K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-08-2010, 17:20   #1
Nordstrøm
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 03-08 2010
Lokation: faaborg-midtfyn
Indlæg: 17
Blog Indlæg: 1
Styrke: 14
Nordstrøm er ny på vejen
Hvad gør jeg???

HJÆP.....

Mine sygedagpenge stopper d. 31. august 2010.

( varighedsbegrænsning ) Har modtaget brev fra kommunen at de udsætter afgørelse fordi de pga. tidspres ikke kan færdiggører min ressouseprofil!. Hvad gør jeg? De skriver at jeg så kan søge kontanthjæp!!!
Kh. Nordstrøm
Gode råd ønskes! Nordstrøm
Nordstrøm er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-08-2010, 17:33   #2
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Jeg mener helt bestemt, du skal parthøres inden stop af sygedagpenge.
Samt at der er muligheder for forlængelse af sygedagpenge.

Min viden er ret begrænset på det sociale område, men der kommer helt sikkert gode råd fra vidende folk herinde.

Ville bare lige svare dig lidt, fordi det er en ret ufed situation at stå i...

Sidst redigeret af Carmen; 07-08-2010 kl. 18:32. Årsag: tastefejl
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-08-2010, 17:55   #3
Nordstrøm
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 03-08 2010
Lokation: faaborg-midtfyn
Indlæg: 17
Blog Indlæg: 1
Styrke: 14
Nordstrøm er ny på vejen
Tak. Kan slet ikke overskue alle de regler og love. Og ja det er meget ufedt har det pt. rigtig dårligt.
Nordstrøm er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-08-2010, 18:10   #4
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Ja altid brev en lørdag
1 har du en fagforening
2 du har endnu ikke fået en afgørelse. Når du har fået den, skal du partshøres og du kan klage over det.
3 hvad siger dine læger, mener de du kommer i arbejde snart, dette er meget vigtig for en forlængelse af dine sygedagpenge

du må ikke have mere end 10000 kr i banken, ellers ingen kontanthælp

hvordan kan dine sygedagpenge stoppe den 31-08-10, når de skriver at der ikke er truffet nogen afgørelse
men det skal ikke undre mig

Sidst redigeret af MTVRV1; 07-08-2010 kl. 18:14.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-08-2010, 18:18   #5
Nordstrøm
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 03-08 2010
Lokation: faaborg-midtfyn
Indlæg: 17
Blog Indlæg: 1
Styrke: 14
Nordstrøm er ny på vejen
Faktisk fik jeg brevet lige inden min sagsbehandler tog på ferie, hun mente ikke at hun kan nå at gører min resourseprofil færdig da lægekonsulenten havde 3 ugers ferie inden hun selv skulle holde 3 ugers ferie, altså 6 uger hvor ingen kan kigge på min sag. Nej jeg har ikke fået en afgørelse, det er det hun ikke regner med at kan give mig inden varighedsbegrænsningen!

Ja jeg er i fagforening...
Lægerne mener at jeg kommer i arbejde igen men pt. er der lang ventetid med den behanling jeg skal have. Kh. Nordstrøm
Nordstrøm er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-08-2010, 18:21   #6
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Nordstrøm Se meddelelser
Faktisk fik jeg brevet lige inden min sagsbehandler tog på ferie, hun mente ikke at hun kan nå at gører min resourseprofil færdig da lægekonsulenten havde 3 ugers ferie inden hun selv skulle holde 3 ugers ferie, altså 6 uger hvor ingen kan kigge på min sag. Nej jeg har ikke fået en afgørelse, det er det hun ikke regner med at kan give mig inden varighedsbegrænsningen!

Ja jeg er i fagforening...
Lægerne mener at jeg kommer i arbejde igen men pt. er der lang ventetid med den behanling jeg skal have. Kh. Nordstrøm
så burde de også forlænge dine sygedagpenge, når der er udsigt til du kommer i arbejde.
Det er alså ikke dit problem de ikke kan nå det, så snak med din fagforening på mandag.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-08-2010, 18:33   #7
Nordstrøm
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 03-08 2010
Lokation: faaborg-midtfyn
Indlæg: 17
Blog Indlæg: 1
Styrke: 14
Nordstrøm er ny på vejen
Har snakket med dem men synes ikke der er meget hjælp at hente.

Kan de virkelig udsætte afgørelsen og standse mine sygedagpenge?
Nordstrøm er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-08-2010, 19:13   #8
empowerment
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
empowerments avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2010
Lokation: et sted i jylland
Indlæg: 318
Blog Indlæg: 22
Styrke: 14
empowerment er rigtig godt på vej
Hej. Der er kommet nye regler vedr. stop af sygedagpenge 1/6 eller 1/7 prøv at søge på dem. Jeg har pt ikke lige hoved til at huske hvad ændringerne præcist går på. Men jeg er sikker på at der ligger noget der.
__________________
Empowerment

vækst i erkendelse, indsigt og selvforståelse går hånd i hånd med en kraftfuld handlen
empowerment er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-08-2010, 19:23   #9
maja-bell
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 24-07 2010
Indlæg: 697
Styrke: 14
maja-bell er ny på vejen
jeg fik også det brev for et par måneder siden og skulle så til indkaldelse inden måneden var omme. her fortalte jeg så at jeg ikke var istand til at betale mine udgifter hvis de gjore alvor af det brev. så jeg ville se det som en tvunget raskmeldelse.
hvor min rådgiver så nemt kunne se ikke kunne komme på tale. så jeg er stadig på sygedagpenge. men står også i fagforening.
maja-bell er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-08-2010, 19:28   #10
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Nordstrøm Se meddelelser
HJÆP.....

Mine sygedagpenge stopper d. 31. august 2010.

( varighedsbegrænsning ) Har modtaget brev fra kommunen at de udsætter afgørelse fordi de pga. tidspres ikke kan færdiggører min ressouseprofil!. Hvad gør jeg? De skriver at jeg så kan søge kontanthjæp!!!
Kh. Nordstrøm
Gode råd ønskes! Nordstrøm
A hvaffor noget ??? Kan de ikke nå at gøre ressource profilen færdig og må derfor stoppe dine sygedagpenge, det holder da ikke, hvad tænker de på ???

Sygedagpenge loven er rimelig simpel da den har 6 punkter hvor "blot" en af dem skal opfyldes for at man kan få forlænget dem. Det er muligt at der er kommet ændringer til, men så er det muligvis "kun" at de kan forlænges med 39 uger ad gangen fremfor kun 26 uger. Du kunne måske komme under pkt. 3?

§ 27. Kommunen træffer afgørelse om at forlænge sygedagpengeperioden for personer, der er omfattet af varighedsbegrænsningen i § 24, når

1) det på det foreliggende grundlag anses for overvejende sandsynligt, at der kan iværksættes en revalidering, herunder virksomhedspraktik, der kan føre til, at den sygemeldte kan vende tilbage til det ordinære arbejdsmarked,

2) det anses for nødvendigt at gennemføre virksomhedspraktik eller andre afklarende foranstaltninger med henblik på at klarlægge den sygemeldtes arbejdsevne, således at sygedagpengeperioden forlænges i op til 26 uger,

3) den sygemeldte er under eller venter på lægebehandling og den pågældende efter en lægelig vurdering skønnes at ville kunne genoptage erhvervsmæssig beskæftigelse inden for 52 uger regnet fra varighedsbegrænsningens indtræden,

4) den sygemeldte har en livstruende sygdom, hvor de lægelige behandlingsmuligheder anses for udtømte,

5) der er rejst sag om ret til erstatning efter lov om arbejdsskadesikring eller lov om sikring mod følger af arbejdsskade eller

6) der er påbegyndt en sag om førtidspension.

Stk. 2. Ved forlængelse af sygedagpengeperioden efter stk. 1, nr. 3, ses der bort fra den periode, hvor den sygemeldte venter på behandling på et offentligt sygehus.


Du må maile til din sagsbehandler omkring forlængelse. Skriv at det ikke kan være rigtigt at de ikke vil forlænge dine sdp. fordi de ikke er færdige med rpén, jeg har da aldrig hørt eller læst mage. Hvor står det mon henne !!.

De skal altså bare ikke have lov til at sætte dig på kh. Har de partshørt dig ? Altså varslet at dine sygedagpenge stoppede 31/8 ? Dette varsel skal man helst kommentere hvis man ikke er enig i deres begrundelse for stoppet.

Jeg husker ikke om det er en måned eller blot 14 dage før stop af sygedagpenge at man bliver varslet. Er du blevet arbejdsprøvet ? Der kommer sikkert flere ? til og lad os høre hvad du selv har hørt fra kommunen.

Kh. EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Førtidspension, hvad nu, hvad må jeg/hvad må jeg ikke ? Lupo Nyttigt at vide for Førtidspensionister 30 24-01-2013 22:41
Hvad gør jeg? Hvad er mine chancer? Suzy Jensen Alt det andet 7 17-06-2011 17:32
Forste mode med en sagsbehandler -Hvad skal man taenke på? /Hvad bliver der spurgt? Tessa Alt det andet 2 10-12-2009 02:26
Hvad Er Kvalitet??? Hvad Er Forebyggelse? zuza Politik og Samfund 0 21-08-2007 15:23




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:59.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension