K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 01-06-2010, 19:11   #1
Natascha21
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 01-06 2010
Indlæg: 4
Styrke: 0
Natascha21 er ny på vejen
Sygdom og kommunen.

Hej.

Jeg er ny herinde, og jeg aner ikke om mit indlæg hører til i denne kategori. Men jeg håber

Jeg er simpelthen SÅ frustreret lige nu.

Min kæreste lider af depresson, angst, personlighedsforstyrrelse og social fobi.

I Lolland kommune blev han sat i behandling og sygemeldt.

Nu er vi flyttet til skive kommune som kører efter HELT andre regler.
Han skal gå ovre på noget der hedder sporet.

Uanset om man tropper op med lægeerklering eller ej, så har man bare at møde op.

Vi var til samtale derinde idag, og hende vi snakkede med sad faktisk og gjorde grin med min kæreste. Hun kunne overhovedet ikke sætte sig ind i at min kæreste er syg. I hendes verden skulle han bare ud og arbejde, og det han fejlede var da ingenting.

Min kæreste kan IKKE arbejde, gå i skole eller det p*s de vil sætte ham til. Der er en grund til at JEG altid handler, JEG altid snakker i telefon. Min kæreste kan ikke sådanne ting. Og det fatter de bare ikke!

Det værste der sker her er at min kæreste bliver så arrig på dem at han går derfra og så mister sin kontanthjælp. Men hvad fanden skal man gøre hvis de ikke fatter noget?

Han skal op og snakke med en eller anden social og sundhedshjælper som har arbejdet på distrikt psykiatrien, på torsdag. Hun BURDE vide lidt om det her, men hvis ikke. Så er jeg bange for at det går galt.

Jeg er selv lige blevet sygemeldt på skolen, pga depression. Jeg kan simpelthen ikke klare at skulle deale med det her også. Jeg aner simpelthen ikke hvad vi skal gøre, hvis de ikke fatter at han ER syg.

Og jeg vidste slet ikke at de stadig måtte sende ham ud, trods lægeerklering.
Natascha21 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-06-2010, 19:22   #2
Physen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Physens avatar
 
Tilmeldingsdato: 23-03 2010
Alder: 37
Indlæg: 105
Styrke: 15
Physen er ny på vejen
Som skrevet på hg - jeg tror det er meget ulovligt det de gør ! Hvis han har lægeerklæring på at han er syg - kan de ikke tvinge ham !
__________________
Når en dør lukkes åbnes en anden. Men vi har ofte så travlt med at ærgre os over den lukkede dør, at vi ikke end ænser den åbne.
Physen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-06-2010, 19:27   #3
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
det kommer helt an på hvad der står i den lægeerklæring
stort set alle bliver på et tidspunkt sendt i arbejdsprøvning og o.s.v
der er man jo stadig syg
hvis der direkte stå at man ikke må sendes ud, så kan det være ulovligt
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-06-2010, 22:40   #4
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Natasha,

Har din kærste sin egen psykiater ? Alternativt bør han nok få det hurtigst muligt via henvisning fra egen læge. Psykiateren vil kunne hjælpe ham i forhold til sygemeldinger, behandlinger, aktiveringer osv. Måske bør du komme med til hans første eller andet møde med denne psykiater?

Mht. kommunen og kontanthjælp, så er det jo vigtigt, at din kæreste får hjælp til, at få forklaret hvad han kan magte og ikke magte. Der vil hans egen psykiater kunne være en stor hjælp, men jeg er da sikker på at personen i distrikt psykiatrien også vil hjælpe ham det hun kan.

Det allervigtigste er dog at din kæreste (og du) får hjælp snarest. I må få en henvisning en til psykiater hurtigst muligt og så klare kommunen på sidelinien i mens. Måske ordner distrikt sygeplejesken en del for din kærestes vedkommende, mht. økonomisk hjælp, men det er vigtigt at han også kommer i en langsigtet behandling. Kommunen ændrer ikke deres vilkår for kontanthjælp, medmindre man kommer under en paragraf hvor man kan fritages for aktivering og deslige, men dette vil dog kun være via lægelig hjælp/ og udtalelser.

Held og lykke.

Kh. EE

Sidst redigeret af Enteneller; 01-06-2010 kl. 22:45.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-06-2010, 22:52   #5
annli
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 29-05 2010
Lokation: helsingør
Indlæg: 22
Styrke: 14
annli er ny på vejen
ikke sende folk ud hvis det forværrer sygdom,ikk når man er sygdagpenge iverfald
tror§ 13 elller § 15.

en ny sagsbehandler og skriv en klage på hende...

Sidst redigeret af Stezu; 01-06-2010 kl. 23:59. Årsag: indlæg lagt sammen - skriv venligst til flere i samme indlæg og brug rediger-funktion ved tilføjelser
annli er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-06-2010, 22:55   #6
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
At sende folk ud

Men Annli, det gør man jo bare hvis ikke man har nogen lægelig udtalelse herfor ?? Alt andet bliver vel betragtet som dovenskab hvis ikke der er papirer i ens sag der viser andet ??
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-06-2010, 23:09   #7
Andersine85
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2010
Indlæg: 1.200
Blog Indlæg: 36
Styrke: 16
Andersine85 er ny på vejen
Jep, Enteneller har faktisk ret i det. For hvis det ikke direkte frarådes af lægen, så vil det alligevel også være den hurtigste måde at blive afklaret på, da kommunerne jo har noget af et dokumentationskrav at leve op til.

Så enten få nogle lægepapirer der direkte fraråder afprøvning, eller gennemfør den, hvis det kan lade sig gøre.
Det er i hvert fald bedre hvis man kan det - om ikke andet bare være tilmeldt, møde op om morgenen, og så fortælle, at man tager hjem igen, fordi man har det så dårligt, at man ikke kan være der - for så har kommuenen da det på skrift...
__________________
Er uddannet socialrådgiver, har arbejdet 3 år med sygedagpenge, men er lige skiftet til kontanthjælp match 2 og 3 og er altså, derfor, på den anden side at skrivebordet end de fleste herinde

Min lille hverdagsblog: http://www.k10.dk/blog.php?u=4874
Andersine85 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-06-2010, 23:16   #8
lunamaria
Hjemmevant på K10
 
lunamarias avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-02 2008
Lokation: kolding kommune
Indlæg: 259
Styrke: 17
lunamaria er ny på vejen
Til Andersine

VIl lige sige : Hvor er det godt du er her..
Det giver tryghed ( havde det gjort for mig, hvis ikke jeg havde været pensionist nu ) at vide , der er en som sidder "på den anden side" og hjælper med "livet". ( Det gør alle andre her også- men rart der er en som "bekræfter".

Og til dig som startede denne tråd ( kan ikke lige huske navnet )
Op med hovedet og jo , møde op er det man nok skal prøve. Går det ikke, ja så har man gjort sit. Og jo det er såååå svært...kan godt huske hvordan det kan forværre alt. Men der er lys et eller andet sted.
__________________
Selvom det kan være svært- så tro alligevel altid på at alt bliver som det skal være
lunamaria er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-06-2010, 23:25   #9
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Andersine85 Se meddelelser
Jep, Enteneller har faktisk ret i det. For hvis det ikke direkte frarådes af lægen, så vil det alligevel også være den hurtigste måde at blive afklaret på, da kommunerne jo har noget af et dokumentationskrav at leve op til.

Så enten få nogle lægepapirer der direkte fraråder afprøvning, eller gennemfør den, hvis det kan lade sig gøre.
Det er i hvert fald bedre hvis man kan det - om ikke andet bare være tilmeldt, møde op om morgenen, og så fortælle, at man tager hjem igen, fordi man har det så dårligt, at man ikke kan være der - for så har kommuenen da det på skrift...
Og kan man bare ikke være der, jamen så skal der lægelig dokumentation til og så kan du, Natacha syntes at det er nok så åndssvagt fordi din kæreste jo ER syg. Det er der sikkert ikke nogen tvivl om at han er, men kommunen skal have dokumentation herfor. Tal evt. med distrikt psykiatrien herom snarest. Der kan jo være vente tider på at få egen psykiater.

Kh. EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-06-2010, 00:09   #10
Natascha21
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 01-06 2010
Indlæg: 4
Styrke: 0
Natascha21 er ny på vejen
Der er kommet så mange indlæg, så jeg vil prøve at se om jeg kan huske at svare på det hele.

Først og fremmest, tusind tak fordi i ville svare. Det varmer at der sidder nogen der vil hjælpe

Problemet i det her er at min kæreste simpelthen får det SÅ dårligt ved at være ude i "samfundet". Han kan ikke. Det ødelægger ham simpelthen psykisk.

Han har jo som sagt den her lægeerklering, men den er åbenbart ikke meget værd.

Derudover skal jeg ringe til hans læge i morgen og få bestilt en tid. Så må vi prøve at se om lægen kan give en udtalelse til at han får det dårligere af at være i "aktivering". Det er bare svært, når det er en ny læge. Vi er jo lige flyttet hertil, og har derfor heller ingen psykiater tilknyttet. Det regner jeg med at lægen får gjort.

Vi skulle som sagt have været til den samtale på torsdag, men vi har simpelthen ingen kørsel så tidligt om morgenen. Jeg bliver nødt til at ringe ind til den sure gimpe og forklare.. Så håber jeg at hun bare aftaler en ny tid, og ikke bare lukker og slukker for kontanthjælpen.
Natascha21 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Feriepenge under sygdom frup Alt det andet 8 28-09-2012 18:23
Hjælp! -Kommunen påtænker stop af sygedagpengeudbetalingen, idet kommunen ikke længer Marianzen Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 40 13-06-2012 12:50
Sygdom mm. pallepunk Spørgsmål ang fleksjob 18 23-06-2011 19:26
sygdom -> fyring -> ???????? annagw Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 01-12-2010 11:22
FP pga sygdom nille60 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 12 03-05-2010 11:36




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:44.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension