K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 24-08-2010, 18:02   #1
Adam SR
Elsker at være her på K10
 
Adam SRs avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2010
Indlæg: 54
Styrke: 14
Adam SR er ny på vejen
Aktindsigt og dens udeblivelse

Først og fremmest vil jeg sige tak for godt og rart forum

Og nu til sagen.

Jeg har søgt om aktindsigt dels i Jobcenter dels i Rådhuset og har afleveret udfyldt skema (fra dette site) i reception i såvel Jobcenter og Rådhuset. Og jeg har sagt følgende:

'Jeg vil bede om aktindsigt og jeg vil gerne have kvittering at i har modtaget dette skema'.

Som bekendt er der svarfrist på 10 dage eller man have svar hvis der er forsinkelse.

Desværre konstaterer jeg, at disse svarfrister er overskredet henholdsvis med 46- og 54 dage

Dernæst beslutter jeg så at rykke for aktindsigt og sender mail til sagsbehandler i Jobcenter og Rådhuset. Sagsbehandler giver dette svar: endvidere skal jeg oplyse, at jeg har videresendt din anmodning om aktindsigt til den afd. der foretager dette

Der må der være flere medarbejdere i Jobcenteret der har medansvar for udeblevet aktindsigt. Jeg formoder, at det er administrativ personale i jobcenter der skaffer aktindsigt til borgere dog føler jeg min sagsbehandler vasker sine hænder slet og ret ikke vil tage medansvar når aktindsigt udebliver.

Jeg vurderer, at medarbejdere i såvel reception i Jobcenter og Rådhuset skal scanne begæring om aktindsigt ind i deres interne system.

Naturligvis kan man sende mail til ens sagshandler, men det burde egentlig ikke være nødvendig, idet ens sagsbehandler i Jobcenteret har medansvar for jævnlig at tjekke information/sagsbehandling om sine klienter i det interne system.

Men det kan være jeg tager fejl?

Hilsen Adam
Adam SR er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-08-2010, 18:13   #2
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Det er fuldstændigt lige meget hvor og hvem der modtager din anmodning om aktindsigt....

Den skal gives inden for 10 dage og hvis ikke...ja så kan man klage over dette...

Du kan se her hvad beskæftigelsesankenævnet siger om klagefrist vedrørende aktindsigt http://www.statsforvaltning.dk/site.aspx?p=5854

Start med at klage direkte til borgmesteren og hvis dette ikke hjælper...så kontakt beskæftigelsesankenævnet direkte...

Du kan finde statsforvaltningen for dit område her http://www.statsforvaltning.dk/site.aspx?p=4621
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-08-2010, 18:53   #3
maja-bell
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 24-07 2010
Indlæg: 697
Styrke: 14
maja-bell er ny på vejen
velkommen Adam.. nu bliver jeg da helt spændt på om jeg også får min. eller retter min fagforening. jeg troede også at den var kommet til dem, men blev oplyst af fagforeningen at det hed 10 dage + weekend og helligdage.. så de har nok deres muligheder for at rygge det lidt uden for dadlens.
maja-bell er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-08-2010, 21:08   #4
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Altså jeg har en umiddelbart konstruktiv ftp sag kørende, men det har dælme taget lang tid at få agt indsigt. Jeg har bedt om dette fra min sagsbehandler direkte og hun, den sidste var endda teamleder for job teamet!!

Indtil for 4 -5 uger siden, da hun gik på sommerferie sagde hun, at aktindsigten var på vej inden for et par dage og da jeg stadig ikke havde modtaget den efter hendes ferie, modtog jeg den 2 dage efter hun var tilbage.

Så ja der er frister i kommunen, men det er ikke altid at de selv overholder dem. Klag endelig Adam, hvis du har energi til det.

kh. EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-08-2010, 22:16   #5
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af maja-bell Se meddelelser
oplyst af fagforeningen at det hed 10 dage + weekend og helligdage.. så de har nok deres muligheder for at rygge det lidt uden for dadlens.
Næ de rygger intet ved at sige + weekend og helligdage, det står klart og tydeligt at det er inden for 10 arbejdsdage borgeren skal have modtaget aktindsigten. Så et er der så men intet fusk i
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-08-2010, 15:25   #6
Adam SR
Elsker at være her på K10
 
Adam SRs avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2010
Indlæg: 54
Styrke: 14
Adam SR er ny på vejen
Jeg takker
Adam SR er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-08-2010, 19:00   #7
kandelsdorff
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-06 2010
Indlæg: 244
Styrke: 14
kandelsdorff er ny på vejen
ja man kan vente længe på sådan noget- jeg har ventet siden den 11 maj nu....
dog er jeg lovet at det kommer denne uge
kandelsdorff er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-08-2010, 19:03   #8
dobar
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-11 2009
Indlæg: 577
Styrke: 15
dobar er ny på vejen
da jeg søgte aktindsigt fik jeg den i løbet af 7 dage og ved ikke hvad er problem hvorfor nogen vente så længe..
dobar er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Stop af sygedagpenge pga udeblivelse Missjazzy Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 18 26-03-2013 20:44
sanktioner ved udeblivelse? Nico Spørgsmål ang fleksjob 37 15-06-2012 22:43
Depremeret og i vildrede.. udeblivelse fra aktivering 6000kolding Alt det andet 11 16-03-2011 16:48
Jeg er sluppet fri af kommunen og dens lakejer Toullouse Din historie 9 04-10-2010 15:07
Julen og dens fred Viper Alt det andet 28 24-12-2009 12:24




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:01.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension