K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 30-06-2010, 12:21   #1
nordjylland
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2008
Lokation: Frederikshavn
Alder: 52
Indlæg: 40
Styrke: 16
nordjylland er ny på vejen
Førtidspension???

Hej.....

Roder meget rundt efter jeg har fået FP

Jeg er aldrig blevet kaldt ind til et møde og ved bestemt ikke hvad man kan få hjælp til.

Noget der ved om man kan få ekstra hjælp hvis man har et barn der skal på efterskole??

Kan man få medisinkort?

Mange spørgsmål man står med tilbage

Mvh Nordjylland

Håber alle får en dejlig sommer
nordjylland er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-06-2010, 12:59   #2
beha
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 19-03 2009
Lokation: Sydsjæland
Alder: 67
Indlæg: 146
Blog Indlæg: 1
Styrke: 16
beha er ny på vejen
Ja der er mange spørgsmål, det er som at komme til en andne verden, hvor man selv skal finde ud af hvad og hvordan man skal,søge for der er ikke nogle vejledning til det at blive førtidspensonist.

Med jeg har fået meget hjælp her på siden, ved at søge oplysninger, med der er svært hvad det er vi har ret til, og det er meget forskeligt fra kommune til kommune.
beha er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-06-2010, 13:24   #3
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af nordjylland Se meddelelser
Hej.....

Roder meget rundt efter jeg har fået FP

Jeg er aldrig blevet kaldt ind til et møde og ved bestemt ikke hvad man kan få hjælp til.

Noget der ved om man kan få ekstra hjælp hvis man har et barn der skal på efterskole??

Kan man få medisinkort?

Mange spørgsmål man står med tilbage

Mvh Nordjylland

Håber alle får en dejlig sommer

Hej du bør have vejledning fra det sted, som har givet dig førtidspension.

Vedr. medicin, så kan du søge om enkeltydelser efter aktivloven. Du kan hente et ansøgningsskema i et borgerservicecenter eller socialeafdelingen.

Jeg vil nu foreslå dig under alle omstændigheder kontakte socialeafdelingen, en sagsbehandler, som vejlede dig om hjælp, når du er ny på førtidspension. Kontakt stedet, som gav dig førtidspension.

Du kan læse mere om førtidspension her:
https://www.borger.dk/EMNER/PENSION-...y-ordning.aspx
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-06-2010, 14:05   #4
xlars38
Banned
 
xlars38s avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-08 2009
Indlæg: 102
Styrke: 0
xlars38 er ny på vejen
Tilskud til kronisk syge

Hvis man er kronisk syg, kan den praktiserende/behandlende læge ansøge kommunen om 100 procent tilskud for den del af egenbetalingen, som udgør mere end 3.270 kr. årligt. Der skal være tale om personer, som lider af en vedvarende eller kronisk sygdom, og som har et stort, varigt og fagligt veldokumenteret forbrug af medicin.
xlars38 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-06-2010, 21:01   #5
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Efterskole er efter økonomisk beregning (eller socialeforhold) nøjagtigt som var du på anden ydelse man har ikke ret til mere fordi man er på førtidspension , men du skal da klart tage en snak med kommunes børneafdeling det kan jo være der er andre forhold der taler for en hel eller delvis friplads ...
  Besvar med citat
Gammel 01-07-2010, 10:28   #6
nordjylland
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2008
Lokation: Frederikshavn
Alder: 52
Indlæg: 40
Styrke: 16
nordjylland er ny på vejen
Tusinde tak for jeres svar :-))
nordjylland er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-07-2010, 14:33   #7
ace dk
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-06 2009
Lokation: et sted i dk.
Indlæg: 712
Styrke: 15
ace dk er rigtig godt på vej
halløøøøv...
og velkommen iklubben af "svagP......"

må det være mig tilladt og anbefale en bisidder til mødet som du er inviteret til. om ikke nadet blot som stenograf.....

det er rart og være 4 øre i en sådan situation, jeg syntes det er betryggende og have en med man lige "kan vende" tingene med når mødet er ....Hmm fuldbragt...

det er faktisk forbavsende, hvor selv små detaljer, kan blive opfattet forskelligt... og her taler vi om 2 fra "samme hold"...

forestilling, om opfattelsen, når vi så taler møde vedr: borger/kommune... solo nolo... ja så kan det næsten kun opfattes modsatrettet.................... ik..???

syntes eders ace dk..

ps glemte vist og sige DU skulle bede om et møde.... men det gav kanske sig selv.....i resten af rapporten...
ace dk er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Førtidspension eller ikke førtidspension??? MissAce Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 19-02-2011 11:53




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 05:25.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension