K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 04-07-2010, 10:42   #1
ace dk
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-06 2009
Lokation: et sted i dk.
Indlæg: 712
Styrke: 15
ace dk er rigtig godt på vej
må det være mig tilladt og henlede

opmærksomheden på en artikel i bladet 3f.

om den arme kone der er gået glip af hendes erstatning pga. petitesser

helt ærligt jeg mener og have hørt at vores sikrede ret, gør, at en pligt er vel en pligt........

det skarpe øje vil allerede nu have set det = tegn, der er i undertegnedes egen sag...... Dooooooooh, endnu et breakdown nervosa........

det er da ufatteligt at der står HØJT og tydeligt i § 32, citerer at sikringsPLIGTEN påviler sikringstager (altså arbejdsgiver)..... dette kan man åbenlyst tage og stikke derhen hvor man er højest når man plukker jordbær....

UFATTELIGT.....

jeg har nu for 557007ende gang været inde på a.s.k. og gennemlæst min egen sag, da de jo ved min egen anmeldelse "kun" havde mit cpr nr. stående, hvilket både "den flinke dame" og jeg fandt meget mærkeligt.....

men klogeligt sagde hun dog, vi har jo ikke sådan bare et cpr nr. stående.... så der må jo have været et eller andet, men der er ingen sag....

jeg er nu kommet igennem bunkerne, og har sørme sjaskme fundet et lille stykke fra min læge , hvor der (på selve skadesdatoen ) står med alm bogstaver .... SKAL SKADEANDMELDES.. efterfulgt af min læges navn og skonummer...

jeg har senere erfaret at min læge er sådan "meget hi tech" og kan lide det kære pc-væsen... så han har allerede dengang anmeldt digitalt... det startede vist i 2004... (er dog ikke sikker).....så nu er jeg om muligt endnu mere spændt end tidligere.... om de overhovedet accepterer deres egne regler, efterhånden kan ikke meget få mig "op af stolen"

ps. har videregivet forsamlingshuset, til nr 1 på ventelisten.... nu mangler bare lige og sige til vennerne (alle 3) at den 50 års laver vi lige om, når/hvis de 60 bliver aktuelt....... damn.... er ski lidt piiiinligt men sådan er det jo bare ... mønten er brugt til behandlinger, ny seng og stol... etc etc... afbetaling tør/kan jeg ikke ... så den ged er barberet...

mvh eders ace dk.... solen skinner på os venner, enjoyyy
ace dk er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-07-2010, 14:59   #2
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
er der en mikroskobisk chance for at din omtalte læge så har en kvittering på afsendt post til ask.. om skadeanmeldelse... de skal vel gemme alt fra pc ligesom fra papirjournaler.. evt i den bakke som hedder sendt post..
ja han har det jo nok ikke lige på den pc han bruger idag,, den er jo nok uduelig.. men hvis nu at han har alt i kælderen. på en disk eller lign.. ja hvad ved jeg..
dog har du jo noget på papir siden du kan læse dig frem til det. så må ask jo have det også.. især når damen derinde har dit cprnr stående, godt nok uden tekst, men det må jo være en fejl de har lavet derinde..
har du evt på skrift hendes udtalelse eller bånd.. ellers kan du måske nå at liste den ud af dem..
men jeg håber fortsat på en god afslutning til dig. det har du om nogen fortjent. jeg forsøger at finde den artikel fra 3 f.. når jeg lige har pløjet mig igennem k10 med tour de france i det ene øje..
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-07-2010, 16:55   #3
ace dk
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-06 2009
Lokation: et sted i dk.
Indlæg: 712
Styrke: 15
ace dk er rigtig godt på vej
kære huldra......

jeg prøver og bevare fatningen, jeg bilder mig selv ind (lidt naivt , ved det godt), at de havde vel ikke indhentet alt fra læge, samt alt vedr: pensionssag fra kommunen, om den skulle afvises, pga tidsfaktoren,,,,,

men som ovenfor skrevet, intet kan længere få mig ret højt op af stolen.....

syntes blot det er uhyggeligt synd, at en kone skal sidde som ½ invalid, og en tecnicaliti, skal være afgørende for, at hun får hvad hun lovformeligt har krav på......

jeg mener de "pligter" vi andre bliver udstyret med fra statens hånd,,, de skal død og pine overholdes.... ellers falder der brænde ned... og det gælder faktisk i alle henseender....

og JA......... naturligvis er det min egen sag, der også spøger i kulissen, ingen fejl på det.

og en sådan historie gør ikke min hverdag lettere (rent tankemæssigt)...... du ved .. man skal i forvejen lige vende sig til en masse ting, både økonomisk, men så sandeligt også i mange andre forbindelser.... uha da.

mit største problem er nok at jeg ikke kan have når noget ligger uden for min egen indflydelse, og jeg ikke selv har indflydelse på et evt udfald, min økonomiske skæbne er helt og holdent i andres hænder,

forresten vedr: dine spørgsmål desangående "beviser"... så kan jeg jo se at de har omjournaliseret min sag, inden opstart, og dette har jeg printet ud, jeg kan ikke se hvor vidt den udtalelse fra/hos lægen er effektureret, men dette ville jeg jo i givet fald heller ikke rigtigt kunne bruge til noget, da andres fejl ikke "gælder" kun egne.....

jeg kan kun håbe at i formår og holde min positive side "opad". herinde på kææææi 10... som i jo foreløbig har formået...

mvh eders ace dk....
ace dk er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-07-2010, 17:03   #4
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.748
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Må jeg komme med min beskedne erfaring...

omkring en formodet arbejdsskade.

Arbejdsskader er man forsikret imod. En del af lønnen og lovbestemt.
Selv tilsyneladende små hændelser.
Langvarige påvirkninger.
Mange har PLIGT til at anmelde en evt arbejdsskade, selv hvis man er i tvivl.
En selv.
Arbejdsgiver.
Sikkerhedsrepræsentant.
Hospitaler.
Praktiserende læger.

Hvis der er formodning om en arbejdsskade SKAL der udfyldes en arbejdsskade-formular underskrevet af en selv, arbejdsgiver og sikkerhedsrepræsentant, hvor den skadelidte modtager et kopi.

Her glemmer de fleste, at efterfølgende SKAL der tages stilling til om Arbejdsskadestyrelsen VEDKENDER og ERKLÆRER sagen som en ARBEJDSSKADE

Først der er sagen at betragte som en arbejdsskade med efterfølgende undersøgelse ect.

Hvis ikke de første papir-juridiske-underskrifter-godkendelser er i orden kan det have uoverskuelige konsekvenser.

En kollega af mig fik noget i øjet under arbejdet. Jeg ville skrive en skadeanmeldelse imod hans vilje.......pjat, det betyder s.. ikke noget.
Et år efter viste det sig at det han fik i øjet var en aluminiums-splint som nu ødelagde hans syn. Hvis ikke jeg havde skrevet en skaderapport som blev godkendt havde han ikke modtaget sin berettigede erstatning på ca 500.000 kr

For info.: http://www.arbejdsskadeforeningen.dk/Forside

Mange hilsner

Sidst redigeret af phhmw; 04-07-2010 kl. 17:17.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 04-07-2010, 17:34   #5
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
Tja, og så er det endnu mere tankevækkende at så længe denne lovgivning har eksisteret er der ikke én eneste læge eller arbejdsgiver der måttet stå til ansvar hvis de IKKE har overholdt deres pligt, anmelde OG indenfor fristen!
Lovgivningen giver mulighed for at fx uddele bøder meeen.....!

Og så yderligere et lille pip fra mig:

Tankevækkende er det også at de mennesker der er i aktivering skal anmelde deres skade til Undervisningsministeriet -hvorimod alle andre skal anmelde til Beskæftigelsesministeriet -viste i det -og hvori består forskellen på menneskerne!
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./

Sidst redigeret af buster; 04-07-2010 kl. 17:55.
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-07-2010, 18:05   #6
ace dk
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-06 2009
Lokation: et sted i dk.
Indlæg: 712
Styrke: 15
ace dk er rigtig godt på vej
phhmw....

jeg kan kun ud fra din ... som sikkert er den korrekte version, da jeg endnu ikke har oplevet "fejlleverancer" fra dig, konkluderer, at min sag mildest talt har det elendigt... dobbelt damn...

ellers ved jeg ikke rigtigt hvordan jeg skal tyde din konklusion.......

men der er vel blot tilbage og vente på afgørelse fra a.s.k. ... og ligge mig hulkende i køen ved siden af åbenbart ufatteligt mange andre....

syntes blot det er lidt trist når der i lovgivningen, på tryk står man er rimeligt garderet....

men ens arbejdsgiver, om hun så er 100 % "civil betjent".... har nada ansvar.... ak ja.

en ting kan dog glæde mig (og forhåbentlig også kollegaen du hjalp).. og det er at han fik sine berettigede 500000.- det er dog en lille bønne, og have stående på kontoen til .....Hmmmm tjaaaa tider som disse...

mvh eders ace dk....
ace dk er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-07-2010, 18:13   #7
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.748
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Takker for de rosende ord Eders Ace

Som jeg ser det skal du omgående have et kopi, hvis ikke du har, af lægens skadeanmeldelse og hvad der ellers er sket fra den er skrevet er fejl. Du skulle have modtaget en bekræftelse fra ASK om at de betragtede anmeldelsen som en arbejdsskade.

Hvilket vil sige at der nødvendigvis ikke vil ske noget fremadrettet, hvis ikke der sker forandringer.

Du og din læge har juridisk handlet korrekt. Bortset fra at DU skulle på daværende tidspunkt have rykket for en afgørelse om din sag var en arbejdsskade.

Jeg personligt har stor tillid til ASK grundet mine erfaringer som tillidsrepræsentant samt selv være "kunde" hos ASK via 2 arbejdsskader.

Information: http://ask.dk/da/Nyttig%20viden/Er%2...0arbejdet.aspx

Hilsen Peter

Sidst redigeret af phhmw; 04-07-2010 kl. 18:42.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 04-07-2010, 20:32   #8
ace dk
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-06 2009
Lokation: et sted i dk.
Indlæg: 712
Styrke: 15
ace dk er rigtig godt på vej
phhmw......

jamen sådan er det med de roser, de er berettiget.... længere er den ikke..

men nu prøver jeg og spille kortene som de er, og håber på a.s.ks anstændighed, jeg var lige inde på "se sag"... og jeg har ringet til a.s.k 2 gange, vedr: egen sag, og har hver gang fået og vide at den er under behandling.......

den kører nu på 7ende mdr, og jeg spurgte min rådgiver i 3f, om vi skulle foretage os noget ... eller om jeg skulle.

hun sagde at vi bare skulle tage det stille og roligt, for hun syntes endnu ikke der var gået den tid der evt: skulle gå, hvis de nu lavede "det hele færdigt" ... hun mente pga jeg jo var tilkendt ftp, og dermed udredet og færdigbehandlet fra det kommunale system.

så de skulle jo ikke vente på papierer derfra, og jeg kan jo også se at akterne fra kommunen er indhentet..........

men,,, indrømmet jeg er en pestilens for min avisdelerske... jeg mener man har jo lige pludseligt ikke netværket og vende diverse bolde med, og dog,

her på k 10 har jeg heldigvis fundet en fuldgod erstatning, for tidligere venner og kollegaer......faktisk bedre, for mange af os er i samme ynkelige jolle...

mvh eders ace dk

ps frie frejdige bidrag vedr: a.s.k modtages,,,,,( helst dem med happy end)..
blot til trøst..
ace dk er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Må man være med? Dame Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 8 11-10-2013 18:03
Skjult optagelse tilladt? Staccato Alt det andet 11 26-11-2012 20:35
At være eller ikke være en flæskesteg.. phhmw Politik og Samfund 3 29-03-2012 09:57
Er slavehandel tilladt i Danmark? ekseleven Politik og Samfund 23 20-07-2011 07:12
Hvornår er det tilladt at vise smerte? sniffeline Dit og Dat 32 15-01-2011 18:57




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:29.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension