K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-07-2010, 20:08   #1
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
Er fysioterapeuter også udenfor lovgivningen hvad angår journalføring?

Hm, ja så sidder jeg igen og funderer og håber nogle kan hjælpe med et svar:

En borger er i aktivering i fx Quick Care -fact.

Borgeren oplever en forværring af sin helbredsmæssige tilstand under dette forløb -fact.

Borgeren udbeder sig en individuel handleplan(hvad behandler man for?) -fact.

Dette kan/vil Quick Care ikke -FACT!

Så er det jeg spør:

Mig bekendt har ALT sundhedspersonale PLIGT til at føre journal når man behandler?

(Når man så ikke gør dette -ja, hva så, hvad kalder Quick Care det så monstro )

Håber i forstår mit spørgsmål og hvor sørnsen mon jeg finder noget lovgivning mv omkring dette m journalføring, hm....

På forhånd tak for hjælpen
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-07-2010, 21:06   #2
jsn
Mit andet hjem K10
 
jsns avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-01 2009
Lokation: Aalborg
Indlæg: 600
Styrke: 16
jsn er ny på vejen
Jeg ville skrive til kommunen, hvor jeg beskrivelser den forværring der sker i forbindelse med den behandling der gives af Quick Care.!

Brevet vil jeg sende til den ansvarlige for sygedagpenge teamet, Social- og sundhedsudvalget, borgmesteren og naturligvis Thomas Helt og Ulrik Jespersen som er toppen i Quick Care

Det kunne være noget lignende det her
Citat:
Jeg skriver til dem i afmagt over den behandling jeg modtager hos Quick Care.
Jeg har flere gange forsøgt at få Quick Care til at forstå at den fysioterapibehandling, de giver mig giver en forværring af mine fysiske handicap og at jeg generelt får det dårligt når jeg har gennemgået en behandling.

Quick Care er gentagende gange blevet bedt om at oplyse hvad det er man behandler mig for, dette har man nægtet.
Hvilket jeg er meget uforstående overfor, da en forkert behandling kan resultere i en forværring af min situation.
Jeg må derfor bede XXX kommune om at tage de skridt der skal til for at jeg får den rigtige behandling, og sikre at man giver mig den behandling jeg har brug for frem for det modsatte.
At XXXX kommune pålægger Quick Care, at man skriftligt beskriver den behandling man mod min vilje har givet mig.
Jeg skal for en god orden skyld, gøre opmærksom på at er der sket eller sker der en varig skade grundet behandlingen. Vil jeg tage de nødvendige skridt, for at de ansvarlige parter vil blive holdt økonomisk ansvarlig.
Og så ville jeg uanset hvad man når frem til, klage til patientklagenævnet.
http://www.pkn.dk/nyheder/klagerover...erapeuter.html
__________________
Sigenstrøm.dk
Førtidspension pr. den 01-06-2011
jsn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-07-2010, 21:21   #3
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
jsn, tak for dit bud

-og jo, du kan tro vi har gang i en masse -for ret beset, ja, så er det at betegne som en arbskade, da det foregik under formen: aktivering!

MEN jeg efterlyser den bestemte lovgivning på området ang journalpligt?

Har ledt som en gal, og indtil videre kan jeg kun finde noget om alle andre sundhedsgruppers journalpligt, ikke fysser´s, hm....

OG jeg har indtil videre fundet ud af, at der ER forskel på at være Bachelor fys og "almindelig" fys.

En alm. fys får sin autorisation lige så snart vedkommende har bestået eksamen MEN det gør en bachelor fys tilsyneladende ikke?!

Der står i den lovgivning jeg fandt at bachelor KAN få autorisation!!

ALTSÅ, derfor også mit spørgsmål, da jeg umiddelbart kan se også her, en forskel for borgerens retssikkerhed ikk?

-Eller har jeg misforstået noget?

PS: hm, den med at klage til Patientklagenævnet er også lidt...hmm...valen(undskyld det forkerte udtryk, men kan ikke lige finde ordet) da der også HER er forskel på om det sker i fx Jobcenter regi(kommunalt regi), hos privat fys(evt engageret af kommunen) eller en lægeordineret fys -vidste i det?(ihh, altså, hvor blir jeg klog )
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./

Sidst redigeret af buster; 27-07-2010 kl. 21:23.
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-07-2010, 21:29   #4
jsn
Mit andet hjem K10
 
jsns avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-01 2009
Lokation: Aalborg
Indlæg: 600
Styrke: 16
jsn er ny på vejen
Da jeg var tilknyttet det kommunale genoptræningscenter, have hun en journal om hvad jeg fejlede, hvilken behandling osv. jeg fik.

Men om det er et krav ved jeg ikke, men vil mene det.!
__________________
Sigenstrøm.dk
Førtidspension pr. den 01-06-2011
jsn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-07-2010, 21:31   #5
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
Tja, det vil jeg også mene(har selv i mange år arbejdet indenfor sundhedsfaget )

-men kan simpelthen ikke finde noget på skrift om det, hmm.....

Måske der er andre der ved mere og tak, jsn, endnu en gang
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-07-2010, 21:37   #6
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Hejsa

Nu ved jeg ikke helt præcis, hvad Quick Care er for noget, men jeg mener ikke fysioterapueter fører journaler, det er kun læger, der skal det (mener jeg), da det er også dem, som kun kan og må stille diagnoser. Jeg har været til mange forskellige fysioterapeuter og har ikke oplevet, at de skriver journal.

Men hvis der er læger tilknyttet Quick Care, så skal lægen føre journal.

Ellers synes jeg, at man bør kontakte sagsbehandleren og fortælle, at helbredet er blevet forværret hos Quick Care. Sagsbehandleren har journalpligt.

Jeg kan godt prøve at finde noget om loven vedr. journalisering hos læger, hvis du vil have det Buster.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-07-2010, 22:22   #7
Lunasdatter
Lever på K10
 
Lunasdatters avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2010
Alder: 72
Indlæg: 1.669
Styrke: 16
Lunasdatter er ny på vejen
Buster forskellen på en Bachelor fys og "almindelig" fys er at Bachelor fys er en af de "ny" udd.. dvs at for omkring 5 år siden da startede udd som fys, ergo, lærer, sygepl at afslutte med en Bachelor ..
Og jeg går ud fra at fys får deres autorisation når de er udd ligesom sygepl og ergo gør det..

Ang det at skrive journaler.. som udgangspunkt så burde der skrives journal hvis der skal dok. at pt bliver bedre eller får det færre.. altså i et behandlingsforløb..
Se lige det her link... hvis det altså virker gggg http://www.sundhedsjura.dk/lovsamlin...ptegnelser.pdf

Jeg aner ikke hvad Quick Care er .. men går ud fra at det er et af de firmaer som skal tjene penge på regeringens asociale lov om aktivering

Men hvis man skal ramme en sundhedsansat... ex. fys.. så skal det gøres på det faglige... kan man få beviser på at en som er i aktivering er blevet dårligere pga en fys har truffet forkerte beslutninger ... så er det jo en sag som skal køres videre..
Hvis jeg havde lavet en brøler som SSA så kunne jeg blive politianmeldt.. også dengang vi ikke havde

Så det er helt sikkert en sag der skal klages over ..
Lunasdatter er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-07-2010, 22:30   #8
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
TAK begge to, for jeres bud og ja tak, curls, for dit flotte tilbud, min hjerne er stået af for i dag, suk!

Jeg suuuuuger til mig af alt brugbart, man kan jo kun blive klogere ikk´

Til jer begge; prøv at søge på ordet Quick Care herinde, så skal i finde nogle...øhh...interessante historier

Tro mig, det sidste ord er ikke sagt i denne sag og vi har heldigvis go hjælp af AVS: http://www.arbejdsskadeforeningen.dk/

Men TAK til alle som bidrager -og nu må jeg vist finde høkassen
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-07-2010, 00:12   #9
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Quick Care får mig næsten op i det røde felt, jeg var selv meget tæt på at ryge i kløerne på dem.

Stil fysioterapeuten fra Quick Care alle de relevante spørgsmål i overhovedet kan komme i tanker om, og spørg igen og igen, indtil i får svar, eller han erkender at han ikke har svarene.

Prøv at læse denne artikel, fra deres hjemmeside, heraf fremgår det, at "Deltagelse i forløbet forudsætter, at borgerens egen læge kan anbefale dette."

http://www.quickcare.dk/artikler/her...-til-syge.aspx

Hvis ikke jeg tager helt fejl, har vedkommendes egen læge overhovedet ikke været inde over.

Og så vidt jeg har kunnet gennemskue det, så er indlæg nr. 23 i denne tråd:
http://www.k10.dk/showthread.php?p=61511#post61511 skrevet af en højtstående person hos Quick Care.
Dette udleder jeg af Web's indlæg, nr. 26 i tråden.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.

Sidst redigeret af Vovse; 28-07-2010 kl. 00:16.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-07-2010, 07:23   #10
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.748
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Min hjerne er slået fra i dag.......

Kære Buster.

Det er en arbejdsplads det her ......så stram dig lige lidt op.

Læs her: http://fysio.dk/System/Search/?query=journalf%c3%b8ring fundet under søgning "journalføring" på http://fysio.dk/

Mange hilsner
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Bo udenfor EU elmaro Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 7 11-12-2012 18:08
Fejl i journalføring Teletrold Alt det andet 2 19-10-2011 12:51
Er alle behandlinger udtømte? Hvad menes der iht lovgivningen? V_Brask Alt det andet 10 25-11-2009 09:13
lovgivningen hvad er det? calamityjane Skal kommuner ikke overholde loven? 4 28-12-2008 19:51
Hvad er der egentlig galt med lovgivningen? Odenseaneren Politik og Samfund 10 23-11-2008 09:28




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:40.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension