K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-06-2010, 13:21   #1
køkkenleder
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 30-04 2010
Indlæg: 34
Styrke: 15
køkkenleder er ny på vejen
Speciallæge erklæringer

Hej, jeg har en gang før skrevet på denne side, men har på grund af operation, ikke magtet at skrive igen før nu.

Jeg blev 29/4 ringet op af sagsbehandler, som fortalte, at jeg ikke kunne få forlænget mine sygedagpenge, p.g.a. at jeg var uafklaret,men jeg kunne søge kontanthjælp eller pension efter § 17. Og sdp ville ophøre fra 30/4. Hvis jeg ville søge § 17, ville mine sdp. fortsætte. Jeg havde nøjagtig 1 min. til at bestemme mig. Så jeg sagde at det ville jeg.
Skulle iøvrigt opereres i nakken d.5/5, for spinalstenose og nerveafklemning.
Har i øvrigt svær slidgigt i nakken, sammenfald og facetledsartrose i lænden,med dertil hørende iskias i højre ben og udtalt spondylose midt i ryggen.

Har været i erhvervsafklaring sep-okt 2009, hvor kommunen selv stoppede forløbet efter 6 uger, da jeg var for dårlig.

Fra jeg blev sygemeldt marts 2009, har jeg hele tiden gået til fys, kiropraktor, og genoptræning, altsammen i samråd med min læge. Det er ligeledes lægen som har henvist mig til ct-scanninger og undersøgelser.

Jeg kan nu se, at jeg faktisk er blevet syltet af sagsbehandler og bare har fået en sludder for en sladder. Jeg er nok naiv, for jeg troede jo, at de vidste bedst og bare jeg gjorde, som sbh. sagde, var alt i skønneste orden.

MEN, nu har jeg jo læst på denne side og har derfor nogle spørgsmål. jeg har prøvet at stille nogle af dem til sbh., men får ikke svar jeg kan bruge.
Siger at det ikke er nødvendigt med noget skriftligt, når jeg har søgt fp.

1. Jeg har ikke fået nogen ressourceprofil, kun i aktindsigt, som jeg søgte 4/5
Har først lige fået det læst (100 sider), og kan ikke finde hoved og hale i det.
Det sidste der er skrevet i rp er fra 8/2, det er da længe siden. kan det være rigtigt.
2. Hvad med varsel af sdp.stop.? Begrundelse ( har kun fået uafklaret ) ?
3. Skal de ikke råde og vejlede en om muligheder og krav ?
4. må de så også bare ringe og give afslag, på fp. og har jeg så heller ikke her krav på noget skriftligt, skal jeg for øvrigt ikke skrive under på at jeg har søgt ?
5. jeg kan forstå at i andre har speciallæge erklæringer, det har jeg ikke, kan de så godt afgøre min sag. jeg har kun fra fys.og genoptræning, hvor de skriver at det kun har haft ringe effekt, og min læge har skrevet at jeg ikke har nogen erhvervsevnerest i noget som helst erhverv.

Håber at der er nogen som kan/vil svare på noget af dette.
køkkenleder er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-06-2010, 15:15   #2
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
hvis det er din sagsbehandler som søger en §17 skal du ikke skrive under på noget
har din sagsbehandler ikke lavet en ressourceprofil, efter dit forløb med erhvervsafklaring

du skal partshøres ved sdp.stop, er du blevet det?
et afslag på §17 skal du have på skrift og en begrundelse
samt du har lov til at møde personligt op inden sagen skal afgøres.

har selv lige fået et afslag på en §17 den tog næsten 12 måneder, fordi den ikke er på det grundlæggende når det er ens sagsbehandler der opretter den.
så det skulle jeg aldrig have sagt ja til. Fordelen er dog jeg ved hvad kommunen mangler
netop endnu en Speciallæge erklæringen, selvom jeg har 4 i forvejen.
husk ved et afslag på pension, så stopper ens sygepenge

Men for 12 måneder siden kendte jeg ikke meget til dette system
havde været i arbejdsprøvning inden min §17
nej ens sagsbehandler er absolut ikke ens bedste ven.
troede netop også en kommune og jobcenter var til for at hjælpe en.
var meget naiv.

uden en speciallæge erklæring er det meget svært at få pension
hvor der skal stå din sygdom/erhvervsevne er varrig nedsat
men igen fordelen ved du netop søger en §17 nu, er en lille forlænges af dine sygedagpenge og i begrundelse skal der stå hvad der mangler for at de kan vudere din erhvervsevne.
husk det er netop din erhvervsevne og ikke din sygdom som giver pension.

Sidst redigeret af MTVRV1; 14-06-2010 kl. 15:19.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-06-2010, 16:15   #3
køkkenleder
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 30-04 2010
Indlæg: 34
Styrke: 15
køkkenleder er ny på vejen
Hej MTVRV1
Tak for dit svar, men nu kommer jeg i tvivl. Har for første gang siden 4/5,netop i fredags snakket med sbh. og spurgte om jeg ikke skulle skrive under på ansøgning, men fik at vide det ikke var nødvendigt, når jeg havde sagt til hende at jeg søgte.
Jeg har heller ikke set nogen ressourceprofil, andet end den kladde som var i aktindsigt,og er heller ikke blevet partshørt. det var jo også derfor, at jeg slet ikke var forberedt på sdp. stop.
køkkenleder er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-06-2010, 16:43   #4
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
du skal have en skiftlig partshøring på stop af sygedagpenge også selvom du har søgt en §17.
det fik jeg i hvertfald, men fik intet ud af det
Men min situation er så, jeg ved arbejde er udelukket uanset hvad kommunen mener
det har jeg 4 læger ord for
så den sidste erklæring er vel bare til pynt
men de skal åbenbart tromle en ned til det sidste

de skal lave en ressourceprofil, og den skal laves af din sagsbehandler og den skal man også parthøres i. Men min er så lavet i forbindelse med arbejdsprøvning

håber ikke din sag trækker ud i 12 måneder som min har gjort, for i den tid kan man kun vente og har udviklet endnu mere stres og angst i den periode.

Hvis det bliver et afslag så stopper dine sygedagpenge
men du får en afgørelse og kommunen bliver nødt til at begrunde hvad der mangler
eller påpege hvad der skal gøres for at du kommer i arbejde.
Men så har man noget og forholde sig til og kan få lavet de undersøgelser som mangler

desværre vægter ens egen læge stort set ingen ting.
kun Speciallæge erklæringer
samt som jeg har fundet kun de Speciallæge erklæringer som kommunen selv har henvist til

men lade være med at tage et afslag så tungt.
en lægekonsulent ved ingen ting

held og lykke med din sag

Sidst redigeret af MTVRV1; 14-06-2010 kl. 16:49.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-06-2010, 17:09   #5
køkkenleder
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 30-04 2010
Indlæg: 34
Styrke: 15
køkkenleder er ny på vejen
Hvis det kun er de speciallæger som kommunen selv henviser til som gælder, hvorfor fa.., mon de så ikke henviser mig til bare en?
Er det fordi det koster eller er det lægrkonsulenten og sbh der sover?
Kan jeg selv nå at gøre noget?
køkkenleder er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-06-2010, 17:26   #6
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
ikke nu når der er søgt en §17
Men ja hvorfor skriver de ikke bare det med det sammen
problemet er systemet som er bygget helt forkert op
for allerede nu både der nemlig have været en samtale med lægerne sagsbehandler og lægekonsulenten.
så vidste man nemlig hvilken muligheder der ligger
udfra hvad du har skrevet er chancen for en pension nemlig meget lille
derfor skriver jeg også du ikke skal tage det så tungt.
da de faktisk selv tvinger folk til at søge pension.
Men i afgørelsen vil der sikkert står hvad der mangler og så har du noget at arbejde udfra
dog kan jeg ikke forstå din egen læge ikke har sendt dig en speciallæge med rygproblemer, når han mener du ingen erhvervsevne har og aldrig vil få det.

Hvis det kun er de speciallæger som kommunen selv henviser til som gælder
heller ikke hvergang og nogen får jo medhold i anke sag uden.
men det skal nok mere ses som en måde og trække en sag i langdrag
da kontanthjælp er billigere for kommunen
eller man slet ikke kan få noget pågrund af ægtefælle eller formue

Sidst redigeret af MTVRV1; 14-06-2010 kl. 17:32.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-06-2010, 19:01   #7
køkkenleder
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 30-04 2010
Indlæg: 34
Styrke: 15
køkkenleder er ny på vejen
Hej igen MTVRV1
Jeg har været på reumatologisk i Holstebro,men da jeg kom til undersøgelse der, var det en special ryg uddannet fysioterapeut,der undersøgte mig, da de udfra min ct-scanning, ikke mente at der var andet end gode råd og genoptræning at gøre, gik til genopt. men fys. her stoppede forløbet efter 5 mdr. da det kun havde ringe effekt,derimod fik jeg det stadig værre i nakke/arme af denne træning, som jo kun var rettet imod lænd/ben.
Allerede før jeg blev sygemeldt, var jeg på arbejdsmedicinsk, det var faktisk dem der foreslog at jeg skulle sygemeldes. Kroniske smerter og meget bevægelsesindskrænkning i hele kroppen.
Efter genopt. fik jeg lavet ct-scanning af nakken og derefter igen henvist til Holstebro, de ville ikke se mig,kunne ikke gøre noget. herefter henvist til silkeborg, de sagde det var en neurokirug som skulle se mig. Henvist til Århus,
kunne få en tid 5. nov 2010. omvisiteret til privathospital og opereret indenfor 3 uger, men speciallægen her var ikke bedt om en udtalelse omkring min erhvervsevne.
Min læge siger at når kommunen ikke sender mig til speciallæge, må det jo være fordi, at de tager de udtalelser som de har for nok.
køkkenleder er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-06-2010, 23:32   #8
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Du er selv inde på noget rigtig i dine spørgsmål.

Manglende partshørring og skriftlig afgørelse, både sygedagpenge, og pension.

Du har ikke skrevet ressourceprofil under, altså godkendt denne, ellerfået partshørring på denne.

Du har ikke været indkaldt til møde vedr afklaring til anden forsørgelse §28(sygedagpengeloven) + §7(retsikkerhedsloven).

Hvor er fagforeningen henne, få dem på banen, NU.

Har du ikke skrevet under på en §17 vedr pension, ville jeg insistere på, at det ikke var aftalen(herunder fordi de ikke har holdt loven på nogle punkter overhovedet).
Du har jo netop IKKE skrevet under på ressourceprofil eller godkendt denne, da du jo ikke har set den.

Vedr. lægeligt, SKAL de særge for at lægen(speciallægen bliver spurgt vedr din tilstand, stationær, eller muligheder for forbedring.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-06-2010, 12:59   #9
køkkenleder
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 30-04 2010
Indlæg: 34
Styrke: 15
køkkenleder er ny på vejen
Min fagforening er inde i sagen, de siger at vi skal lade kommunen løbe linen helt ud, for at se hvor meget de i grunden vil kvaje sig og hvor mange love de vil overtræde og SÅ hvis jeg ikke får pension, vil de køre det helt store skyts frem.

Fagf. kører allerede arbejdsskade sag for mig, den blev i første omgang afvist, det tog kun 2 1/2 mdr. fra det blev anmeldt, og de havde afgjort på et spørgeskema, som jeg havde udfyldt ( der var slet ikke nogen spørgsmål i dette der vedkom MIT arbejde)+ de havde forholdt sig til røntgenb. fra 2006.
Dette ligger nu i Ankestyrrelsen.

Skal lige tilføje at jeg var ansat i kommunen i 12 år, men røg ud da jeg blev syg.
køkkenleder er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Lægeattester og -erklæringer zuza Et godt link! 6 16-06-2011 22:17
Antal speciellæge erklæringer .. nysgerrighed. S_Phoenix Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 11 03-08-2010 19:45
Speciallæge? Annemette Alt det andet 35 05-12-2009 16:08
Speciallæge... H.C Alt det andet 0 27-10-2009 04:11
læge erklæringer odiedog Alt det andet 11 08-02-2008 15:01




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:57.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension