K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 04-07-2010, 14:56   #1
lola44
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 04-12 2009
Lokation: Viborg
Alder: 41
Indlæg: 165
Blog Indlæg: 5
Styrke: 15
lola44 er ny på vejen
Støtte til behandling.

Jeg har nu været i arbejdsprøvning i en uge på reva, de har en fysiterapeut tilknyttet som jeg er blevet henvist til, jeg havde en samtale med ham og min kontaktperson i fredags, hvor vi aftalte behandlingsforløb hos ham.
Jeg skal så starte på et afspændingshold i første omgang, senere skal jeg så undersøges til bunds med alle mine muskelspændinger.
Han snakker så om, at der nok skal søges noget støtte til massage til mig.

Er der nogen der ved hvordan sådan en ansøgning forløber?, er det på samme måde som ved ansøgning om enkeltydelse, hvor hele ens økonomi skal gennemgåes, om man selv har penge til det, eller om det er noget man kan få tilskud til oveni?

Er noget nervøs for dette, for hvis det er på samme måde som ved enkeltydelse, så får jeg afslag, da vi har bil og disse udgifter jo ikke bliver accepteret og mange andre også.
lola44 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-07-2010, 18:05   #2
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.748
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Nå så det mener de at du trænger til.....

Kære Lola44.

Men hvad mener DU og din læge?

Din praktiserende skal udfylde en henvisning, hvor du så betaler som følger: http://fysio.dk/Upload/Praksis/Takst...ril%202010.pdf som er takster for speciale 51.

Vederlagsfri fysioterapi eller anden behandling er særdeles svært at få.

Hilsen
Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 04-07-2010, 22:45   #3
lola44
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 04-12 2009
Lokation: Viborg
Alder: 41
Indlæg: 165
Blog Indlæg: 5
Styrke: 15
lola44 er ny på vejen
Min læge og jeg mener det samme, jeg har fået massage, kiroprakter og fys før, og det er yderst godt for mine spændinger, grunden til at det ikke har været fast i mange år, er at det ikke kan gøre mig rask, det kan kun lindre i kort tid.
Og da behandlingen førhen har vist sig ikke at have nogen langsigtet bedring på mine smerter og arbejdsevne, det virker kun så længe jeg får regelmessig behandling, så har kommunen før ikke været interesseret i at yde støtte til dette.
lola44 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-07-2010, 11:25   #4
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.748
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Kære Lola44.

Du må begynde at tænke lidt anderledes Lola.

Ingen i komunen kan bestemme om du skal modtage fysioterapi eller anden form for behandling. Det er dig og din praktiserende læge. Længere er den ikke.

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 05-07-2010, 11:40   #5
lola44
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 04-12 2009
Lokation: Viborg
Alder: 41
Indlæg: 165
Blog Indlæg: 5
Styrke: 15
lola44 er ny på vejen
Kære Peter, jeg tro du misforstår mig, jeg vil meget gerne modtage massage og fys da det løsner op for spændingerne = lidt mindre smerter.

Problemet er, at jeg ikke selv har midler til at betale for det, da kæresten blev fyret i 2008 og vi gik 5500kr ned i indtægt pr måned, måtte vi prioterer, faste udgifter og mad, eller fornøjelser og behandling.
lola44 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-07-2010, 12:10   #6
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.748
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Jeg er blevet ivrig på mine gamle dage...

Kære Lola.

Det du nu oplever er desværre trenden. Mange af de svageste bliver pt forhindret i eksempelvis vedligeholdstræning. Tæningen kan ikke afslås men så finder man en anden udvej......hvis ikke du selv kan transportere dig til behandlingsstedet må du stoppe. Her er mange af de allersvageste kommet i klemme.

Jeg forstår dit problem, Lola. At gå til fysioterapi kan blive særdeles dyrt for den enkelte. Men du er låst fast.

Da jeg selv har store erfaringer med muskelspændinger pga ødelagt autonomt nervesystem vil jeg råde dig til se lidt på fodzoneterapi......her tænker du måske......arh....det er da ikke nok.

Du sender kærsten ned på biblioteket og låner bøger om fodzone-terapi. Øv jer så vil du hurtigt mærke at noget sker.

Rådet er ment særdeles alvorligt!!!

Vær lidt nysgerrig! læs dette www.ofeldt.dk få en henvisning til en vurdering og et hjemmeprogram. De har overenskomst med det offentlige og hjælpe mange mennesker.

Men da du bor i Odense så læs her: http://www.midtfynsposten.dk/article...ning-og-terapi kontakt dem. Skaf pengende da de ikke har overenskomst med det offentlige. Få en vurdering. Jeg garanterer for deres professionelisme.

Jeg ved godt det er let for mig at sige: skaf pengende! .......men grundet din aldre SKAL du ud af den onde ring.

Mange hilsner
Peter

Sidst redigeret af phhmw; 05-07-2010 kl. 12:21.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 06-07-2010, 15:30   #7
lola44
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 04-12 2009
Lokation: Viborg
Alder: 41
Indlæg: 165
Blog Indlæg: 5
Styrke: 15
lola44 er ny på vejen
Hej Peter.

Jeg har lidt svært ved at finde ud af hvad du mener, først siger du at jeg ikke skal lade mig tvinge til en behandling kommunen foreslår, selvom jeg (og min læge) selv synes det er en god ide og så foreslår du en endnu dyre alternativ behandling.

Forstå mig ret, jeg har gennem tiden forsøgt med: fys, kiroprakter, akupentur (af 3 omgange), massage, kranio-skal terapi, healing, håndspålæggelse, har været hos en synsk og det der når man er i trance, div vitaminer, mineraler, urter, div kostomlægninger og råd, plus alle lægernes råd, den synske mand mente at jeg ville blive rask, hvis jeg spiste en masser nødder og tørret frugt til mellemmåltider, samt at jeg ville begynde på en sygepleje uddanneles og få eget hus inden for et år og hvad skete der: jeg spiste nødder og frugt, blev erklæret kronisk syg for livet, fik at vide jeg skulle have førtidspension, er stadig ikke flyttet endnu og nøddene hjalp intet.

Det eneste der har kunne lindre mine smerter og har haft en effekt, er kiroprakter og massage, men kun hvis jeg får det regelmæssigt.

Og ja det er nemt at sige, at man bare skal skaffe pengene, når vores faste udgifter er betalt, er der mellem -350 og 2000kr, vi skal leve for to mand og ja det ville da være dejligt at kunne have lidt mindre smerter, men jeg kan ikke forsvare over for min mand, at han ikke kan få mad på bordet, tandpasta, sko og medicin, fordi jeg vil have mindre smerter, det får vi ikke mad på bordet af.
lola44 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-07-2010, 15:48   #8
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Hej Lola44

Hvis der er tale om en svær og varig funktionsnedsættelse, har du muligheden for at søge om at få dækket udgifterne (hvis det er mindst 6.000 kr. årligt) som Merudgifter § 100 efter serviceloven.

Du kan læse om Merudgifter § 100 her: http://www.sm.dk/Temaer/sociale-omra...der/Start.aspx

Men jeg tænker også, at hvis det er i forbindelse med revalidering, så må din sagsbehandler gerne lige hjælpe dig med at finde ud af, hvilken økonomisk hjælp, der er at hente hos den sociale afdeling. Det er trods alt dem (jobcentret), som har sendt dig ud i arbejdsprøvning. Spørg også gerne hos Reva (din kontaktperson), de må have prøvet det mange gange før....

Håber du finder en løsning.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-07-2010, 18:13   #9
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.748
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Har læst alle dine indlæg....

Kære Lola44.

Jeg kan ikke finde noget om din diagnose og grunden til dine smerter.
Jeg råder dig som jeg gør fordi: kroniske smerter....har konatkt med kommunen......ung af alder.......Odense kommune.....manglende rådgivning....kontanthjælpsmodtager og nu forslag om fysioterapi som du ønsker mod smerter og spændinger.

Da jeg fornemmer at du under ingen omstændigheder kan modtage vederlagsfri fysioterapi løber du ind i et problem på langt sig.
Det er et FAKTUM.

I forhold til midlertidig noget anstrengt økonomi reagerer jeg og råder dig til at prioriterer dine smerter højest. Bla pga din alder.

Min erfaring er at massage og kiropraktik kan og er behageligt, men.......løser ingen problemer på langt sigt. Derfor rådede jeg dig til en vurdering i Ringe.

Der findes kun et par kvinde-diagnoser som ikke under nogen omstændigheder må motionerer. Alle andre...uanset diagnose skal have bevæget deres muskler. Håber jeg har forklaret mig lidt tydligere. Til din information har jeg gennem 30 år være smertepatient i den tunge ende.

Held og lykke.

Mange hilsner
Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 06-07-2010, 19:07   #10
hansemand
Udmeldt af K10
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2010
Indlæg: 126
Styrke: 14
hansemand er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af curls Se meddelelser
Hej Lola44

Hvis der er tale om en svær og varig funktionsnedsættelse, har du muligheden for at søge om at få dækket udgifterne (hvis det er mindst 6.000 kr. årligt) som Merudgifter § 100 efter serviceloven.

Du kan læse om Merudgifter § 100 her: http://www.sm.dk/Temaer/sociale-omra...der/Start.aspx
Og læs lige de tråde herinde, der også omhandler den berømte og berygtede §100.

Jeg er HELT sikker på, at du kan hente dækning til din del af egenbetalingen, når en fagperson der har dig i behandling - Fys'en - anbefaler det - og især når du har fået det før.

Og hvis du SELVFØLGELIG opfylder de andre ting der også er skrevet meget om herinde - prøv at se denne tråd, der fortæller hvordan din økonomi bliver vurderet - SOM UDGANGSPUNKT - når du ansøger om 'enkeltydelser':
http://www.k10.dk/showthread.php?t=13274.

(Bortset fra dette, har en socialrådgiver for 3 år siden fortalt mig, at i det øjeblik du har konstaterede skavanker, og især hvis du er inde i Systemet, skal din ansøgning om behandlinger slet ikke omkring Enkeltydelseskontoret, da der efter indrullering i 'Taberhæren' er kortere kommandoveje til den slags. Dit nærmeste Socialcenter - i værste fald Borgerservice - SKAL vejlede dig omkring dette.)
hansemand er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
§ 34 særlig støtte Tænkeren Alt det andet 13 21-02-2013 11:00
hvilken økonomisk støtte får man mens man går til psykiater for behandling af PST? anonym1600 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 4 22-03-2011 20:30
Støtte til bil. SoLost Alt det andet 4 11-04-2010 16:52
særlig støtte § 34 Marolle Alt det andet 3 26-06-2009 12:36
støtte til behandling og medicin og transport Marolle Alt det andet 4 12-06-2009 12:07




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:13.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension