K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 18-07-2010, 19:13   #1
SoLost
Afhængigheds tegn af K10
 
SoLosts avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-10 2009
Alder: 34
Indlæg: 318
Styrke: 15
SoLost er ny på vejen
Revalideringsydelse

Hej.

Ang. revalideringsydelse, ville jeg høre om der er nogen, der kender til at få fuld revalideringsydelse, selvom man er under 25 ?

Ved godt at man får det hvis man forsørger eget barn i hjemmet, & så den med ret til sygedagpenge.

Men findes der slet ikke andre muligheder for at få det og er der nogen der har prøvet at få det, selvom de ikke var over 25 og forsørgede eget barn ?

Tænker at kommunen vil vel hellere have en ud & prøve en revalidering end sende en på ftp. ?

Jeg håber meget på at høre nogen erfaringer med det, da jeg rigtig gerne vil revalideres til lægesekretær, med henblik på et fleksjob.
Men kan ikke leve på halv revalideringydelse, i de 3 år. uddannelsen vil tage.
SoLost er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-07-2010, 19:24   #2
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
Hej

Du skal næppe forvente at komme på revalidering sådan uden videre. Og nej; der er ikke mulighed for at få den fulde ydelse som ikke-forsørger.
Man kan få fuld kontanthjælp, ikke revalidering, hvis man har visse psykiske diagnoser.

Eftersom du nævner førtidspension formoder jeg, at du har en fysisk eller psykisk tilstand som hæmmer din arbejdsevne gevaldigt. Hvorfor anser du det som realistisk at gennemføre socialrådgiveruddannelsen hvis du allerede nu ved, at du ikke vil kunne klare fuldtidsarbejde? En uddannelse ér fuldtidsarbejde.
Hvilken beskæftigelse har du nu?

For at få tildelt revalidering skal det anses som realistisk at du ikke bare kan gennemføre uddannelsen, men også at du skal kunne arbejde indenfor faget efter endt uddannelse.

Jeg startede selv på uddannelse sidste år fordi jeg fik mig selv overbevist om at jeg sagtens kunne klare det. Mine argumenter var, at der jo ikke er lige så mange skoletimer som hvis man arbejdede; men jeg undervurderede mængden af hjemmearbejde, og dertil kommer, at det er en stor mundfuld at klare undervisning og alt det sociale.

Hvis du fortsat mener, at det er realistisk at gennemføre uddannelsen, så vil jeg anbefale dig, at du søger SU-styrelsen om handicaptillæg, og at du eventuelt ansøger om mentor på studiet. Det kan eksempelvis være en studievejleder der har nogle samtaler med om at strukturere arbejdsbyrden og sådan.
Du kan ansøge om revalidering samtidig, men med ønske om først at overgå til revalideringsydelse efter du fylder 25 år.

Jeg har en veninde som startede uddannelse på SU med handicaptillæg, og fik tildelt revalidering. Det blev aftalt, at hun først overgik til revalidering da hun blev 25 år.
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-07-2010, 19:33   #3
SoLost
Afhængigheds tegn af K10
 
SoLosts avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-10 2009
Alder: 34
Indlæg: 318
Styrke: 15
SoLost er ny på vejen
Citat:
Hej

Du skal næppe forvente at komme på revalidering sådan uden videre. Og nej; der er ikke mulighed for at få den fulde ydelse.

Eftersom du nævner førtidspension formoder jeg, at du har en fysisk eller psykisk tilstand som hæmmer din arbejdsevne gevaldigt. Hvorfor anser du det som realistisk at gennemføre socialrådgiveruddannelsen hvis du allerede nu ved, at du ikke vil kunne klare fuldtidsarbejde? En uddannelse ér fuldtidsarbejde.
Hvilken beskæftigelse har du nu?

For at få tildelt revalidering skal det anses som realistisk at du ikke bare kan gennemføre uddannelsen, men også at du skal kunne arbejde indenfor faget efter endt uddannelse.

Jeg startede selv på uddannelse sidste år fordi jeg fik mig selv overbevist om at jeg sagtens kunne klare det. Mine argumenter var, at der jo ikke er lige så mange skoletimer som hvis man arbejdede; men jeg undervurderede mængden af hjemmearbejde, og dertil kommer, at det er en stor mundfuld at klare undervisning og alt det sociale.

Hvis du fortsat mener, at det er realistisk at gennemføre uddannelsen, så vil jeg anbefale dig, at du søger SU-styrelsen om handicaptillæg, og at du eventuelt ansøger om mentor på studiet. Det kan eksempelvis være en studievejleder der har nogle samtaler med om at strukturere arbejdsbyrden og sådan.
Du kan ansøge om revalidering samtidig, men med ønske om først at overgå til revalideringsydelse efter du fylder 25 år.

Jeg har en veninde som startede uddannelse på SU med handicaptillæg, og fik tildelt revalidering. Det blev aftalt, at hun først overgik til revalidering da hun blev 25 år.
Hvad mener du med sådan uden videre ?

Jeg har ikke snakket noget om socialrådgiveruddannelsen, jeg skrev udd. til lægesekretær.

Jeg har ingen beskæftigelse nu, er ledig på kontanthjælp.

Jeg ser det også som realistisk at kunne arbejde efter udd. bare kun som fleksjob og der mangler mange lægesekretær, så det skulle være nemt at finde beskæftigelse.

Jeg kan ikke få noget handicaptillæg, da det jo er en ungdomsuddannelse og ikke en videregående udd.

Det hjælper ikke noget at få revalidering, når jeg er 25. Uddannelsen varer jo som sagt 3.år & jeg er 21.år, så når jeg er færdig, er jeg 24.
SoLost er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-07-2010, 19:38   #4
Mcavforfanden
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2010
Indlæg: 103
Styrke: 15
Mcavforfanden er ny på vejen
Jeg får fuld revaliderings ydelse, er 23..
Mcavforfanden er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-07-2010, 19:42   #5
SoLost
Afhængigheds tegn af K10
 
SoLosts avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-10 2009
Alder: 34
Indlæg: 318
Styrke: 15
SoLost er ny på vejen
Citat:
Jeg får fuld revaliderings ydelse, er 23..
Okay, men med hvilket grundlag får du det så ?
SoLost er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-07-2010, 20:30   #6
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
SoLost:

Det må du undskylde. Ved ikke hvordan jeg fik skudt ind i mit hoved at det var socialrådgiver...

Lægesekretær er da ikke en ungdomsuddannelse..?

Alle herinde vil have nemmere ved råde dig, hvis du fortæller lidt om din problemstilling.
Er du psykisk syg, har du dårlig ryg, har du et handicap eller...?
Hvad er udsigten for din sygdom; altså er det en stationær situation eller forventes det at blive bedre?
Hvor længe har du været på kontanthjælp, og har du været i arbejdsprøvning/praktik?
Hvilken uddannelsesbaggrund har du og/eller har du været i ordinært arbejde?
Hvilken matchgruppe er du i?

Mcavforfanden:

Jeg syntes også at det kunne være hensigtsmæssigt om du forklarede hvordan og hvorledes eftersom det er det SoLost gerne vil finde ud af.

v
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-07-2010, 20:40   #7
SoLost
Afhængigheds tegn af K10
 
SoLosts avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-10 2009
Alder: 34
Indlæg: 318
Styrke: 15
SoLost er ny på vejen
Citat:
Det må du undskylde. Ved ikke hvordan jeg fik skudt ind i mit hoved at det var socialrådgiver...

Lægesekretær er da ikke en ungdomsuddannelse..?

Alle herinde vil have nemmere ved råde dig, hvis du fortæller lidt om din problemstilling.
Er du psykisk syg, har du dårlig ryg, har du et handicap eller...?
Hvad er udsigten for din sygdom; altså er det en stationær situation eller forventes det at blive bedre?
Hvor længe har du været på kontanthjælp, og har du været i arbejdsprøvning/praktik?
Hvilken uddannelsesbaggrund har du og/eller har du været i ordinært arbejde?
Hvilken matchgruppe er du i?
Jo, det er det, man tager den på HG. Grundforløbet på skolen & hovedforløbet i lære, i 2.år. Med korte skoleforløb i mellem.

Jeg har handicappet, Infantil Autisme + evt. ad/hd.
Så har jeg en masse angst, stress, atopisk eksem, allergi, PCO, svær depression, det var det jeg lige kunne huske

Jeg ved ikke hvad de mener udsigten er for mine sygdomme

Til Oktober, har jeg været på kontanthjælp i 2.år. Nej, ingen arb. prøvning.

Har kun haft fritidsjobs, ved siden af studie. Og har haft et ½ år på HG.

Mener at jeg efter den gamle Match"regel", var i matchgruppe 4.
SoLost er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-07-2010, 20:42   #8
Camille
Afhængigheds tegn af K10
 
Camilles avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-04 2008
Alder: 38
Indlæg: 390
Styrke: 17
Camille er ny på vejen
Du kan også få fuld revalideringsydelse hvis du har en uddannelse, selvom du er under 25.
__________________
A wise girl kisses, but doesn't love, listen but doesn't believe, and leaves before she's left..

- Marilyn Monroe
Camille er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-07-2010, 20:47   #9
SoLost
Afhængigheds tegn af K10
 
SoLosts avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-10 2009
Alder: 34
Indlæg: 318
Styrke: 15
SoLost er ny på vejen
Citat:
Du kan også få fuld revalideringsydelse hvis du har en uddannelse, selvom du er under 25.
Okay, tak (:

Men har ingen udd. så ville jeg bare søge fleks, hvis jeg havde. (:
SoLost er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-07-2010, 20:58   #10
Camille
Afhængigheds tegn af K10
 
Camilles avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-04 2008
Alder: 38
Indlæg: 390
Styrke: 17
Camille er ny på vejen
Det er det eneste grundlag jeg kender for personer under 25.
Men skal ikke kunne sige om andre ved noget.
__________________
A wise girl kisses, but doesn't love, listen but doesn't believe, and leaves before she's left..

- Marilyn Monroe
Camille er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Revalideringsydelse mand Alt det andet 0 13-11-2011 19:27
Revalideringsydelse under virksomhedspraktik? Maii Alt det andet 2 10-02-2011 22:38
Modregning i Revalideringsydelse Rossi Alt det andet 7 26-10-2009 08:25
Revalideringsydelse/sygedagpenge CHL Alt det andet 3 20-10-2009 08:20
revalideringsydelse/sygedagpenge CHL Alt det andet 1 26-09-2009 15:03




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:01.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension