K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 04-07-2010, 14:21   #1
krinina3
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 04-07 2010
Indlæg: 5
Styrke: 0
krinina3 er ny på vejen
Vedr. Særlig ydelse

Hej

Jeg er netop blevet gjort opmærksom på at jeg burde kunne modtage særlig ydelse.
Jeg blev syg i sep. '05 med depression og er siden (1.6.2009) godkendt til fleks uden dog at have fået et fleksjob endnu. 1.7.2009 flytter jeg fra Holstebro til Silkeborg kommune, hvor de tager min kontanthjælp fra mig grundet en kapitalpension samt udbetaling af tab-af-erhvervsevne-forsikring (kr. 10.800 om måneden). Det skal siges at denne forsikringsudbetaling er afhængig af min kapitalsension, hvorfor den ikke kan indfries 100%. Det vil sige at jeg i dag kun har denne forsikringsudbetaling.
Er jeg blevet fejlinformeret? Hvor skal jeg henvende mig i givet fald?

Med venlig hilsen
Anette
krinina3 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-07-2010, 15:46   #2
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Hvis du får 10.800 kr. udbetalt om måneden fra en forsikring ell.l. er jeg ikke sikker på, at du er berettiget til særlig ydelse.
Hejdien (bruger herinde) har for nylig linket til det skema, som bruges i forbindelse med ansøgning om særlig ydelse (efter aktivlovens § 74i), og derpå står bl.a.:

"Ydelsens størrelse
For personer over 25 år svarer ydelsen til forskellen mellem den pågældendes indtægt og satsen for kontanthjælp for personer uden forsørgerpligt (jf.§ 25, stk. 1, nr. 2 i lov om aktiv socialpolitik)"

Og hvis din udbetaling fra forsikringen regnes som en indtægt (hvad jeg formoder), så har du jo en indtægt der er større end kontanthjælpen for personer uden forsørgerpligt.

Men vent og se, om ikke Hejdien dukker op og giver sit besyv med.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-07-2010, 21:39   #3
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Det er korrekt, at man som ledig fleksjobber har mulighed for at få særlig ydelse.

Kontakt hellere jobcentret og fortæl, at du er jo fleksjobber og at du har ret til særlig ydelse:
http://www.silkeborgkommune.dk/kommu...kedsafdelingen

Du bør skrive til dem, at du skal have dem i tilbagevirkende kraft, da du er blevet fejlinformeret. Du burde ikke stå indtægt....Den særlige ydelse er ikke afhængig af en evt. ægtefælles indtægt og formue eller personens egen formue.

Du kan læse mere om særlig ydelse i denne fleksjob pjece på side 40:
http://www.dch.dk/publ/fleksjob/fleksjob18net.pdf

Er du i fagforening? Hvis ja, så kontakt også gerne dem, så de kan bakke dig op om denne sag.

Det er simpelthen en stor fejl, hvis Silkeborg kommune har troet, at du bare var en alm. kontanthjælpmodtager og ikke fleksjobber. De bør have fået oplysningerne fra tidligere kommune om, at du er fleksjobber....

Håber du kan komme i dialog med kommunen, så de kan få afklaret din situation. Du SKAL have i det mindste særlig ydelse........
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-07-2010, 23:15   #4
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Iflg. aktivlovens § 74i, som omhandler den særlige ydelse, har man kun ret til særlig ydelse hvis indtægten er mindre end det, der svarer til kontanthjælp for personer uden forsørgerpligt.

Særlig ydelse

§ 74 i. Personer, der ved visitationen ikke har ret til ledighedsydelse, og som har en indtægt, der er mindre end det beløb, der ydes efter § 25, stk. 1, nr. 2, er berettiget til en særlig ydelse, mens de venter på et fleksjob. Personer under 25 år er dog kun berettiget til særlig ydelse, hvis indtægten er mindre end de beløb, der kan udbetales efter § 25, stk. 1, nr. 3 eller 4.

Stk. 2. Ydelsen efter stk. 1 udgør forskellen mellem den pågældendes indtægt og det beløb, der ydes efter § 25, stk. 1, nr. 2. For personer under 25 år udgør ydelsen efter stk. 1 forskellen mellem den pågældendes indtægt og det beløb, der ydes efter § 25, stk. 1, nr. 3 og 4.

Stk. 3. § 74 b finder tilsvarende anvendelse for personer, der modtager særlig ydelse.


Stk. 4. Beskæftigelsesministeren fastsætter regler om, i hvilket omfang reglerne i kapitel 4 og reglerne om tilbud i lov om en aktiv beskæftigelsesindsats finder anvendelse på personer, der modtager særlig ydelse.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-07-2010, 21:04   #5
krinina3
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 04-07 2010
Indlæg: 5
Styrke: 0
krinina3 er ny på vejen
tak

tusind tak for jeres svar. God sommer

Knuz
Anette
krinina3 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-07-2010, 09:47   #6
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Annette,

Jeg tillader mig lige at tage din tråd op igen

Har du efterflg. fået tilkendt særlig ydelse og modregnes denne i din TAE, så du næppe får meget mere end et par tusinde brutto ?

Kh. EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-07-2010, 13:12   #7
krinina3
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 04-07 2010
Indlæg: 5
Styrke: 0
krinina3 er ny på vejen
svar

Hej

Nej har ikke søgt den særlige ydelse på grund af §74. Den siger jeg ikke kan få den da min TAE er højere end den særlige ydelse.

Mvh
Anette
krinina3 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-07-2010, 20:21   #8
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Øv bøv, kan du ikke få ledigheds ydelse da du er godkendt til fleks ?
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-07-2010, 10:46   #9
krinina3
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 04-07 2010
Indlæg: 5
Styrke: 0
krinina3 er ny på vejen
Nej. Var på kontanthjælp da jeg blev godkendt til fleks. og har for høj formue i kraft af en kapitalpension og forsikringen til at jeg kan få det i dag
krinina3 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
særlig ydelse alhk Alt det andet 14 04-06-2012 20:11
Særlig ydelse?? Road66 Nyttigt at vide når du er visiteret til fleksjob 13 08-02-2012 10:01
Særlig ydelse Pædagogen Alt det andet 8 03-12-2011 13:26
særlig ydelse ozzi Alt det andet 0 22-09-2011 12:29
Visiteret til fleksjob/hidtidig ydelse/tilbagekøb af pensionsopsparing/særlig ydelse Annette Christensen Spørgsmål ang fleksjob 3 24-07-2007 22:10




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:02.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension