K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 05-07-2010, 00:45   #1
empowerment
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
empowerments avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2010
Lokation: et sted i jylland
Indlæg: 318
Blog Indlæg: 22
Styrke: 14
empowerment er rigtig godt på vej
Mediedækning....

Prøver at gøre mig mine overvejelser... vi er blevet opfordret til at deltage i nyhedsindslag (tv) Jeg er meget usikker på om jeg vil deltage. Principielt vil jeg gerne....den er jo helt gal med den lovgivning... omvendt er jeg bekymret for at min sag kan ende som et princip for dem der har kompetencen til at bestemme i mit liv. Jeg har i forbindelse med en tidligere sag oplevet at det blev en principsag for sagsbehandlerteamet. De må simpelthen have haft en rød lampe der lyste hver gang de indtastede mit cpr. Det var decideret ubehageligt og kostede mit ægteskab. Det grusomme jeg den gang gjorde var at klage over ikke at kunne få hjælp til at genvinde erhvervsevnen. Klagede til hovedet.... det var sjovt nok da jeg modtog personlige undskyldninger fra cheferne hele vejen ned, men så ophørte morskaben skal jeg love for. Ikke desto mindre fik jeg sat gang i sagsbehandlingen.

Dilemmaet er, at jeg gerne vil gøre mit til at der bliver kendskab til den måde man behandler sygemeldte på. Omvendt synes jeg at jeg har pligt over for mig selv og min datter til at forsøge at bevare roen og god tone i sagsbehandlingen. Vi er rigeligt belastet som det er. Men det strider mod mine egne principper at snige sig uden om...

indput af en hver art modtages med kyshånd mens jeg fintænker
empowerment er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-07-2010, 09:04   #2
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
uhh ja, kan sagtens følge dig.

Hm, det er en balance gang og så er det jo et spørgsmål om hvilke kampe du skal kæmpe ikk´

Nogle er det bestemt værd at kæmpe for og andre tja, da må man lade 2 og 2 være 4 -for husfredens skyld

Vores valg blev at holde børnene totalt ude af sagen, eller rettere krav!

Vi ville ikke deltage hvis vores børn på nogen måde blev "udstillet", nævnt, genkendt osv -og det blev respekteret.

Artiklen fik indfaldsvinklen udelukkende i min mands sag og hans kludetæppesyerskes sagsbehandling:
http://politiken.dk/indland/article733797.ece

Jorunalisten ville ellers meget gerne have haft lov til at fortælle den fulde historie -meeen på daværende tidspunkt vejede hensynet til børnene tungest, da de stadig er hjemmeboende.

Har så til gengæld efterfølgende oplevet en usædvanlig hurtig, kvik og høflig betjening fra kommunens side af -når vi har henvendt os med et eller andet!

Tankevækkende, at man i dagens DK skal være i medierne for at blive hørt!

Hm, det er jo fuldstændig din egen beslutning, det er der ikke andre der kan træffe for dig men måske mit indlæg har bragt lidt "lys" i det hele.

Min erfaring er, man skal helt klart være sig bevidst om hvad og hvilke kampe man vil kæmpe og i forhold til medierne -stille krav og fastholde disse!

Held og lykke med dit valg
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-07-2010, 09:39   #3
nilla
Skal snart betale husleje på K10
 
nillas avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-12 2005
Indlæg: 907
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
nilla er ny på vejen
Hvis du gør det, kan du evt aftale med "medierne" om at de følger op på dig og at dette bliver nævnt i udsendelsen.
nilla er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-07-2010, 09:47   #4
ace dk
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-06 2009
Lokation: et sted i dk.
Indlæg: 712
Styrke: 15
ace dk er rigtig godt på vej
jeg ville også sikre mig en SKRIFTLIG GARANTI .... at din egen sag efterfølgende blev fulgt til dørs.................

ellers er det fair nok om du ikke vil deltage, jeg syntes da ikke på nogen måder du efterfølgende skal have skyldfølelser..... DIT liv kommer i 1ste række......

ja undskyld men sådan er jeg blevet,

jeg er begyndt og tøre mølle, INDEN jeg har lavet bumelum........

og da jeg i starten ikke fik noget skriftligt vedr: min sag, kan jeg idag se nødvendigheden af selv det MINDSTE.... skal være skriftligt..... jeg er blevet et monster med en kuglepen.... ALTID har jeg en lille blok og en pen i lommen .... sindsygt ...Hmm måske.... men hellere livrem og seler fremfor nada...

sir eders ace dk nu.....
ace dk er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-07-2010, 10:33   #5
Bassemanden
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-05 2010
Indlæg: 200
Styrke: 14
Bassemanden er ny på vejen
Jeg forstår din situation.

Jeg synes helt klart du skal gøre det, ellers vider de igen!! du har ytringsfrihed, hvilket vi ikke bør straffes for.

Sammenlign det med terror.. skulle vi alle så nu leve i frygt, nej og det skal du heller ikke over for systemet, du skal være lige den du er, og hvorfor skal resten af samfundet snydes for den viden du besidder? så vinder systemet da og kan da fint fortsætte med deres umenneskelige behandling af syge.. selvfølgelig skal du være med, og god ide som de andre siger, din sag skal følges til døren, så skal de også nok behandle dig endnu bedre på kommunen..

Fortæl endelig videre hvad du tænker :-)
Bassemanden er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-07-2010, 10:34   #6
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Jeg ved ikke om det er muligt med fjernsyns indslag, men når det kommer til skriftlige artikler, kan man stille det krav at man vil have lov til at læse artiklen inden offentliggørelse, "for at sikre sig at journalisten ikke har misforstået noget og at det skrevne stemmer overens med sandheden".



Ragdoll
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-07-2010, 10:39   #7
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Bassemanden Se meddelelser
Jeg forstår din situation.

Jeg synes helt klart du skal gøre det, ellers vider de igen!! du har ytringsfrihed, hvilket vi ikke bør straffes for.

Sammenlign det med terror.. skulle vi alle så nu leve i frygt, nej og det skal du heller ikke over for systemet, du skal være lige den du er, og hvorfor skal resten af samfundet snydes for den viden du besidder? så vinder systemet da og kan da fint fortsætte med deres umenneskelige behandling af syge.. selvfølgelig skal du være med, og god ide som de andre siger, din sag skal følges til døren, så skal de også nok behandle dig endnu bedre på kommunen..

Fortæl endelig videre hvad du tænker :-)
Jeg ville også som udgangspunkt sige at jo mere opmærksomhed omkring vores sag jo bedre, men det kan også gå grueligt galt, for det du siger og det der ender med at stå i avisen det kan sommetider være vidt forskellige ting.

Ligesom tingene på TV kan klippes sammen så det bliver næsten ukendeligt for os selv.

Og det kan også gå meget galt, se blot på sagen med Heidi Astrup der endte med at skade os mere end den gavnede.



Ragdoll
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:56.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension