, 21:39   #8
Anne Mette
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-03 2010
Indlæg: 205
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
Anne Mette er ny på vejen
c.l.e.o.
Det kan du for så vidt have ret i. Heldigvis har jeg selv en sagsbehandler med humor og det er en stor fordel

Men når man står midt i "kaos" så er det vigtigste at bevare overblikket og få al dokumentation på plads inden man går i gang. Det er vi også i gang med i øjeblikket.

Men det er godt nok grotesk at man på den måde kan køre folk rundt og rundt i manegen, hive dem til møde efter møde. Måske man dermed håber at de så mister overblikket - man kunne jo foranlediges til at tro det

Anne Mette er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-08-2010, 21:50   #9
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Anne Mette Se meddelelser
Men det er godt nok grotesk at man på den måde kan køre folk rundt og rundt i manegen, hive dem til møde efter møde. Måske man dermed håber at de så mister overblikket - man kunne jo foranlediges til at tro det

Ja-jeg har selv været hest i deres cirkus i 6-7 år
Jeg har mistet overbliket-håber bare de ikk opdager det

Nej dem jeg har været i hænderne har også være ok .jeg er vist en af de heldige,men er da bange for at efterhånden som arbejdsevnen bliver mindre at besværlighederne så vil blive støre
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-08-2010, 22:48   #10
Anne Mette
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-03 2010
Indlæg: 205
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
Anne Mette er ny på vejen
c.l.e.o.
Min sag venter på lægekonsulenten lige nu, derefter tyder alt på pension iflg. sagsbehandler.

Jeg har p.t. kun været i 1 arbejdsprøvning, så utroligt nok (syntes jeg efterhånden) ser det faktisk umiddelbart ud til at jeg får en pension rimeligt nemt!!!

Meeeeen afgørelsen er ikke faldet, brevet ikke i mors hånd, så mor tror ikke på en hujende før det brev er i mors hånd

Jeg tager det lidt som det kommer og tror ikke på det før jeg har det sort på hvidt.

Vælger at tro der findes mange sagsbehandlere, der rent faktisk laver deres arbejde og følger regler og love - men det er bare ikke helt så tit det er dem vi hører om.

Det er oftest de klummerhoveder der sylter, bryder loven, sviner til, laver mangelfulde opfølgninger/ressourceprofiler osv. Dem der bestemt ikke giver deres "stand" et godt ry
Anne Mette er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kan man lave en fuldmagt til at lade en anden handle på ens vejne Abraxus Dit og Dat 3 29-04-2013 09:09
Anden aktør - løn? KLUMPFODEN Spørgsmål ang fleksjob 1 10-07-2012 14:57
Principafgørelse: revalidering - ophør af revalideringsydelse - jobplan - begrundelse gunvor Den nyttige viden vi alle har 0 21-09-2011 08:09
Anden aktør keldjacobsen Spørgsmål ang fleksjob 31 16-07-2011 19:35
Afbrydelse af jobplan ved revalidering Dorthemusen Alt det andet 10 03-12-2009 10:44




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:52.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension