K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Din historie

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Din historie Her kan du skrive din historie om det at være fleksjobber (feks hvordan det er at søge fleksjob erfaring med kommune osv)

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 18-06-2010, 23:49   #1
S+T
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2010
Indlæg: 1
Styrke: 0
S+T er ny på vejen
Unhappy Starten på historien starter nu .....

Hej Alle
Jeg er ny her og vil gerne fortælle om mine opleveleser med kommune og jobcenter

Jeg er en kvinde på 23. Fra August måned 2009 haft mistanke om at have en form for gigt i hele min krop. Jeg har været blevet kastet rundt til forskellige undesøgelser for at få bekræftet at det var det jeg fejlede, men intet har vist nogen resultater. Det eneste min læge kunne foreslå mig i sidste omgang var at gå til en psykolog og en overlæge for at se om alle smerterne var noget jeg skulle bilde mig selv ind...
Jeg tog til en samtale hos overlægen, og psykologen hvor jeg så skulle svare på en række spørgsmål- De kunne konkludere at der intet var galt med mig psykisk. Men stadig sidder jeg med en masse smerter i HELE kroppen. Jeg kan ikke klare noget fysisk arbejde, (jeg kan dårligt nok gå og rydde op i mit eget hjem før jeg er fuldkommen færdig) Jeg har droppet min uddannelse fordi jeg ikke kan sidde uden at smerterne lægger i min krop, og venter på at knække mig, og tanken om hvad der skal ske med mig i fremtiden på virker min koncentration.
Jeg er nu kommet til det punkt, hvor jeg må indse at jeg skal rende med dette resten af mit liv, da min nye læge fortælte mig for ca 3 uger siden, at jeg lider af kronisk-trætheds-syndrom. Hun har endnu ikke påvist noget, fordi hun skal vente på hvad min psykolog vil sige omkring min sitution. intilda har jeg været hos en jobkonsulent, som afviser mig fuldstændig, når jeg taler om at komme på arbejdsprøvning. jobkonsulenten fortæller mig også at hun har snakket både med min psykolog og min læge, og de skulle have sagt til jobcenteret at jeg bare skal ud på arbejdsmarkedet, og op på de 37 timer om ugen, som jeg bare ikke kan ! efterfølgende får jeg en snak med min psykolog,og får så at vide at jobkonsulenten, og min spykolog aldrig nogen sinde har talt sammen, så jobkonsulenten har siddet og løjet mig direkte op i mit åbne ansigt nu ender det med at jeg bare skal i praktik et eller andet sted,hvor man har tænkt sig at stille en seng til rådighed til mig... Jobcenteret har magten over mig, og jeg kan ikke gøre noget som helst ved det..... Hvis der er nogen som har nogen råd, eller har været ude for noget ala dette, så håber jeg på at i vil bruge noget af jeres dyrebare tid på at rådgive mig !

Mange hilsner fra mig
S+T er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-06-2010, 01:08   #2
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Be om at få dette bekræftiget på skrift, af sagsbehandler.
Send mail, og be om skriftlig svar.

Efterfølgende forelægger du dette til egen læge, og ber ham udtale sig om, hvad der er godt for dig, og særligt, hvad der ikke er, vedr arbejdsevne.

Du får efterfølgende kopi med af lægens journalnotat til job-centret.

Fremover har du bisidder og/eller optager samtale med sagsbehandler, skjuldt, som er fuldt lovligt.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-06-2010, 19:51   #3
Chin
Hvor skulle jeg ellers være
 
Chins avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-09 2007
Indlæg: 199
Styrke: 17
Chin er ny på vejen
er du evnt blevetundresøgt for HMS??? I al fald, så bed din læge om en henvisning til et gigthospital, som laver grundig udredning på dig. Det kan være en stor hjælp!
Chin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-06-2010, 20:38   #4
Susanne2412
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2008
Alder: 56
Indlæg: 655
Blog Indlæg: 6
Styrke: 16
Susanne2412 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hypermobil Se meddelelser
er du evnt blevetundresøgt for HMS??? I al fald, så bed din læge om en henvisning til et gigthospital, som laver grundig udredning på dig. Det kan være en stor hjælp!
HMS er hybermobil syndrom.....
Susanne2412 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-06-2010, 08:47   #5
hansemand
Udmeldt af K10
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2010
Indlæg: 126
Styrke: 14
hansemand er ny på vejen
Til de Hypermobile - links

http://www.hypermobile.dk = forening for Hypermobile i Jylland

http://www.hypermobile.dk/inger_germer.htm = godt indlæg af fysioterapeut om HMS

http://www.hypermobilitet.dk/ = forening for Hypermobile Sjælland/øerne
hansemand er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-06-2010, 09:42   #6
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Du er nød til at spille med og gøre som de siger desværre du er langt fra den første eller den sidste der vil komme ud for dette her i sær med de difuse sygdomme hvis du har diagnosen kronisk træthedssyndrom så ville jeg med det samme melde mig ind i deres forening hvis jeg var dig ...

du finder dem her http://www.me-cfs.info/default.htm

Derudover ville jeg sætte mig ned og skrive til jobkonsulenten , skriv hvad vedkommen sagde (at h*n har snakket med læge og psykolog og at de har sagt sådan og sådan ) spørg så om det er rigtigt forstået og at du beder om at få det bekræftet på skrift...

Når du kommer til praktikken ja så går du i seng når du har brug for det (ved det er dybt ubehageligt ) du lytter til din krop taler med din læge og evt syge melder dig dage hvor det er for slemt , men husk hele tiden at være i dialog med kommune (på skrift sådan at hvis du går tidligere så skriver du det til dem og ringer til dem det samme ved sygdom ) du skriver jobdagbog ja i det hele taget opføre du dig som om det var en arbejds prøvning du var ude i (skriv også smertedagbog du finder begge under nyttige link )

Det er den måde jeg ville gribe det an hvis jeg var dig, og når du skriver til jobkonsulenten så ville jeg også lige skrive til sagsbehandler (jobkonsulent er jo kun en med et 6 ugers kursus som ikke har nogen kompetencer til at sidde og behandle din sag ) så du skal have fat i en sagsbehandler og ikke en jobkonsulent for at komme videre med din sag
  Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ansøgning om fleks lige på kanten af starten af den nye reform hboegelund Spørgsmål ang fleksjob 11 06-11-2012 15:43
En lykkelig ende på historien? Peppe Det er da strengt ! 5 26-01-2012 21:23
tid til historien mortilm Alt det andet 0 12-12-2011 20:50
Min scheuermann og historien bag. (hjælp) Bali Dit og Dat 11 09-06-2010 13:09




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 02:20.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension