K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 31-07-2010, 12:02   #1
jenserik
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 31-07 2010
Indlæg: 4
Styrke: 0
jenserik er ny på vejen
Unhappy Hjælp til delvis kontanthjælp

hej


jeg har et spørgsmål, som jeg håber nogen kan svare mig på.


jeg bad min sagsbehandler på jobcenteret stoppe min kontanthjælp "dags dato", da jeg ikke kunne holde ud at blive jagtet rundt af dem mere.

det var den 12. måneden, nu er mit spørgsmål, kan jeg forlange/forvente at få kontanthjælp fra den 1. til den 12., da kontanthjælp udbetales bagud?

jeg kunne spørge på socialkontoret, men orker ikke de skrankepaver p.t pga min psykiske tilstand.

hvad der ellers skal ske nu ved jeg ikke,

på forhånd tak.
jenserik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-07-2010, 18:28   #2
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
Hej. Jeg kan ikke besvare dit spørgsmål, men jeg bliver bekymret over dit indlæg. Hvordan skal du klare dig økonomisk nu???
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-07-2010, 19:05   #3
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
det bliver jeg også

du er godt klar over din læge eller hvis du går til psykolog eller psykiater kan sygemelde dig på kontanthjælp.
det skal du betemt prøve og få en ordning på.
hvis du bliver sygemeldt af dem, så kan kommunen ikke sende dig rundt
kan desværre heller ikke svare på dit spørgsmål
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-07-2010, 20:34   #4
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
Citat:
det var den 12. måneden, nu er mit spørgsmål, kan jeg forlange/forvente at få kontanthjælp fra den 1. til den 12., da kontanthjælp udbetales bagud?
du bad dem stoppe kontanthjælp hvis jeg huske rigtig så kan du kun få kontanthjælp fra den dag du søger igen/beder om at få din kontanthjælp igen jeg kan huske forkert.men det skulle ikke undre mig at du skal igennem alt de papir arbejde igen for at få kontanthjælp
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-08-2010, 00:05   #5
adbib
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 22-04 2010
Indlæg: 496
Styrke: 15
adbib er rigtig godt på vej
Jeg ville ikke mene at du kan "kræve" for de 12 dage. Men hvis kommunen er "flinke", så kan det være du får en hel kontanthjælp.
adbib er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-08-2010, 12:25   #6
jenserik
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 31-07 2010
Indlæg: 4
Styrke: 0
jenserik er ny på vejen
jeg har haft turbolent liv det sidste årti.
hvor jeg har overlevet på su klip, kontanthjælp og andres nåde.

baggrund:
alkoholiseret psykisksyg far og en hjerneskadet mor (trafikuheld) og en inkompetent kommune, klassisk omsorgssvigt kan man vel sige.
spiste med fingrene indtil jeg var 8 (hvor jeg også overhalede min mor mentalt), mødte første skoledag i bare fødder, med mobning hele folkeskole livet.
3 i min familie har været tvangsindlagt pga. svær depression, jeg(nu) og en mere(tidligere) på antidrepresiva.


min situation p.t:
lider af middelsvær depression og socialfobi og lettere paranoia, som sikkert bunder i min opvækst og/eller genetik. Der er alkohol indblandet, klassisk selvmedicinering, er tørlagt på antabus men det holder sikkert ikke, de fleste tror desværre man får det bedre bare man holder sig fra flasken, der er mange forskellige grunde til alkohol misbrug og en meget stor procentdel af alkoholikere har underliggende psykiske problemer (hvorfor drikker jeppe?).
har være sygemeldt på kontanthjælp, 4 psykiatere senere, 3 psykologer, alkoholkonsulenter, misbrugspsykolog, kommunale støttekonsulenter (akupunktur,yoga og gå ture og andet intelligens fornærmene) og et hav af psykofarmika.
har en kæreste jeg bor sammen med, hvilket ikke altid må være sjovt for hende. Alt andet socialtnetværk er forsvundet.
psykiatrien har opgivet føler jeg, er der en kemisk afhængighed (selv under kontrol) indblandet, er det nemt at sende aben videre, når faktum nærmere må være at hele det psykriatiske område bare ikke kan hjælpe mig. lets face it, psykiatrien er ikke nået meget længere siden det "hvide snit" (lobotomi) og medicinen har voldsome bivirkninger.
ja de kan hjælpe mange psykiatriske patienter med deres psykiske problemer, problemet er bare man som regel får en grønsag der sover 20 timer i døgnet, er det et værdigt liv? trust me i know, var ved at tage biletten af en af præparaterne jeg fik.

kommunen ville ha mig til ny psykiater igen, fast på antabus med gruppesamtaler, flere støtte konsulenter.


her siger jeg STOP, så vil jeg hellere drikke mig ihjel (hash, heroin virlighedeflugtens-kemi er skam ligegyldig) på gaden, i det mindste er det mig selv ved roret og det er der da en smule værdighed i.


undskyld skulle bare af med noget galde, og mange tak for svarene i øvrigt.
jenserik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-08-2010, 12:35   #7
adbib
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 22-04 2010
Indlæg: 496
Styrke: 15
adbib er rigtig godt på vej
Nu ved jeg ikke hvor gammel du er, men har du talt med kommunen om førtidspension?
adbib er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-08-2010, 12:37   #8
jenserik
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 31-07 2010
Indlæg: 4
Styrke: 0
jenserik er ny på vejen
adbib, snart 29.
jenserik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-08-2010, 13:10   #9
adbib
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 22-04 2010
Indlæg: 496
Styrke: 15
adbib er rigtig godt på vej
Har du prøvet at få en aktindsigt? K10 har en god skabelon herinde. Og så prøv at tale med din sagsbehandler om førtidspension.

Systemet er dumt idag og du får ikke meget ud af at stoppe din hjælp.
adbib er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-08-2010, 13:41   #10
jenserik
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 31-07 2010
Indlæg: 4
Styrke: 0
jenserik er ny på vejen
Grundet min sociale fobi, kan jeg ikke "bare snakke" med fremmede, og da slet ikke en embedsperson.

klappen går bare ned og jeg siger bare "javel hr. minister".

har prøvet at med et forsøg på at tale (maile) til personens medmenneskelighed.

respons:
"At modtage kontanthjælp indebærer at man skal stå til rådighed for arbejdsmarkedet og kunne tage et job på ordinære vilkår.
Såfremt man ikke kan stå til rådighed for arbejdsmarkedet/ arbejde på ordinære vilkår - pga. fysisk eller psykiske problematikker eller misbrug, skal det dokumenteres og det skal undersøges hvordan man på anden vis kan bidrage til selvforsørgelse - evt. i støttede stillinger....."

at tale til sagsbehandlerens intellekt, gav skam kun ringere svar.

Men jeg vil starte med at søge om aktindsigt.
jenserik er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
HJÆLP!PFA Erhversevnetab, sygedagpenge og nu kontanthjælp labyranten HJÆLP!! Anja-10 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 41 26-06-2013 09:05
Kontanthjælp og delvis job ? c.l.e.o. Alt det andet 6 12-06-2013 23:21
Spørgsmål ang delvis raskmeldelse. Lonekuster Alt det andet 1 19-03-2013 14:57
Delvis raskmelding? Håber Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 10 08-02-2011 09:52




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:59.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension