K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 06-06-2010, 21:12   #1
Hamselv
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 03-09 2009
Indlæg: 140
Styrke: 15
Hamselv er ny på vejen
miste ledighedsydelse

Hej hvis man selv søger Ftp. og får afslag mister man så sin ledighedsydelse
Hamselv er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-06-2010, 22:31   #2
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Det er der nogen kommuner der siger, men det burde man ikke få da man hvis man allerede er berettiget til fleks jo ikke bliver rask af at få afslag på pension, men der findes ikke nogen sm afgørelser på det, min kommune sagde at hvis jeg fik afslag så ville de tage min ledighedsydelse har skrevet med flere om det både politikkere og jurister og der burde ikke være belæg for det jeg finder det jeg har liggende omkring det og sætter ind ,men der går lige nogle dage med det..

Flere er blevet truet med det og flere har så fået afslag på pension men har ikke mistet deres ledighedsydelse så i realiteten er svaret nej men uden en sm afgørelse svæver det hele lidt i luften og kigger man under fleksloven ja så burde man ikke miste den.. havde jeg fået afslag på pension var beskeden fra min kommune at jeg ville beholde min ledighedsydelse hvis jeg accepterede afgørelse gjorde jeg ikke og ankede ville de tage min ledighedsydelse ...

jeg havde tænkt mig at anke men jeg fik min pension ...,
  Besvar med citat
Gammel 07-06-2010, 08:16   #3
Hamselv
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 03-09 2009
Indlæg: 140
Styrke: 15
Hamselv er ny på vejen
Hejdien

Tak for dit svar, afventer yderlig, men jeg har nu ikke tænkt mig, at søge selv, selvom flere rådgiver har sagt, at jeg jo bare kunne, man ved jo aldrig hvad de har i sinde, har fået nogle gevaldige lærestreger i åernes løb, jeg kører på 3 år ,på ledigheds ydelse, uden at have været i job
Hamselv er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-06-2010, 08:32   #4
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Hvis du i de tre år har haft forværring i dit helbred eller anden sygdom så skal du huske at melde det til kommunen, det er der mange der glemmer for man går jo alligevel derhjemme men det er vigtigt i det man skal have behandlet sin sag på en anden måde (arbejdsprøvning yderlige undersøgelser osv mhp pension hvis det er det der er påkrævet) og du skal huske at ved nye ting SKAL du have opdateret din ressourceprofil ...
  Besvar med citat
Gammel 07-06-2010, 08:45   #5
Hamselv
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 03-09 2009
Indlæg: 140
Styrke: 15
Hamselv er ny på vejen
Hej igen

har været i en del arbejdsprøvninger, og det er noteret i profilen
så jeg tror det skulle være ok, men mange tak for svaret
Hamselv er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-06-2010, 11:35   #6
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Er du ikke blevet revurderet i de 3 år?

Så vidt jeg husker skal man revurderes, hvis man stadig er ledig 1 år efter tilkendelse af fleksjob.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-06-2010, 15:10   #7
Hamselv
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 03-09 2009
Indlæg: 140
Styrke: 15
Hamselv er ny på vejen
Hej Vovse
jo da
Hamselv er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-06-2010, 08:03   #8
Hamselv
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 03-09 2009
Indlæg: 140
Styrke: 15
Hamselv er ny på vejen
Hejdien

Hvis nu det er kommunen der evt.vil starte en sag om førtidspension
og de alligevel ikke mener der er grundlag for at starte sagen op,er man så stillet anderledes, end hvis man selv søger,med hensyn til ledighedsydelsen
Hamselv er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-07-2010, 09:09   #9
Hamselv
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 03-09 2009
Indlæg: 140
Styrke: 15
Hamselv er ny på vejen
Hej Hejdien

fandt du det du havde liggende omkrink dette emne
Hamselv er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-07-2010, 10:37   #10
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Hamselv sorry den havde jeg svedt helt ud, har sat en stor fed postit lige i panden he he .. og finder det inden i morgen aften har lige en 14 års fødselsdag i går i bagagen og skal have børn ud og af sted i dag , men begynder at lede lige så snart der er ro...

Og HUSKER det ...
  Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
miste ftp tije Nyttigt at vide for Førtidspensionister 9 13-07-2013 00:10
Miste retten til ledighedsydelse hvis afslag på førtidspension? Stuen At søge førtidspension 3 19-05-2013 11:37
Miste retten til ledighedsydelse frup Spørgsmål ang fleksjob 20 27-06-2012 18:13
kan jeg miste ledighedsydelse kisser72 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 94 12-01-2012 15:00
Ej miste ledighedsydelse ved flytning zuza Nyt om loven 0 20-08-2008 22:35




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:09.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension