K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-07-2010, 20:07   #1
nensypigen
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 28-03 2010
Lokation: *******
Alder: 39
Indlæg: 684
Styrke: 15
nensypigen er ny på vejen
ressourceprofil

hej alle

nogen der ved om man kan se eksempler på nettet over en udfyldt ressourceprofil?? har fået den tilsendt tom skal selv udfylde den og sende den til min sagsbehandler men er i tvivl om hvad jeg ku skrive i flere af felterne. er i forbindelse med min pesionssag, har før skrevet indlæg herinde om mine kroniske sygdomme mm. hvad er "smart" og skrive og hvor kan man finde fif evt nogen der lader deres til offentlig skue så man ku få en ide om hvordan den skal udfyldes for at "slå igennem nåleøjet"?
nensypigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-07-2010, 21:50   #2
Andersine85
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2010
Indlæg: 1.200
Blog Indlæg: 36
Styrke: 16
Andersine85 er ny på vejen
Jeg kan da lige nævne det som mine borgere oftest falder over:

Sociale kompetencer: Hvordan du er ift. andre mennesker (åben, lukket, konfliktsky, social, enspænder osv)

Omstillingsevne: Om hvordan du har det med nye job, nye arbejdsopgaver, nye funktioner. Hvis det hele bryder sammen, går du så i panik, eller klarer du bare det hele, eller noget midt imellem? Kan du have mange bolde i luften eller kun en?

Arbejdsidentitet: Grunden til at du har et job (penge, interesse, kollegaer, nået at stå op til osv).

Socialt netværk: Hvem har du helt basalt i dit netværk, hvem støtter dig, hvem kan du tale med.

Indlæringsevne: Er du i stand til at lære nyt? Hvis ja, kan du så læse dig frem eller skal du selv prøve det, eller begge dele.

Bolig og økonom: Hvordan bor du og hænger din økonomi sammen eller er den i ruiner?

Og så hedder det kun "vil" ifm. postitive ting (jeg ville gerne arbejde osv) men aldrig negative (jeg vil ikke have en ny uddannelse).
Ift. negative hedder det udelukkende "kan" (jeg kan ikke se mig selv i arbejde grundet mit helbres, men jeg VILLE virkelig gerne).

Og så kan jeg kun sige, som sagsbehandler, at jo mere du skriver, jo bedre, det tror jeg aldrig du vil høre en sagsbehandler brokke sig over!
__________________
Er uddannet socialrådgiver, har arbejdet 3 år med sygedagpenge, men er lige skiftet til kontanthjælp match 2 og 3 og er altså, derfor, på den anden side at skrivebordet end de fleste herinde

Min lille hverdagsblog: http://www.k10.dk/blog.php?u=4874
Andersine85 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-07-2010, 23:16   #3
nensypigen
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 28-03 2010
Lokation: *******
Alder: 39
Indlæg: 684
Styrke: 15
nensypigen er ny på vejen
hej andersine tusind tak

syntes den er meget uoverskuelig og er bange for om jeg skriver det rigtige de rigtige steder... og det med resourcer tør jo dårlig skrive noget, kan det ikke fælle mig???
nensypigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-07-2010, 23:42   #4
annoa
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 01-06 2010
Indlæg: 11
Styrke: 14
annoa er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af nensypigen Se meddelelser
syntes den er meget uoverskuelig og er bange for om jeg skriver det rigtige de rigtige steder... og det med resourcer tør jo dårlig skrive noget, kan det ikke fælle mig???
Hej,

Du er den eneste, der reelt ved hvordan du har det.

Mit forslag er derfor, at du tænker på at dette er DIN mulighed for at beskrive hvordan du har det, hvad du magter, hvad du ikke magter, hvordan dit helbred er osv, osv.

Forsøg at gøre dig umage med at få så meget som muligt med.

Du skal ikke være bange, for at noget kan "fælle" dig. Så længe du er ærlig, åben og oprigtig, kan du altid stå inde for det, du skriver.

Du kan se bekendtgørelsen her (pgf. 6 og 7):
https://www.retsinformation.dk/Forms....aspx?id=31034

Bemærk at der i pgf. 7 står at "Borgerens eget bidrag til oplysning af sagen skal indarbejdes i ressourceprofilen". Dvs. det er din mulighed for at komme med dit bidrag.

Nu kender jeg ikke din sag. Men hvis du har noget lægeligt på skrift så bed om at få det med. Og hvis der i fremtiden kommer nyt fra dig eller andre, så skal det medtages fremover.

Bed også om at få aktindsigt, så du kan se hvad der skrives om dig.
Du kan evt. bruge denne formular: http://www.k10.dk/media/skema/aktindsigt.pdf

Husk at du, når ressourceprofilen er færdig skal have den til gennemsyn/partshøring, hvor du har mulighed for at kommentere den.

Men som sagt: Giv dig tid til at få dette gjort så fyldestgørende som muligt.
Andre kan ikke se ind i dig og vurdere dit helbred.

Held og lykke med det hele!
annoa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-07-2010, 23:53   #5
socrates66
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 06-07 2010
Indlæg: 14
Styrke: 14
socrates66 er ny på vejen
Du skal ikke være bange for ressource profilen, Som de andre siger så vær ÆRLIG! Det er virkelig din chance for at fortælle helt nøjagtigt hvordan du har det. Få en veninde eller ægtefælle til at hjælpe dig med udfyldelsen. Den er ene og alene et redskab for din sagsbehandler for bedre at kunne danne sig et indtryk af dine aktuelle ressourcer på alle områder. Husk at vurdere dig selv ud fra din situation/smerter/ osv osv som den er lige her og nu, og ikke som du håber den bliver, eller den var engang.
Pøj pøj med det, tag måske en side ad gangen, så bliver det knapt så uoverskueligt.
socrates66 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ressourceprofil christiane Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 04-12-2012 08:31
Ressourceprofil Ayaa Alt det andet 44 21-09-2010 12:34
Ressourceprofil... Susanne2412 Alt det andet 2 07-09-2010 18:28
Ressourceprofil Adam SR Alt det andet 8 04-09-2010 13:10
ressourceprofil Heart2breake Alt det andet 18 24-08-2010 01:28




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:31.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension