K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-08-2010, 08:25   #1
huysdens
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 12-08 2010
Indlæg: 2
Styrke: 0
huysdens er ny på vejen
Vedr.flexjob

Hej jeg er ny herinde og håber jeg måske kan finde nogle svar på det jeg søger , men jeg har kørt som buschauffør og taxi chauffør i 9 år og gik hen og blev svimmel og fandt ud af det var psykiske årsager ( angst ) jeg har med tiden fået konstateret rygerlunger, ( kol ) søvnapnøb og reflux og en depression jeg har så med min arbejdsgiver og slagelse kommune haft den ordning der hedder en §56 fordi jeg til tider er så træt at jeg ikke kunne klare en hel arbejdsdag så jeg kunne hvile hele dagen og være frisk til dagen efter. Jeg er nu blevet fyret fra mit job , og skal nu på sygedagpenge og der har været tale om at jeg eventuelt kunne komme i flexjob ,mit spørgsmål er så . kan jeg overhovedet komme i flexjob og hvor længe kan jeg gå på sygedagpenge--

Med venlig hilsen Huysdens
huysdens er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-08-2010, 11:11   #2
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
Du er tydeligvis ikke i stand til at varetage et fuldtidsarbejde. Derfor vil flexjob være en udmærket løsning.
For at blive visiteret til flexjob skal du igennem arbejdsprøvninger for at finde ud af, hvilke særlige vilkår du har brug for. Det kan du ikke undgå.
Nogle har brug for nedsat tid og at kunne udføre mindre end de øvrige medarbejder. Andre har brug for at kunne lægge sig i løbet af arbejdsdagen. Og så videre...
Jeg tænker dog, med det du beskriver, at du måske slet ikke er i stand til at arbejde...? Er der ikke stor risiko for, at dine lidelser udvikler sig til det værre?
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-08-2010, 00:39   #3
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Der skal jo indhendtes lægepapir.

Er du igang med undersøgelser, eller er de afsluttet?

Dernæst skal du selvsagt arbejdsprøves.

Men det er bedst er få orden i din sygehistorie, altså få den afklaret, dog skal du være opmærksom på varighed af sygedagpenge.
Man stopper typisk efter 12mdr, men der er forlængelsmuligheder, såfremt du evt. først der kan arbejdsprøves, behandling eller anden.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-08-2010, 08:51   #4
huysdens
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 12-08 2010
Indlæg: 2
Styrke: 0
huysdens er ny på vejen
jo jeg blir aldrig rask med mine lunger , jeg glemte også at skrive at jeg som voksen har fået diagnosen A.D.H.D og jeg kan derfor ha svært ved at koncentrer mig om ting i perioder.
Jeg får 4 piller om dagen for mine sygedomme , en af dem må jeg ikke køre bil på da det er en slags nerve medicin . Jeg har både været til psykolog og går til psykiater så papir har de fået da jeg har haft den § 56 , så der skulle de også bruge papir..
huysdens er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Vedr. Flexjob/ førtidspension heidi1972 Spørgsmål ang fleksjob 4 18-09-2013 14:14
Vedr. Flexjob heidi1972 Spørgsmål ang fleksjob 11 08-05-2013 20:30
Vedr flexjob heidi1972 Spørgsmål ang fleksjob 4 02-05-2013 21:09
Nyt vedr. flexjob i Odense. Lizzy Politik og Samfund 5 27-09-2010 11:53
Nyt vedr. flexjob i Odense. kalona Spørgsmål ang fleksjob 1 19-09-2010 11:57




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:27.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension