K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 21-06-2010, 20:08   #1
pigespejder
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 21-06 2010
Lokation: Ringkøbing-skjern kommune
Alder: 36
Indlæg: 3
Styrke: 0
pigespejder er ny på vejen
hjælp til penge sprøgsmål og kommune

okay nu har jeg læst side op og side ned uden at fidn ehvad jeg søgte

jeg har virkelig brug for hjælp da jeg har været sygmeldt i over 1½ år og først efetr ca 1 år kom ud i arbejdsprøvning på et kompetencecenter her var deres udmelding at jeg lagde tli en førtidspension hvilket også var udmeldingen fra distrikt psykiatrien og neuropsykologerne - skal siges at min diagnose er ADHD hvor jeg lider i meget høj grad af social hæmning og nedsat overblik og energi samt depresive tanker samt en ryg som aldrig bliver hel igen eftr et uheld hvor jeg lavede brud på den ene brysthvivl.

jeg blev så indstillet til en førtidspension sidst i efteråret sidste år og lige før jul fik jeg så brev om at den var afslået med begrundelse om at jeg ikke var afprøvet individuel nok med henblik på min diagnose og jeg derfor skulle i et længere faklaringsforløb på en special institution indne for ADHD, asperger og.l. men her var der vente tid og i den mellem liggende tid blev mine sygdagpenge stoppet. jeg blev henvist til at søge kontant hjælp hvilket jeg vidste at jeg ikke vil kunne få grundet formue da´jeg blev oplyst at det eneste der ikke kunne tælle med var en låst børneopspsaring og da jeg er snart 23 så er min børneopspsaring ikke låst længere og jeg har samtidig en boligopsparing det er den sidste nævnte som e rmit problem.

jeg bor hjemme ved mine forældre nu men vil genre fflytte ud og kan hvor når som heæst blive tilbudt en lejlighed men mit problem er at jeg har fået af vide at hvis jeg bruger penge til det så kan jeg stadig ikke få kontanthjælp da jeg så pludselig har brugt mer end jeg må men je kan heller ikke få en ordentlig afklaring så længe at ejg bor hjemme. så derfor er det jo mit ønske at flytte ud.

derfor så spørger jeg nu kan det virkelig passe at jeg ikke vil kunne få mulighed for at flytte ud hjemme fra med mindre jeg bare accepter en førtidspension hvilket jeg har mulighed for igen nu at blive indstillet til men jeg føler bare ikke det er det rigtigt vil heller hvis det kunne være muligt få et flexjob men hvis jeg ikke kan komme til at flytte hjemme fra så kan en førtidspension blive min eneste udvej.

håber virkelig nogen kan hjælpe mig med dette spørgsmål da jeg er lige ved at blive rundtosset af at spekuler på det hele tiden samtidig vil jeg gerne vide om her er nogen som kan hjælpe mig med oplysninger omkring hvor langt kommunen kan få lov at kigge tilbage i ens kontoudtog. da jeg har haft nogle uudgifter før på ret som har været pænt store men som ikke kommer dem ved. vil jo helst ikke side i en situation hvor jeg ikke har penge eller ikke kan få penge.


pt. har jeg ikke meget tilb age at leve for ud over min boligopsparing. så¨håber virkelig at her e rnogle som kan hjælpe mig så jeg kan komme videre i mit liv.


m.v.h.

charlotte

Sidst redigeret af pigespejder; 21-06-2010 kl. 20:10.
pigespejder er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-06-2010, 20:20   #2
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Den beslutning kan du kun selv tage
men du får ingen indkomst før en flexordning eller FP
eller når du ingen penge har tilbage kontanthjælp

Men du skal nok tænke meget over flex, hvis både kommune og læger indstiller til pension
Flex er faktisk meget krævene
hvor mange timer regner du selv med at kunne klare om ugen og dette tal skal være stabilt uden sygedage.

husk du kan jo få et lille skånejob ved siden af din pension, så du kommer lidt ud

Sidst redigeret af MTVRV1; 21-06-2010 kl. 20:24.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-06-2010, 20:36   #3
pigespejder
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 21-06 2010
Lokation: Ringkøbing-skjern kommune
Alder: 36
Indlæg: 3
Styrke: 0
pigespejder er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
Den beslutning kan du kun selv tage
men du får ingen indkomst før en flexordning eller FP
eller når du ingen penge har tilbage kontanthjælp

Men du skal nok tænke meget over flex, hvis både kommune og læger indstiller til pension
Flex er faktisk meget krævene
hvor mange timer regner du selv med at kunne klare om ugen og dette tal skal være stabilt uden sygedage.

husk du kan jo få et lille skånejob ved siden af din pension, så du kommer lidt ud
denne del ved jeg godt har ingen og ha rikke haft nogen sygdage i nogle af afprøvningerne grunden tli de anbefaler førtids er at de mener det vil give mig ro til at kunne klare mere i mine øre noget vrøvl men ligger på grænsen mellem flex og førtids i arbejdstimer

men mit største problem er del den at jeg ikke ved om jeg kan flytte hjemme fra uden at blive straffet fra komunne ved ta bruge min formue på dette det er en leje bolig jeg vil flytte ud i for de enste penge jeg har tilbage er min boligopsparing som jo var sat af til at skulle bruges til at flytte.
pigespejder er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Sprøgsmål til revalidering? hopper Alt det andet 72 18-05-2012 21:15
Beskæftigelses- og Integrationsforvaltningen i Københavns Kommune uddeler penge nocturne Politik og Samfund 3 05-04-2012 18:30
Hjælp min kommune vil stoppe mine penge lillesine Alt det andet 93 11-11-2010 10:20
Randers kommune tjener KUN penge på jobcentret zuza Skal kommuner ikke overholde loven? 5 17-11-2008 14:53




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 02:11.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension