K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 03-08-2010, 11:33   #1
MrBurns
Elsker at være her på K10
 
MrBurnss avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-06 2008
Indlæg: 96
Styrke: 16
MrBurns er ny på vejen
K vil begrænse førtidspensionen

http://nyhederne.tv2.dk/politik/article/32619368/

Ifølge TV2 News, støtter DF forslaget.
MrBurns er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-08-2010, 12:27   #2
mawebbro
Hjemmevant på K10
 
mawebbros avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-03 2009
Lokation: Faxe kommune, vestsjælland
Indlæg: 289
Blog Indlæg: 100
Styrke: 16
mawebbro er ny på vejen
Jeg synes at i fald dette forslag vedtages, så stiller regeringen jo tvivl om hvorvidt at kommunerne laver deres arbejde ordentligt i første omgang
__________________
Livet er for kort til at vågne op til fortrydelse. Så elsk de mennesker, som behandler dig ordentligt. Glem alt om dem, der ikke gør. Tro på, der er en grund til, alting sker. Hvis du får en chance til, så grib den med begge hænder. Hvis det ændrer dit liv, så lad det. Ingen har sagt, at livet ville være let ♥
mawebbro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-08-2010, 13:26   #3
Hjerneskaden
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 21-09 2009
Indlæg: 35
Styrke: 15
Hjerneskaden er ny på vejen
Jeg vil ikke overleve at blive revurderet

Så enkelt er det.

Hvor står der at DF støtter det her?

Jeg syntes det er sindssygt og fjerner den helene virkning ved førtidspension. Hvis man bliver vurderet "Rask" af en lægekonsulent der ikke møder én - kommer man så bare på kontanthjælp til man dør?

De fleste af de førtidspensionister jeg kender der har det godt, er paradoksalt nok over 40. Er man kun syg hvis man er over 40?

Jeg har ikke psyken til at leve i frygt for at miste mit levegrundlag. Jeg kan ikke engang fungere som menneske.

Det er på tide vi fjerner os fra dette forum og skriver direkte til folkene med magten.

Bare det her forslag er nok til at slå mig ud.

Sidst redigeret af Hjerneskaden; 03-08-2010 kl. 13:33.
Hjerneskaden er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-08-2010, 15:16   #4
MrBurns
Elsker at være her på K10
 
MrBurnss avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-06 2008
Indlæg: 96
Styrke: 16
MrBurns er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hjerneskaden Se meddelelser
Så enkelt er det.

Hvor står der at DF støtter det her?
Det står ikke i det link, jeg lagde.

Men de sagde det på TV-kanalen TV2 News. Det var ham dem yngre, skaldede DF gut, der sagde det i et telefoninterview til TV2 News. [Kan ikke huske hans navn]
MrBurns er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-08-2010, 15:42   #5
ace dk
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-06 2009
Lokation: et sted i dk.
Indlæg: 712
Styrke: 15
ace dk er rigtig godt på vej
jeg er heller ikke i tvivl om der bliver "kogt" suppe på et eller andet stunt fra vko.

men det vigtigste må vel i 1ste omgang være og få dem skiftet UUUUUD.....

jeg mener netop for patienter med psyk: problemer, ville dette damoklessværd, være om muligt, og bærer endnu mere ved til deres i forvejen dårlige helbred......

nu hører jeg til den "fysiske" kategori, og er om føje dage over 50, men jeg ser det da som en udfordring, også og kæmpe mine "kollegers" kamp.... dem under 40 med psyk: problemer.....

men jeg tror nu stadig vi løfter bedst i flok .. og ikke ved enegang, i mail sysstemet til "borgen".....

kunne et sted i min fantasi være sjovt/godt om k 10 var et talerør, til degenerede politikkere, der usmageligt med R.... danner vacum til taburetten.....

håber ikke de mange restriktioner, bliver realiteter, da jeg ikke tror det ville virke befordrende på manges helbred......

og i lige linie kan det siges, at jobprøvninger, hvor der på det nærmeste skal være dødelig udgang, før de accepteres, ligeledes må se og få en ende.... dette fænomen er UACCEPTABELT.....

især når man bagefter skal se politiske topklynkere, i kø ved håndvaskene, for og sige DET MÅ VÆRE EN FEJL......

så kan kun siges, det er det der adskiller og med 2-3 % fra aberne.... VI LÆRER 1STE GANG AF VORE FEJL....

dette var en lidt hidsig eders ace dk.....
ace dk er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-08-2010, 15:53   #6
Falkes
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 25-05 2008
Indlæg: 118
Styrke: 16
Falkes er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hjerneskaden Se meddelelser
Så enkelt er det.

Hvor står der at DF støtter det her?

Jeg syntes det er sindssygt og fjerner den helene virkning ved førtidspension. Hvis man bliver vurderet "Rask" af en lægekonsulent der ikke møder én - kommer man så bare på kontanthjælp til man dør?

De fleste af de førtidspensionister jeg kender der har det godt, er paradoksalt nok over 40. Er man kun syg hvis man er over 40?

Jeg har ikke psyken til at leve i frygt for at miste mit levegrundlag. Jeg kan ikke engang fungere som menneske.

Det er på tide vi fjerner os fra dette forum og skriver direkte til folkene med magten.

Bare det her forslag er nok til at slå mig ud.

Fuldkommen på lige fod med dig, Hjerneskaden. Det er bare så nedslående og
ubehageligt.
Falkes er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-08-2010, 16:28   #7
TimeGuest
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 24-04 2008
Lokation: Costa del Wassersleben
Indlæg: 2.030
Styrke: 19
TimeGuest er rigtig godt på vej
ace dk ... som jeg har nævnt tidligere, så ønsker politikernegenerelt ikke at kende noget til den faktiske virkelighed.

De vil forholde sig retten til at sige at til vælgerne, de ikke vidste bedre, da de trykkede på knappen for at vedtage dit eller dat ... alternativt håbe på at vælgerne ikke husker, hvem der trykkede for at stille et givent flertal for en lov/lovændring.

Fej det ind under gulvtæppet ... som nogen ynder i politik, samtidig med at de bedyrer det stik modsatte ;-)

BTW: Det runger fælt hult: "Der er ikke fejet noget ind under gulvtæppet ..." samtidig med, at det er synligt for enhver, at gulvtæppet ligger oven på dynger af et eller andet ...


Lad mig i øvrigt citere efter hukommelsen Hanne Reintoft, der på et tidspunkt sagde ca.:
Citat:
Man kan ikke gøre ulige mennesker lige.
Og det gælder også ift. en kommende førtidspensionsreform - nogle ville kunne håndtere en jævnlig revurdering af, hvorvidt funktionsevnen er forbedret væsentlig og andre ville ikke kunne tåle den yderlig belastning af deres skrøbelige funktionsevne.

Omvendt er det sådan i dag (har ikke lige § osv ved hånden) at det er kommunalbestyrelsens pligt at tilse, at en førtidspension frakendes dersom den pgl borger har opnået en så væsentlig forbedring i sin funktionsevne, at forudsætningerne for førtisdpensionen ikke længere er tilstede.
TimeGuest er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-08-2010, 17:52   #8
uldjyden
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 03-08 2010
Lokation: Tønder
Indlæg: 3
Styrke: 0
uldjyden er ny på vejen
se også mit indlæg om samme emne.
under spørgsmål til førtidspension ( bær over med mig , jeg er ny chatter)
uldjyden er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-08-2010, 20:41   #9
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Husk lige at forligskredsen har et stort ord at sige her og der kunne jeg da høre at de ikke var enige med k og derudover så er DF ikke i forligskredsen
  Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Så er førtidspensionen i hus ;o) Lunasdatter Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 54 29-03-2011 18:13
S og SF vil nedsætte førtidspensionen custer Politik og Samfund 6 26-01-2011 22:25
Regeringen vil begrænse fleksjob.. gh72 Politik og Samfund 84 07-12-2010 18:36
At Begrænse Førtidspensioner nutcase Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 11-06-2010 10:34
Førtidspensionen Vivi Andersen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 15 31-01-2007 00:03




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:06.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension