K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 06-06-2010, 19:39   #1
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Erfaringer med Tab af erhvervsevne forsikringer.

Hejsa,

Jeg kunne godt tænke mig at høre andres erfaringer på godt og ondt med deres pensions selskaber og den dertil evt. tilhørende tab af erhvervsevne forsikring.

Jeg får stadig midlertidig TAE udbetaling og har fået det siden 2007, da min erhvervsevne er nedsat til at være under 50 %. Den er dog kun midlertidig og jeg tror at den bliver afgjort efter at kommunen har behandlet min sag omkring pension. Jeg går efter en §18, så i og for sig er det kommunen der styrer hvornår den kommer på plads.

Jeg ved fra andre på K10 at de allerede har fået tilkendt TAE varigt inden deres pensions sag røg på plads ved kommunen. Hvordan foregik det ? Var det noget I selv spurgte til eller var det noget pensionsselskabet ville have på plads ?

Da man også høre om folk der "...rendes" af deres TAE ordninger, så er man jo bange for at blive snørret, så hellere at vi hjælper hinanden, derfor denne tråd, alt er velkommen.

Kh. EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-06-2010, 20:34   #2
FrkNorden
Klart Afhængig af K10
 
FrkNordens avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2009
Indlæg: 408
Styrke: 15
FrkNorden er ny på vejen
Denne tråd kan jeg lide...

Jeg har selv ansøgt om TAE for ca 1 1/2 måned siden og afventer stadig afgørelse. har været sygemeldt siden juni 2008, men der er INGEN der tidligere har fortalt mig om denne mulighed. Heller ikke virksomheden, som har oprettet den. Det havde da været et pænt træk af dem at fortælle mig om pensionen, da de fyrede mig, fordi DE ikke ville vente på at jeg blev rask...

Som sagt ved jeg ikke om det blir et problem at få TAE, men er stadig afventende

FrkNorden er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-06-2010, 20:58   #3
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Frk. Norden,

Jeg fik det heller ikke fortalt af min virksomhed da jeg blev fyret, at der var en TAE forsikring og mulighed for udbetaling herfra. Jeg havde blot været under en helbredssikring og kom derved under TAE, da jeg nåede det senest 3 mdr. efter jeg var blevet opsagt ellers var der lukket for kassen !!.

Min arbejdsgiver havde dog fået udbetalingen under min sygedagpenge periode og så burde den jo automatisk have overgået til mig efter en opsigelse, men nej det skal man selv være opmærksom på og det tror jeg at der er mange der ikke ved. !!!

Held og lykke med din. Stemmer din erhvervevne overens med kravene for udbetaling af TAE i ht. din police ?. Er det din læge der udfylder skadesanmeldelsen ?


Kh. EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-06-2010, 21:36   #4
Skade2006
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 24-06 2009
Indlæg: 166
Styrke: 15
Skade2006 er ny på vejen
Jeg tror det er meget forskelligt fra pension/forsikringsselskab hvad de gør.

Min mand har 3 selskaber som han får TAE fra. Den ene tilkendte ham fast invalidepension til han bliver 65 år allerede inden sagsbehandleren indstillede ham til førtidspension.
Den anden har lige tilkendt ham fast TAE til han bliver 65 år, han blev tilkendt førtidspension her pr 1/6 så da vi fik brevet sendte jeg en kopi til dem og 3 dage efter var han godkendt til TAE, dog vil de skrive til ham om 4 år for at høre om der er ændringer i hans helbred. (han har fået midlertidig pension fra dem det sidste år)
Det sidste selskab mangler vi afklaring fra, han har fået midlertidig pension fra dem det sidste år og de siger nu, hvor han får førtidspension tager de sagen op og i løbet af en måneds tid skulle vi gerne få besked om hvad de vil gøre fremover.
Skade2006 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-06-2010, 12:55   #5
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Skade2006,

Ja det er utroligt så forskelligt forsikringsselskaberne arbejder, men de er jo også inden for det private og har sikkert forskellige metoder og rutiner de også bruger til behandling af sagerne.

Jeg havde fx. også en helbredssikring som går under min pensionsordning og som der har været præmie fritagelse for i forbindelse med min sygdom. Først i 2010 modtager jeg nye policer af min helbredssikring, men heraf fremgår der ikke at jeg har en behandlings forsikring, som er den jeg primært har gjort brug af. Jeg har vendt dette under en anden tråd tidligere.

Jeg tog fat i dem og de fandt frem til at min tidligere arbejdsgiver havde opsagt samarbejdet med forsikringsselskabet på behandlingsdelen, så derfor "røg jeg". !!! Dertil svarede jeg at jeg således ønskede at fortsætte forsikringen for egen regning, dette burde kunne lade sig gøre i ht. hvad jeg tidligere havde fået at vide og uden at jeg skulle afgive nye helbredsoplysninger. Det måtte de så lige checke??? Senere vendte de tilbage, de havde taget fejl, mit pensions selskab ville stadig fortsætte min helbreds sikring med præmie fritagelse, de beklagede fejlen !!!??

Som jeg måske tidligere har skrevet i dette indlæg (husker det ikke og kan ikke se bagud) så opstod der pludselig problemer med at mine TAE udbetalinger stoppede. Det kom sig så af at pensionsselskabet havde noget teknisk (var blevet i tvivl) omkring den præmie fritagelse der blev diskuteret tidligere på året. Alt var i fuld forvirring og et par dage efter modtog jeg så en anmeldelse for opdatering af min situation således at de kan afgøre min sag for midlertidig udbetaling og præmie fritagelse.

Der skal ikke meget til at de får en til at forstå at det de finder frem til nok skal passe, men man bliver simpelt hen nødt til at dykke ned i sin police og finde fakta, for det gør det ikke altid.

Skade, hvor tit har din mand modtaget opdaterede policer årligt ? Har det været forskelligt selskaberne imellem? Jeg vil opfordre til at man får en opdateret police om året, for der kan "lige pludselig" være noget nyt omkring ens forsikring.

Har din mand stadig præmie fritagelse på hel eller delvis sundhedsforsikring incl. kritisk sygdom ? Mit forsikringsselskab har lukket for behandlingsdelen, da "deres" psykiater som jeg var til samtale ved, vurderede at psykolog samtaler som jeg ellers har gået til ikke vil forberede min tilstand generelt og derfor ikke har noget formål. !!???? Sådan et eller andet var det, de var jo nødt til at få lavet en sådan konstatering, så jeg ikke blev ved med at få bevilling til psykolog fra dem af. Dog vil jeg mene at de skal fortsætte den resterende del af min sundheds forsikring og det er vidst det de også vil få vurderet, samtidig med vurdering af fortsat udbtaling af TAE. Det var sku nemmere at komme på arbejdsmarkedet og finde et "nyt" job når man blev smidt ud af det gamle.

Kh. EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-06-2010, 14:50   #6
FrkNorden
Klart Afhængig af K10
 
FrkNordens avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2009
Indlæg: 408
Styrke: 15
FrkNorden er ny på vejen
Jeg er HELT knust... Nu kan jeg ikke overskue konsekvenserne mere.... Økonomisk... Hvilket påvirker ALT i mit liv...

Har fået afslag på TAE.. Min virksomhed har oprettet den 2 uger efter jeg blev sygemeldt og jeg kan derfor få NADA - INGENTING - ZERO.... Så de 112.000 der ellers er sat af til TAE til mig, er bare væk, fløjet ud afvinduet...

Altså de konsekvenser denne pi**e lor*e sygdom har kostet mig er nok NU!!! Jeg kan og vil ikke mere.... Jeg har INTET tilbage når jeg har betalt mine faste udgifter og det til trods for jeg er flyttet i en meget billigere lejlighed...

jeg kan SLET ikke overskue det mere.. Jeg.... Ja igen.... Jeg er sq knust nu....
FrkNorden er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-06-2010, 15:50   #7
jsn
Mit andet hjem K10
 
jsns avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-01 2009
Lokation: Aalborg
Indlæg: 600
Styrke: 16
jsn er ny på vejen
Jeg har 2 som skal betale.
Men ingen af dem gør det.

Jeg var under uddannelse da vi blev påkørt, og skal derfor at hvad der svarer til min uddannelse og erfaring.
Men Codan(modpartens) nægter at udbetale noget som helst, da de forsøger at gøre mig så blød som muligt til når der skal forhandles.
Dog mener de heller at jeg ville have et arbejde fra 1 et når jeg er udlært, dette selvom at det havde jeg og det ved de.
De har så også nægtet at udbetale svige og smerte, da jeg var nød til at følge min uddannelse.

Det andet er PFA de har en lidt sjov tilgang til sagen. De havde en Jørgen Klevin wannabe inde over min sag, og må da tilstå at var god til at klippe og klister. Så de fik vent alt det negative til at være intet, hvor de så derefter afviste at betale fordi de ikke mente at der var noget. Har så efterfølgende snakket med dem i oktober 2009, hvor de spørger om der er sket noget nyt i min sag da de vil revurdere den.
Hvor jeg forklare hende at der er sket meget, og der nu ligger flere lægeerklæringer, mr scanning, ultralyd osv. som alle viser at der er en del skader. Men da jeg har en advokat vil hun så kontakte ham for at få de nye oplysninger, så de kan tage dem med i den nye vurdering.

Men men hun ringede ikke til ham og de afviste at betale endnu en gang på det det selv havde lavet.
Så var det ikke fordi vi havde god luft i økonomien og en meget hjælpsom bank, havde vil skulle sælge huset.

Men da jeg nu er godkendt til fleks med minimum tilskud på 2/3, på baggrund af en arbejdsprøvning hvor jeg kunne klare 10 timer. Mener advokaten ikke der kan gå alt for længe før de udbetaler, og ASK bliver færdig.

Det eneste positive ved det hele er at vi har fået helt styr på økonomien og de kommer til at betale en bondegård i renter da jeg under ingen omstændigheder bliver blød.

Mvh.
Jsn
__________________
Sigenstrøm.dk
Førtidspension pr. den 01-06-2011
jsn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-06-2010, 15:53   #8
Sandie75
Hvor skulle jeg ellers være
 
Sandie75s avatar
 
Tilmeldingsdato: 24-01 2010
Indlæg: 185
Styrke: 15
Sandie75 er ny på vejen
Hvordan finder man ud af om virksomheden havde TAE forsikring på de ansatte?
Sandie75 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-06-2010, 17:57   #9
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af FrkNorden Se meddelelser
Jeg er HELT knust... Nu kan jeg ikke overskue konsekvenserne mere.... Økonomisk... Hvilket påvirker ALT i mit liv...

Har fået afslag på TAE.. Min virksomhed har oprettet den 2 uger efter jeg blev sygemeldt og jeg kan derfor få NADA - INGENTING - ZERO.... Så de 112.000 der ellers er sat af til TAE til mig, er bare væk, fløjet ud afvinduet...

Altså de konsekvenser denne pi**e lor*e sygdom har kostet mig er nok NU!!! Jeg kan og vil ikke mere.... Jeg har INTET tilbage når jeg har betalt mine faste udgifter og det til trods for jeg er flyttet i en meget billigere lejlighed...

jeg kan SLET ikke overskue det mere.. Jeg.... Ja igen.... Jeg er sq knust nu....

Frk. Norden, har din virksomhed ikke fået kompensationen medens du var ansat og sygemeldt ?. TAE indgår jo i ens pensions ordning og denne kan de da ikke have tegnet 2 uger efter du blev sygemeldt ?

Tag fat i din fagforening, hvis du stadig har en sådan en. Har du en pensionsopsparing i det pensionsselskab som havde din TAE ?. Få din bank til at trække pengene ud hvis der er en opsparing, det kan der formodentlig godt være selvom TAE er tegnet senere.

Hvad var kriterierne i din police for at TAE kunne udbetales ? Hvis du er i tvivl om de taler rigtigt ville jeg tage fat i forsikringsankenævnet, er det ikke det det hedder ?

Jeg føler med dig Frk. Norden, kan sagtens forstå at det er meget at miste, håber det bedste for dig og at der stadig er et håb.

Sandie TAE, eller tab af erhvervsevne er en forsikrings udbetaling der i de fleste tilfælde er oprettet i forbindelse med ens pensions ordning i virksomheden. Denne angiver at såfremt man sygemeldes/ mister en del af ens erhvervs evne fx. 2/3 eller 50 %, så får virksomheden refunderet en hvis % del af ens løn månedligt og bliver man sagt op, kommer den til udbetaling til arbejdstageren / den sygemeldte.

Under ordningen, bliver man naturligvis også målt og vejet, men det er rart at have ved siden af de offentlig ydelser man ellers måtte være berettiget til. Dog bliver udbetalingen fra forsikringen fradraget i evt. kontant hjælp og førtidspension, sidst nævnte som var det indtægt.

Skidt med dig også jsn, det er blevet skarpe de forsikringsselskaber, vi må på banen os der har erfaringer med dem. !!

Kh. EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-06-2010, 18:38   #10
FrkNorden
Klart Afhængig af K10
 
FrkNordens avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2009
Indlæg: 408
Styrke: 15
FrkNorden er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
Frk. Norden, har din virksomhed ikke fået kompensationen medens du var ansat og sygemeldt ?. TAE indgår jo i ens pensions ordning og denne kan de da ikke have tegnet 2 uger efter du blev sygemeldt ?

Tag fat i din fagforening, hvis du stadig har en sådan en. Har du en pensionsopsparing i det pensionsselskab som havde din TAE ?. Få din bank til at trække pengene ud hvis der er en opsparing, det kan der formodentlig godt være selvom TAE er tegnet senere.

Hvad var kriterierne i din police for at TAE kunne udbetales ? Hvis du er i tvivl om de taler rigtigt ville jeg tage fat i forsikringsankenævnet, er det ikke det det hedder ?

Jeg føler med dig Frk. Norden, kan sagtens forstå at det er meget at miste, håber det bedste for dig og at der stadig er et håb.

Kh. EE
Tak EE

Jeg blev ansat i virksomheden 2/1-2008 og pensionen/forsikringen er først tegnet fra 1/7-2008. Jeg blev fyret slut september med løn frem til 31/12-2008.

Jeg ved ikke om virksomheden har fået erstatning for min sygdom i denne periode... Jeg skal tydeligvis have fået en pensions erklæring i efteråret 2008, som jeg skulle udfylde - men jeg kan ikke finde denne i mine papirer, til trods for jeg har gemt alt. (jeg kan ikke huske fra min næse til min... Ehh... hvad det nu hedder det man siger pga AAAAALT det psykiske jeg er syg med). De mener, at i og med jeg ikke har sagt til dem jeg var syg i 2008 (iht den erklring) har jeg oplyst dem om urigtige oplysninger.

AP Pension skriver "hvis du havde oplyst os om, at du var sygemeldt, ville du ikke have fået erstatning ved invaliditet, da denne sygdom er opstået før ikrafttrædende forsikring"

Min kommune har først noteret min sygemelding i august 2008 pga nøl fra virksomheds side, og da jeg spurgte pension om dette kunne hjælpe mig, svarede han at det kunne det ikke i og med jeg SELV har skrevet juni og at mine lægepapirer støtter op om dette...

112.000 som skulle være med til at forsøde mit liv bare en lille smule... Gøre at jeg kunne leve lidt mere frit... Men nej - jeg fortsætter bare og det ender desværre med at jeg må tage nogle af de her DYRE lån, da min bank IKKE vil hjælpe mig....
FrkNorden er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Sampension og forsikringer Lundberg1960 Alt det andet 1 18-01-2013 23:09
Hvilke forsikringer kan man få udbetalt som førtidspensionist? fortvivletpige Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 12 22-09-2012 17:13
Erfaringer... samp Alt det andet 6 23-08-2012 14:28
Job in Place - erfaringer ? ??? Alt det andet 1 16-04-2010 11:12




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:23.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension