K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-06-2007, 13:14   #1
Margit
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 15-12 2005
Indlæg: 7
Styrke: 0
Margit er ny på vejen
frakendt min bevilling af fleksjob !!!!

Hej
Jeg fik, efter at have anket sagen tilkendt fleksjob august 2006. Kommunen mente sagen var principiel og ankede den. Afgørelsen blev at mit fleksjob blev annulleret/frataget oktober 2006.
Nu er mit spørgsmål -hvad skal jeg stille op , jeg betaler til ledighedsydelse og fleksydelse. Jeg kan ikke komme tilbage i a-kasse
regi igen -da jeg kun kan kan arbejde 20 timer ugentligt - hvilket jeg stadig gør.
Kommunen skriver i et brev at jeg ikke bør være dårligere stillet end jeg var, hvis den ugyldige forvaltningsret vedrørende flexjob ikke havde forligget. samtidig skriver de at jeg ikke er blevet revaliderings afprøvet- men det var jo dem selv der bevilligede mig flexjob.
Hvad kan jeg gøre ???
MVH
den rådvilde
Margit er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-06-2007, 13:30   #2
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
RE: frakendt min bevilling af fleksjob !!!!

Margit ...øhh hvorfor fik du frakendt din fleksjobbevilling ????
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-06-2007, 14:03   #3
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
RE: frakendt min bevilling af fleksjob !!!!

Citat:
Margit skrev:
Hej
Jeg fik, efter at have anket sagen tilkendt fleksjob august 2006. Kommunen mente sagen var principiel og ankede den. Afgørelsen blev at mit fleksjob blev annulleret/frataget oktober 2006.
Nu er mit spørgsmål -hvad skal jeg stille op , jeg betaler til ledighedsydelse og fleksydelse. Jeg kan ikke komme tilbage i a-kasse
regi igen -da jeg kun kan kan arbejde 20 timer ugentligt - hvilket jeg stadig gør.
Kommunen skriver i et brev at jeg ikke bør være dårligere stillet end jeg var, hvis den ugyldige forvaltningsret vedrørende flexjob ikke havde forligget. samtidig skriver de at jeg ikke er blevet revaliderings afprøvet- men det var jo dem selv der bevilligede mig flexjob.
Hvad kan jeg gøre ???
MVH
den rådvilde
Margit jeg kan ikke rigtig finde ud af hvad det er du mener, kan du ikke skrive igen.

Som jeg forstår dit indlæg så er det din fleksvistation der er taget fra dig igen, og som jeg læser det, så kan det skyldes at du ikke er afprøvet nok altså at man ikke har prøvet alt, feks revalidering ..

Du er nok nød til at skrive noget mere mht hvad det er der er sket for ellers er der nok ikke nogen der kan sige noget omkring det ...

Men jeg kan skrive at et normalt forløb er at man starter fra ende af, og først vudere man om ikke du kan klare et job med en § 28 kan du ikke det, så undersøger man om du kan klare en revalidering, kan du ikke det så kommer fleksob.

Som jeg umiddelbart læser dit indlæg så er det nok det der er sket for dig, men samtidig kan jeg ikke forstå hvorfor du betaler ind til fleksydelse ...

Så vi er nød til at vide,

Er det et fleksjob du ikke længere har ?

er det en fleksbevilling du har fået taget ?

du skriver at kommunen ankede den til en principiel afgørelse, men jeg har ikke kunne finde den på ankestyrelsen side , hvad skriver kommunen nøjagtig ?

har du evt nummeret på afgørelsen ?

Hvordan mener kommunen at du ikke er blevet ringere stillet ?

hvis de har taget din fleks bevilling så har de jo også taget din ledighedsydelse og hvad er så dit eksistensgrundlag. ?

jeg kan forestille mig at de har taget din fleks bevilling ud fra at alt ikke er prøvet endnu , og så skal du møllen igennem engang til , og evt tilkendes fleks engang til, men det kan jeg ikke vide ud fra det du skriver...

Men du er desværre nød til at skrive noget mere hvis vi skal kunne danne os et billede af det der sker for dig :|

Hvis det er sådan at du har mistet til din fleks bevilling så er du den første jeg har hørt om, og vi vil meget gerne høre mere om det, i form af dokumentation princip afgørelser osv...

Ikke fordi jeg ikke tror dig (det gør jeg klart nok ) men jeg kunne godt tænke mig at se hvordan de retfærdiggør et sådan sjusk over for borgerne , først tilkender de uden at lave deres arbejde ordentligt og bagefter så tager de borgerens levebrød fra dem af...


Det kan jo ikke være meningen med den nye lov at kommunerne sjusker men at borgeren skal betale prisen...
  Besvar med citat
Gammel 11-06-2007, 15:06   #4
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
RE: frakendt min bevilling af fleksjob !!!!

Hej Margit...

Da her kommer rigtig mange spørgsmål om mange forskellige ulovligheder og "mystiske" afgørelser i kommunen, kan det nogle gange tage lidt tid at besvare spørgsmål.

Et godt link er bl.a. ankestyrelsens afgørelser, hvor man selv kan skrive et søgeord og se, hvordan loven BØR forvaltes i kommunerne.

Håber, du kan få besvaret nogle af dine spørgsmål der.

http://cms.ast.dk/afgoerelser/principafgoerelser/

Og så skriver du, Margit, at

Citat:
jeg ikke bør være dårligere stillet end jeg var, hvis den ugyldige forvaltningsret vedrørende flexjob ikke havde forligget
Med hensyn til, om du er ringere stillet, har jeg følgende kommentarer:

Du betaler INTET til ledighedsydelse.

MEN HVIS du fortsat ønsker at betale til fleksydelse, så burde du jo kunne gøre det, idet du jo ellers ville være ringere stillet.

Hvis du fortsætter indbetalingen til fleksydelse, er du i det mindste - måske - mere sikker på, at kunne trække dig fra arbejdsmarkedet FØR pensionsalderen.

Ligeledes bør du jo have det SAMME UDBETALT NU - uden fleksjobtilkendelse som MED fleksjobtilkendelse.

Da de jo skriver, at du IKKE bliver ringere stillet, og det har du jo på skrift, så må det jo gælde ALLE FORHOLD.

Jeg aner ikke, HVAD kommunen så vil kalde den støtte du får, men betingelserne BURDE være de samme som i fleksjob, ellers skal du klage over det.

Der er gået over et halvt år siden, du blev frakendt fleksjobbet.

Har du så ikke fået udbetalt det samme som hidtil?

Har et ændret sig, bør du klage.
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-06-2007, 17:56   #5
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
RE: frakendt min bevilling af fleksjob !!!!

Citat:
Margit skrev:
Hej
Jeg fik, efter at have anket sagen tilkendt fleksjob august 2006. Kommunen mente sagen var principiel og ankede den. Afgørelsen blev at mit fleksjob blev annulleret/frataget oktober 2006.
Nu er mit spørgsmål -hvad skal jeg stille op , jeg betaler til ledighedsydelse og fleksydelse. Jeg kan ikke komme tilbage i a-kasse
regi igen -da jeg kun kan kan arbejde 20 timer ugentligt - hvilket jeg stadig gør.
Kommunen skriver i et brev at jeg ikke bør være dårligere stillet end jeg var, hvis den ugyldige forvaltningsret vedrørende flexjob ikke havde forligget. samtidig skriver de at jeg ikke er blevet revaliderings afprøvet- men det var jo dem selv der bevilligede mig flexjob.
Hvad kan jeg gøre ???
MVH
den rådvilde
Var du I din virksomhed og fik bevilget fleksjob (altså samme sted som du arbejdede før på normale vilkår )
Det er lidt svært at hitte rede i det du siger så du må forklare sagen lidt bedre.


Stella.
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-06-2007, 23:26   #6
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
RE: frakendt min bevilling af fleksjob !!!!

Rikke H her på siden er OGSÅ blevet "dømt" til revalidering.

Prøv at læse nogle svar der.
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-06-2007, 10:31   #7
Margit
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 15-12 2005
Indlæg: 7
Styrke: 0
Margit er ny på vejen
RE: Heidien

Hej Heidien
Tak for dit svar, problemet er at de har frataget mig mit flexjob men jeg betaler stadig til flexydelse !!! Jeg arbejder stadig i samme firma men kun 21 ti ugentligt - det går jo noget ud over økonomien. Jeg afventer svar fra nævnet. og jeg overvejer at skrive til ombudsmanden.
MVh Margit
Margit er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-06-2007, 12:36   #8
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
RE: frakendt min bevilling af fleksjob !!!!

Hej Margit

Jeg har lige søgt på dit navn og fandt det her indlæg fra dig som er sat ind den 15-12-05

Citat:
Hej jeg er ny på siden, er pt i afprøvning til flexjob - har selv skaffet mig stedet - håber at blive "godkendt". Nu er mit spørgsmål - jeg kan arbejde 20 ti ugentligt - hvordan så med lønnen - er det korrekt at jeg tilbydes fuld tid og ud fra det også fuld løn?? Skal min fagforening på banen mhp lønforhandling??
Med venlig hilsen og tak
Margit
Mit gæt er så at du fik afslag på fleksjob efter ansøgningen og at du fik afslag derefter ankede du afslaget, og så fik du medhold i ankestyrelsen og fik dit fleksjob, men kommunen var ikke enige i den afgørelse og sendte det til en principiel afgørelse, hvor kommunen så fik medhold og de så fratog dig din fleks igen har jeg ret i det ??

Jeg kan sige ud fra det at hvis jeg har ret i det, så er du jo faktisk dårligere stillet hvis du fortsætter i dit 21 timers job, for er du i det job fordi du ikke magter flere timer, ja så er det jo ganske logisk at du er dårligere stillet...

hvad siger kommunen ? er de i gang med en ny handle plan for dig, at de får medhold i at du ikke er berettiget til fleksjob (af hvilke grund får de medhold, på grund af at du ikke er forsøgt revalideret ? ) gør jo ikke at der ikke skal ske mere, så vil det logiske jo være at de nu går i gang med at finde ud af sammen med dig om du kan revalideres og hvad du kan revalideres til ?
når det er forsøgt eller dokumenteret på anden måde (jeg er feks ikke forsøgt revalideret, men har dokumentation for at det ikke kan lade sig gøre pga sygdom som så er dokumenteret ) at det ikke kan lade sig gøre, ja så er de jo tilbage ved fleksjob ...

Du skriver at du venter svar fra nævnet, hvad er det for et svar hvis de allerede har givet kommunen medhold ?

ja ja et noget rodet indlæg det her men det er lidt svært at give et råd ud fra de oplysninger vi har

Har du prøvet at snakke med din fagforening om hvordan du skal forholde dig nu og hvad der skal ske nu ?
det tror jeg var det første jeg ville gøre, det kan være at de kan hjælpe dig

MVH
Hejdien
  Besvar med citat
Gammel 02-07-2007, 11:23   #9
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
RE: frakendt min bevilling af fleksjob !!!!

Margit hvordan går det med din sag, vi vil gerne høre fra dig af

MVH
Hejdien
  Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Fleksjob bevilling simsons Spørgsmål ang fleksjob 15 11-06-2013 08:56
Fleksjob bevilling - lov - minimum timer iamforever Spørgsmål ang fleksjob 15 16-02-2012 20:16
revurdering af fleksjob-bevilling tigger Spørgsmål ang fleksjob 5 20-06-2011 07:22
Så fik jeg en fleksjob bevilling - efter 3 år og 2 mdr på sygedagpenge fighteren Din historie 6 18-01-2009 23:36
Min vej til fleksjob-bevilling 1966 Din historie 5 16-12-2008 10:13




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:56.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension