K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 21-06-2010, 13:20   #1
Mølgaard
Hvor skulle jeg ellers være
 
Mølgaards avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-09 2007
Lokation: Almind, Kolding
Indlæg: 161
Blog Indlæg: 103
Styrke: 17
Mølgaard er ny på vejen
psykiatrisk speciallægeerklæring?

Er der nogen der ved hvad det er??
__________________
Vh Maj-Brit M. Nielsen
Skriver i Blogs

Førtidspensionist d. 1/4-13
Mølgaard er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-06-2010, 13:23   #2
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Jeg vil tro, at det må være en speciallægeerklæring fra en psykiater.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-06-2010, 13:27   #3
Mølgaard
Hvor skulle jeg ellers være
 
Mølgaards avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-09 2007
Lokation: Almind, Kolding
Indlæg: 161
Blog Indlæg: 103
Styrke: 17
Mølgaard er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Jeg vil tro, at det må være en speciallægeerklæring fra en psykiater.
Så jeg skal snakke med en anden psykiater, som så vil lave den?
__________________
Vh Maj-Brit M. Nielsen
Skriver i Blogs

Førtidspensionist d. 1/4-13
Mølgaard er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-06-2010, 13:35   #4
adbib
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 22-04 2010
Indlæg: 496
Styrke: 15
adbib er rigtig godt på vej
Hvad ville du bruge en speciallægeerklæring til og hvilken diagnose har du ? Du må godt skrive det privat, hvis du ikke ville ud med det offentligt.
adbib er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-06-2010, 13:41   #5
Mølgaard
Hvor skulle jeg ellers være
 
Mølgaards avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-09 2007
Lokation: Almind, Kolding
Indlæg: 161
Blog Indlæg: 103
Styrke: 17
Mølgaard er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af adbib Se meddelelser
Hvad ville du bruge en speciallægeerklæring til og hvilken diagnose har du ? Du må godt skrive det privat, hvis du ikke ville ud med det offentligt.
Jeg er fordi at min sagsbehandler har fået af vide fra psykiateren på sygehuset, at jeg har personlighedsforstyrrelse og depression. Så skriver min sagsbehandler på mail, at han gerne vil indhente en psykiatrisk speciallægeerklæring.
Jeg har også mange andre fysiske diagnoser, men efter de har fået af vide, jeg har 2 psykiske diagnoser, er de mere interesseret i dem.
__________________
Vh Maj-Brit M. Nielsen
Skriver i Blogs

Førtidspensionist d. 1/4-13
Mølgaard er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-06-2010, 13:53   #6
adbib
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 22-04 2010
Indlæg: 496
Styrke: 15
adbib er rigtig godt på vej
Psykiske diagnoser kan vægte til din fordel idag. Men et hurtig opslag på google, gav mig foreningen http://forstyrret.dk/. Dem burde du måske tale med.
adbib er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-06-2010, 14:32   #7
Dakota
Elsker at være her på K10
 
Dakotas avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-12 2008
Lokation: Nordsjælland
Alder: 53
Indlæg: 56
Styrke: 16
Dakota er ny på vejen
Da jeg skulle ha lavet min erklæring var det min sagsbehandler der bestilte en tid - jeg fik så et brev om at møde den dag på det tidspunkt i psykeatrien på Helsingør hospital.
Jeg kom ind til overlæge psykarikern og vi startede med første gang og snakke om hvad der egentligt var galt med mig. De næste to gang kom jeg ind til en psykolog som skulle teste mig med forskellige opgaver. 4 gang var jeg hos psykitikeren hvor vi gik resultatet af psykolog testene igennem og så skulle jeg fortælle alt om mig selv - lige fra da jeg blev født også til idag.
Jeg var hos spykiatrikeren 3 gang x 1 time og hos psykologen 2 x 2-3 timer.
Min specielerklæring tog måske lidt længere tid fordi jeg ikke kunne klare at være "på" i flere timer af gangen så vi blev nødt til at dele det ud på flere mødetider.

Både psykiatiker og psykolog var utrolig rare og søde mennekser og meget forstående overfor mig og var mig meget behjælpelig i min sag. Det var faktisk først her jeg blev mødt af mennekser der virkelig fostod hvordan jeg havde/har det. Det var også her jeg fik sat de rigtige diagnoser på hvad jeg fejler.

Konklutionen på erklæringen var at jeg skulle ha fp uden at komme i arbejdsprøvning først.

Sidst redigeret af Dakota; 21-06-2010 kl. 14:37.
Dakota er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-06-2010, 15:16   #8
Mølgaard
Hvor skulle jeg ellers være
 
Mølgaards avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-09 2007
Lokation: Almind, Kolding
Indlæg: 161
Blog Indlæg: 103
Styrke: 17
Mølgaard er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Dakota Se meddelelser
Da jeg skulle ha lavet min erklæring var det min sagsbehandler der bestilte en tid - jeg fik så et brev om at møde den dag på det tidspunkt i psykeatrien på Helsingør hospital.
Jeg kom ind til overlæge psykarikern og vi startede med første gang og snakke om hvad der egentligt var galt med mig. De næste to gang kom jeg ind til en psykolog som skulle teste mig med forskellige opgaver. 4 gang var jeg hos psykitikeren hvor vi gik resultatet af psykolog testene igennem og så skulle jeg fortælle alt om mig selv - lige fra da jeg blev født også til idag.
Jeg var hos spykiatrikeren 3 gang x 1 time og hos psykologen 2 x 2-3 timer.
Min specielerklæring tog måske lidt længere tid fordi jeg ikke kunne klare at være "på" i flere timer af gangen så vi blev nødt til at dele det ud på flere mødetider.

Både psykiatiker og psykolog var utrolig rare og søde mennekser og meget forstående overfor mig og var mig meget behjælpelig i min sag. Det var faktisk først her jeg blev mødt af mennekser der virkelig fostod hvordan jeg havde/har det. Det var også her jeg fik sat de rigtige diagnoser på hvad jeg fejler.

Konklutionen på erklæringen var at jeg skulle ha fp uden at komme i arbejdsprøvning først.
Mange tak for svaret. Min psyk. spl. har sagt at hun gerne vil med, så jeg ikke sidder selv. Og det vil jeg rigtig gerne have, for hun kender mig efterhånden.
__________________
Vh Maj-Brit M. Nielsen
Skriver i Blogs

Førtidspensionist d. 1/4-13
Mølgaard er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-06-2010, 17:16   #9
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.755
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Læs denne tråd som beskriver de forskellige attester:
http://www.k10.dk/showthread.php?t=1...6geerkl%E6ring
Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 21-06-2010, 17:39   #10
Dakota
Elsker at være her på K10
 
Dakotas avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-12 2008
Lokation: Nordsjælland
Alder: 53
Indlæg: 56
Styrke: 16
Dakota er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Mølgaard Se meddelelser
Mange tak for svaret. Min psyk. spl. har sagt at hun gerne vil med, så jeg ikke sidder selv. Og det vil jeg rigtig gerne have, for hun kender mig efterhånden.
Det var da flot at hun vil tage med. Jeg havde også en bisidder med til det meste dog ikke psykolog testerne da det bare var en masse forskellige test jeg skulle svare på.
Dakota er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Psykiatrisk speciallægeerklæring Jonatan Spørgsmål ang fleksjob 12 05-02-2012 17:02
Psykiatrisk speciallægeerklæring onmyway Hjælp til Forum Brug 7 26-09-2011 08:03
Psykiatrisk speciallægeerklæring viggo Alt det andet 9 07-09-2011 08:10
Psykiatrisk fejldiagnose Stueplanten Dit og Dat 28 06-03-2011 18:44
Psykiatrisk dagcenter Kbh. ?! Enteneller Alt det andet 5 24-06-2009 17:22




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 02:58.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension