K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 20-08-2010, 17:46   #1
mølski
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 13-01 2010
Indlæg: 8
Styrke: 0
mølski er ny på vejen
hvad gør jeg

Idag 14:31mølski
ønsker lidt hjælp, jeg er langtids sygmeldt, jeg har været sygmeldt siden febuar 08.
jeg lider bla. af A.D.H.D. sammen med Tourettessyndrom, + en del fysiske og psykiske lidelser, min spørgsmål er hvordan skal man forhode sig, når man bliver oplyst om at man nærmest ikke fejler noget og pludselig finder man et stykke papir hvor der står, DIAGNOSE og der er skrevet flere psykiske lidelser, jeg ved ikke hvordan jeg skal takle den, det er lige før at man har lyst til at give op,hvem kan / skal man stole på når man finder ud af sådan noget
mølski er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-08-2010, 20:03   #2
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.748
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Velkommen til......

Kære Mølski.

Du tager det roligt. Du bliver her på DIN tråd, så bliver det lettere for os andre at råde dig.

Hvor er du på vej hen? Flexjob eller førtidspension?
Kan forstå du lever af sygedagpenge?
Har kommunen nævnt at sygedagpenge er ved at stoppe?
Er du alene....gift?
Har du på skrift, fra læger og hospitaler, de diagnoser du nævner?
Har du kendskab til om du/kommunen har skrevet en resourceprofil?

Du ved ikke hvem du skal stole på!
Du skal stole på dig selv og ingen andre. Så skal du lytte til de råd du modtager her på k10.

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 21-08-2010, 12:41   #3
mølski
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 13-01 2010
Indlæg: 8
Styrke: 0
mølski er ny på vejen
Hej og tak.
du spørger om jeg er på vej til flexjob eller førtidspension.
Jeg ved ikke hvad der skal ske, jeg er ikke sikker på hvad kommunen gør, de har prøvet at sende mig ud i en jobprøvning, men det var inden jeg kom under behandling i psykiatrien, kommunen viste godt at jeg skule starte op i psykiatrien.
Jeg har fået forlænget min sygedsgpenge 2 gange,
jeg er gift, jeg har 3 børn,(en på 9 en på 12 og en på 19 år og havde en som 19år kørte gal og døde for 2 år siden.
ang.dokumation, så har jeg jounalnr - underskrift - på div. papir.
ang. resourceprofil, så hvad jeg ved så er der ikke lavet sådan en.
mølski er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-08-2010, 16:08   #4
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.748
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Hvad vil du.....

Kære Mølski?

Hvad har du af ønsker?
Tror du at du fremover kunne klare et flexjob?
Eller mener du at pension ville skabe ro over din hverdag?

Et er sikkert du skal/må ikke være alene med de fremtidige problemer.

Jeg håber for dig at de mennesker (sagsbehandler) der arbejder med din sag har kendskab og erfaring, med dine diagnoser.
For en sikkerheds skyld kunne du printe dette samtaleskema ud til din sagsbehandler som adhd-foreningen ( www.adhd.dk ) anbefaler.
http://adhd.dk/fileadmin/dokumenter/...udgave__2_.pdf

Hvad siger din psykiater? Hvad siger din praktiserende læge?

Hvis du har overskud så læs lidt her om sygedagpengestop:
http://www.k10.dk/index.php?pageid=sygedagpengestop

http://adhd.dk/foreningen.html nævnes der bla.:

"ADHD berører hele livet og er sektoroverskridende
Dansk handicappolitik hviler på sektoransvarlighedsprincippet, hvilket betyder, at den sektor, der står for indsatsen overfor ”normalbefolkningen” også skal stå for indsatsen overfor handicapgrupperne. Udredning af ADHD foretages oftest i psykiatrien, som er regionalt organiseret. Det kommunale handicapområde står for tildeling af hjælpemidler og anden kompensation. Det sociale system træder til i forbindelse med andre støttefunktioner (familie, job, uddannelse, botilbud etc.) undervisningssektoren er ansvarlig for delelementer, tilligemed jobcentre, osv. Mange professionelle, fagområder og sektorer skal aktiveres for at hjælpe den ADHD ramte familie."

Det vigtigste råd jeg kan give er: du må ikke være alene fremover samt det er vigtigt at din sagsbehandler har viden om din situation.

Og det virker ikke som om din sagsbehandler har dette kendskab da DU sidder tilbage med en følelse af "de mener ikke jeg fejler noget" så kunne vedkommende læse lidt her:
http://adhd.dk/fileadmin/dokumenter/...ivere_2008.pdf hvor der også nævnes:

"Man kan således ikke vurdere arbejdsevnen hos en borger med ADHD uden også at vurdere, hvordan borgerens hverdagsliv i øvrigt fungerer"

Håber du kan bruge dette til noget ellers vender du bare tilbage.

Har andre ADHD erfaringer?

Hilsen Peter

Sidst redigeret af phhmw; 21-08-2010 kl. 16:23.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 22-08-2010, 13:31   #5
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Som jeg forstår indlæget er Mølski overrasket over, på papiret, fejle langt mere end denne troede.

Det er faktisk meget normalt at de kloge undlader at fortælle det hele, grunden er at de er bange for den reaktion deres patienter kommer med, de er bange for at sætte patienten fuldstændig i lammelse, hvilket så vil påvirke en evt behandling.

Jeg var så heldig at jeg ikke blev overrasket over noget (er ADHD´er) *ss* og dog for der kom ting frem som jeg ikke selv havde set, på det mere, sådan er jeg plan, og det var faktisk svært at forholde sig til, og der gik altså noget tid til at sluge den/acceptere det.

Den del kan du søge mere (og bedre) hjælp til inde på forummet på ADHD foreningens hjemmeside (sikkert også nogle af de andre ting du fejler ses hjemmeside)

Hvordan man takler det er jo vidt forskelligt, selv kastede jeg mig over viden om ADHD, og lærte en pokkers masse om det, nu har jeg fået ro, så jeg følger ikke med længere *ss* men jeg føler nu heller ikke behov for det, jeg ved det jeg behøver at vide. Så i mere end 2 år nærmest nærestuderede jeg ADHD Men nu var der så nogle andre ting oven i, der gjorde at det var vigtigt for mig at finde ud af hvad der var ADHD hvad der var biologisk ophav, hvad der var opdragelse, og hvad der bare var mig.

Mit bedste råd, er nok... tag det oven fra og ned, en ting af gangen.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-08-2010, 14:48   #6
blj
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 25-06 2010
Indlæg: 117
Blog Indlæg: 4
Styrke: 14
blj er ny på vejen
sødt skrevet LUM
omkring ADHD og jeres behandlingsmuligheder
godt gået.

Men Mølski har jo samtidigt med ADHD og så tourettessyndrom og det er meget svært at stole på mennesker der ikke er hende nær
blj er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-08-2010, 11:24   #7
mølski
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 13-01 2010
Indlæg: 8
Styrke: 0
mølski er ny på vejen
Hej Peter
Jeg vil lige prøve at fortælle hvad det er jeg mener med mit indlæg.
<jeg kom til skade d.7.februar 08.
Det jeg startede min sygmelding med er jeg kom til skade med min ryg og knæ, ryggen det er 2 x discuspolaps og en spring knæ ( det vil sige at mit knæ pludselig bliver slap så den ikke kan bære mig )
det er de 2 ting som det hele startede med, så kommer min ADHD til, så bliver jeg indlagt med hjertet i august 09. det var stress men er på hjerte medicin, plus indlagt på en af psykiatriens døgnhuse her juli det var her at de skrev i min statusattest, at de siger at jeg er klar til at genoptage kontakten til arbejdsmarkedet, men i en notat skriner de diagnose. tilpasningsreaktion, længerevarende depressiv reaktion
forstyrrelse af aktivitet og opmærksomhed
emotionel, ustabil personlighedsstruktur af impulsiv type
dertil ADHD og tourettes syndrom stres og angst

det som jeg ikke kan forstå er at de siger at jeg sådan set ikke fejler noget men dog i en notat med underskrift siger det som jeg har skrevet her oven over, og når de skriver sådan så er det at jeg føler at jeg bliver afsporet i min sygdoms forløg, der skal også lige siges at en overlæge har sagt / skrevet at jeg burde have min pension
mølski er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-08-2010, 11:26   #8
mølski
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 13-01 2010
Indlæg: 8
Styrke: 0
mølski er ny på vejen
Hej lum
Jeg vil lige prøve at fortælle hvad det er jeg mener med mit indlæg.
<jeg kom til skade d.7.februar 08.
Det jeg startede min sygmelding med er jeg kom til skade med min ryg og knæ, ryggen det er 2 x discuspolaps og en spring knæ ( det vil sige at mit knæ pludselig bliver slap så den ikke kan bære mig )
det er de 2 ting som det hele startede med, så kommer min ADHD til, så bliver jeg indlagt med hjertet i august 09. det var stress men er på hjerte medicin, plus indlagt på en af psykiatriens døgnhuse her juli det var her at de skrev i min statusattest, at de siger at jeg er klar til at genoptage kontakten til arbejdsmarkedet, men i en notat skriner de diagnose. tilpasningsreaktion, længerevarende depressiv reaktion
forstyrrelse af aktivitet og opmærksomhed
emotionel, ustabil personlighedsstruktur af impulsiv type
dertil ADHD og tourettes syndrom stres og angst

det som jeg ikke kan forstå er at de siger at jeg sådan set ikke fejler noget men dog i en notat med underskrift siger det som jeg har skrevet her oven over, og når de skriver sådan så er det at jeg føler at jeg bliver afsporet i min sygdoms forløg, der skal også lige siges at en overlæge har sagt / skrevet at jeg burde have min pension
mølski er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-08-2010, 13:44   #9
Andersine85
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2010
Indlæg: 1.200
Blog Indlæg: 36
Styrke: 16
Andersine85 er ny på vejen
Hej Mølski, jeg er desværre ikke helt med på, hvad det er du gerne vil have hjælp til?
__________________
Er uddannet socialrådgiver, har arbejdet 3 år med sygedagpenge, men er lige skiftet til kontanthjælp match 2 og 3 og er altså, derfor, på den anden side at skrivebordet end de fleste herinde

Min lille hverdagsblog: http://www.k10.dk/blog.php?u=4874
Andersine85 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-09-2010, 14:33   #10
mølski
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 13-01 2010
Indlæg: 8
Styrke: 0
mølski er ny på vejen
Hej Andersine

Det jeg søger hjælp til, det er bla. hvordan kan det være, at når jeg har været til div. indkaldte møder, så får man udleveret en opfølgnings mappe hvor i der er skrevet hvad det sidste møde har handlet om, det er både den sygmeldte og hvad der er sagt og gjort indbyrdes læge jobcenteret og hvem der ellers er indvoldveret.
Det er der at kæden er hoppet af for mig??????
Jeg har lige modtaget udskrifte / jounal udtagelser på og om mig,
de udtagelser har jeg aldrig set før. Første gang jeg så dem, det var da min fagforbund sende kopier af de papir de havde modtaget, I disse papir er der udtagelser fra alm. læge overlæger fra psykiatrien.
Der er tale om at jeg aldrig vil komme til at fungere på en arbejds plads mere.

jeg har følgende diagnoser
2x discuspolaps
ødelagt knæ
ADHD med tourettes syndrom
PTSD symptomer
er kommer på hjertemedicin
tilpasningsreaktion længerevarende depressiv reaktion
forstyrrelser af aktivitet og opmærksomhed
Emotionel ustabil personlighedsstruktur af impulsiv type
har gået med suicidale tanker.
det er så næsten mine lidelser / diagnoser
mølski er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Førtidspension, hvad nu, hvad må jeg/hvad må jeg ikke ? Lupo Nyttigt at vide for Førtidspensionister 30 24-01-2013 22:41
Hvad gør jeg? Hvad er mine chancer? Suzy Jensen Alt det andet 7 17-06-2011 17:32
Forste mode med en sagsbehandler -Hvad skal man taenke på? /Hvad bliver der spurgt? Tessa Alt det andet 2 10-12-2009 02:26
Hvad Er Kvalitet??? Hvad Er Forebyggelse? zuza Politik og Samfund 0 21-08-2007 15:23




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:53.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension