K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 10-06-2010, 21:31   #1
Nullemusen
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-05 2010
Indlæg: 86
Styrke: 14
Nullemusen er ny på vejen
Hjælp...!!!

Hej Alle sammen

Jeg skal til samtale med en ny sagsbehandler omkring evt. revalidering, er der nogen der har råd til hvad der vil være hensigtsmæssigt at jeg siger eller ikke siger. Jeg har tidl. talt i telefon med hende og hun sagde bl.a. at jeg ville jo ikke kunne klare at arb. fuld tid, og jeg sagde at målet med en revalidering var selvforsørgelse og det kunne jo også ske under 37 timer.

Hun sagde også at det jeg ønskede revalidering til, var et erhverv hvor jeg ca. kun kunne tjene halvdelen af det jeg tjente tidligere, og jeg svarede at idag lever jeg af sygedagpenge og klare mig for det, det vigtige for mig var en arbejdsidentitet, livskvalitet og at være selvforsørgende såfremt jeg kunne opnå det, hvilket jeg selv troede på. Samt at jeg har ikke behov for at leve et økonomisk rigt liv, jeg ønsker blot et godt liv, og her vil penge ikke være det afgørende for mig.

Hun er en mystikker der spørger mærkelige spørgsmål, med en bagtanke, derfor tænkte jeg at jeg ville have behov for nogle gode råd så jeg kunne være godt forberedt til mødet.

Håber at høre fra jer alt har interesse og på forhånd tak :-)
Nullemusen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-06-2010, 23:47   #2
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Er du på sygedagpenge?

Det kan vøre en faldgrube at få revalidering såfremt man ikke kan gennemføre denne.

Du skal derfor be om at få betingelserne skriftlig.
Feks, hvad hvid du blievr sygemeldt igen, har meget fravør?
Hvor mange timer er der krav om efterfølgende, og hvordan sikres du de resterene timer(op til 37timer).?

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-06-2010, 09:31   #3
Nullemusen
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-05 2010
Indlæg: 86
Styrke: 14
Nullemusen er ny på vejen
Tak for svar :-)

Jeg tænker at hvis jeg sætter sådanne krav så vil de vel ikke revalidere mig?

De siger jo selv direkte at jeg vil jo ikke kunne klare fuldtid efter endt studie..

Ja jeg er på sygedagpenge og her er tale om en arbejdsskade.
Nullemusen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-06-2010, 09:36   #4
simba
Elsker at være her på K10
 
simbas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-02 2010
Lokation: århus
Alder: 57
Indlæg: 81
Styrke: 15
simba er ny på vejen
Hej Nullemusen.
Har du tænkt på at søge om fleksjob?
simba er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-06-2010, 10:02   #5
Nullemusen
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-05 2010
Indlæg: 86
Styrke: 14
Nullemusen er ny på vejen
Ja jeg forstår godt, men jeg tror ikke jeg rent psykisk kan klare turen gennem systemet. og såfremt det kan være muligt vil jeg helst blive selvforsørgende, da jeg føler det meget ydmygende og nedværdigende at være en del af systemet. Jeg synes ikke selv der noget galt i at få den hjælp vi hver især har behov for men jeg kan mærke hvor meget systemets manglende respekt ødelægger mig psykisk.

En anden ting er at jeg på ingen måde længere kan identificere mig inden for min gamle branche ( finansielle ) eller kunne klare bare 3 timer om dagen det arbejdsmiljø, tempo, og udfører den form for arb. opgaver.

Jeg ved det kan lyde lidt dumt, også set fra den vinkel at ved revalidering får jeg sikkert ingen erstatning for tab af erhvervsevne, som jeg højst sandsynligt ville få ved tilkendelsen af et fleksjob.
Nullemusen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-06-2010, 11:40   #6
simba
Elsker at være her på K10
 
simbas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-02 2010
Lokation: århus
Alder: 57
Indlæg: 81
Styrke: 15
simba er ny på vejen
Hej Nullemusen.
jeg kan godt følge dig, når du siger, at du rent psykisk ikke tror , at du kan klare turen gennem systemet, men har du ikke en ven/ veninde der kan bakke dig op og støtte dig?

Der er jo heller ikke nogen der siger, at du skal tilbage til din gamle branche, hvis du får tilkendt fleksjob.
simba er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-06-2010, 18:13   #7
Nullemusen
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-05 2010
Indlæg: 86
Styrke: 14
Nullemusen er ny på vejen
Muligvis ikke min gamle branche men jeg vil heller ikke kunne bestride et ufaglært job, også kan jeg ikke rigtig se andre muligheder, såfremt jeg ikke revalideres.

Nej jeg har desværre ikke rigtig nogen der har forstand eller kan rumme at støtte på den måde som jeg vil have behov for desværre og min fagforening er ikke noget værd desværre, jeg føler I herinde og jeg selv har bedre viden end dem også det vist et problem, samt de over 3 uger om at besvare et spørgsmål, og sender da 10 princip afgørelser retur som svar, tæt skrevet!!! og et af mine udfordringer er samsynsproblemer.. så tak for hjælpen til min fagforening.. øv.
Nullemusen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
HJÆLP!PFA Erhversevnetab, sygedagpenge og nu kontanthjælp labyranten HJÆLP!! Anja-10 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 41 26-06-2013 09:05
Hjælp hjælp hjælp. kommunen stopper min sdp pga. manglende motivation NannaA Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 20 14-09-2012 08:46
Hjælp til testamente, akut-hjælp Ricky M. Politik og Samfund 1 07-01-2012 17:17
Hjælp.Hjælp.Hjælp...Overgang fra ledighedsydelse til løn i fleksjob ????? skytten64 Spørgsmål ang fleksjob 10 21-05-2010 06:26
Hjælp hjælp Fra flex-job til pension. Berit p At søge førtidspension 3 30-12-2007 00:16




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:40.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension