K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-05-2007, 21:46   #1
nille
Hvor skulle jeg ellers være
 
nilles avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-05 2007
Lokation: jylland
Alder: 49
Indlæg: 158
Styrke: 18
nille er ny på vejen
har nogen svaret...

jeg syntes det kan være svært at hitte rundt i alt det med fleks-fremtid osv.

kort fortalt:
jeg er sygmeldt- og psykologen syntes fleks vil være det rette-det er jeg også kommet frem til selv-efter mange års kamp på arbejdsmarkede som jeg trode jeg kunne....men nej-

nu

er der så alt det andet der stresser mig-
1. en sagsbehandler der mener jeg skal i arbejdsprøvning....
efter at have været på arbejdsmarked i 10 år-
-eks på prøvning...vende ost eller pedel.
2.jeg har jo sådan set et job endnu som social pædagog. men hun vil ikke tilbyde mig fleks-altså min sagsbehandler,da jeg først skal i arbejdsprøvning-
er der nogen der kan oversætte dette for mig,og se en sammenhæng,så jeg forstår det-

råd/erfaringer ja alt modtages B)
__________________
bliv vinder i dit eget liv
nille er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-05-2007, 12:34   #2
gh72
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2006
Indlæg: 1.224
Styrke: 21
gh72 er ved at flytte ind på K10gh72 er ved at flytte ind på K10
RE: har nogen svaret...

Kære Nille!

Det er vist nok meget almindeligt, at man skal i arbejdsprøvning inden man bliver visiteret til fleks. Om det er et egentiligt lovkrav ved jeg ikke, men det er jo noget med, at alle muligheder skal være udtømte.. Så gør kommunen det, at de sender folk i arbejdsprøvning, så det kan give et billede af arbejdsevnen, og om der feks ville være mulighed for at arbejde fuld tid, hvis det er indenfor et andet fag. Så kunne revalidering jo komme på tale.
Når det så er sagt, er der jo nogle tilfælde hvor man synes det helt åbenlyst, at man ikke indenfor noget fag, ville være i stand til at arbjede fuld tid eller uden skånehensyn, og hvor kommunen jo alligevel trækker folk igennem arbejdsprøvninger.
Jeg gik på et jobsøgningskursus, hvor vi alle var visiteret til fleks, og der var vist kun 1, der ikke havde været i arbejdsprøvning.
Hvis jeg skulle give dig et råd, ville det være at samarbejde med kommunen om en arbejdsprøvning og så håbe på fleks-visitation efterfølgende.
Måske andre herinde kan supplere eller korrigere
gh72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-05-2007, 22:26   #3
Socialformidleren
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2007
Indlæg: 46
Styrke: 18
Socialformidleren er ny på vejen
RE: har nogen svaret...

Hej Nille.

Grunden til en arbejdsprøvning er, at man som gh72 beskriver, skal undersøge, om der er muligheder fx via revalidering, at omskole dig til et andet erhverv, så du fortsat kan være på arbejdsmarkedet på almindelige vikår.

Mulighed for at få bevilget et fleksjob, er blevet skærpet en del, hvorfor man, selvom ansøgeren er i arbejde, mere eller mindre kræver en arbejdsprøvning indenfor et andet arbejdsområde.

Sagsbehandlerens fineste opgave er, at beskrive forskelle mellem dit nuværende arbejdsområde og det du bliver arbejdsprøvet i, herunder hvilket skånebehov du har, både indenfor dit nuværende arbejdsområde og alle andre arbejdsområder, således at man kan vurdere din berettigelse til et evt. fleksjob.
Mvh Socialform.
Socialformidleren er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Nogen som ved det ? lunamaria Alt det andet 14 24-01-2012 08:05
En lille opgave - svaret kommer nok engang Andersine85 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 31 28-07-2011 21:41
Så kom svaret fra socialrådsformanden, men ak.... V_Brask Dit og Dat 8 07-07-2009 14:33
Lægefaglig virksomhed ej i kommuner: Svaret på Jytte Hestbechs hjemmeside FlemmingLeer Lægekonsulenternes Rolle 0 22-07-2008 22:49




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 04:09.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension