K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 01-06-2010, 10:36   #1
annoa
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 01-06 2010
Indlæg: 11
Styrke: 14
annoa er ny på vejen
Kender nogen en Advokat eller god Retshjælp ?

Kære K10 Forum.

Kort fortalt: Jeg har været på sygedagpenge i godt 22 måneder. Lider af stress/depression/angst. Hvilket har varet i ca. 15 år.
I forløbet med jobcentret har jeg oplevet at de mere modarbejdede end støttede mig.

De siger, at hvis jeg søger om pension, så vil jeg få afslag. Nu har de sendt mig en meget lang og - selvmodsigende - arbejdsevnevurderingsjournal som jeg skal kommentere. Herfter vil de vist afslutte mig; og jeg skal på kontanthjælp?

Jeg føler at jeg er ved at gå helt død i at skulle gennemskue alle disse papirer. Tænker at jeg må have en advokat el. lign. til at se på om jeg bliver fair behandlet. Jeg bor i Københavns Kommune.

Er der nogen her, der kender/har hørt om en god advokat, eller ved om retshjælpen, tager sådanne sager. (Og er de "gode" til det?)
Jeg har fundet advokaterne "Helsinghoff & Partnere" på nettet. Kender nogen til dem?

Mange hilsner til alle
annoa

Sidst redigeret af annoa; 01-06-2010 kl. 10:40. Årsag: ændre overskrift
annoa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-06-2010, 11:39   #2
annli
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 29-05 2010
Lokation: helsingør
Indlæg: 22
Styrke: 14
annli er ny på vejen
har du ..

afprøvet alt..fra medicinsk,psykologisk og arbejdsprøvning??
annli er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-06-2010, 11:56   #3
annoa
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 01-06 2010
Indlæg: 11
Styrke: 14
annoa er ny på vejen
Jeg har været i arbejdsprøvning i 6 uger i vinters. 10-12 timer ugentlig.
Det gik "godt" på jobbet, men gik helt ned bagefter og blev indlagt.

Har afprøvet al mulig medcin de seneste mange år. Ingen effekt.
Været i terapeutisk behandling adskillige steder: Ingen mærkbar bedring.
annoa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-06-2010, 12:07   #4
ville
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2009
Lokation: norddjurs
Alder: 52
Indlæg: 119
Styrke: 16
ville er ny på vejen
Helsinghoff er nogen af det bedste ( har jeg ladet mig fortælle af en anden advokat)- men desværre også dyre. 2500,00 i timen ! Jeg har selv måtte opgive at bruge dem pga. prisen. Men du kan jo søge om fri proces. Det er indtægtsbestemt, noget i retning af 245.000 + ca. 40.000 pr. hjemmeboende barn under 18 år. Prøv at google det ...
Held og lykke
Ville
ville er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-06-2010, 12:18   #5
Dorah
Elsker at være her på K10
 
Dorahs avatar
 
Tilmeldingsdato: 02-06 2008
Lokation: Aalborg
Indlæg: 97
Styrke: 16
Dorah er ny på vejen
Red face Find advokat

Her er et tip

Du går ned på det nærmeste advokatkontor og fremlægger din sag.
Skriv evt. en kort synopsis om dit problem på et A-4 ark med oplysninger om navn, adresse, tlf. og e-mail.

Det er derefter deres opgave at finde en egnet advokat i deres eget kontor eller henvise til en.

Oplys også om du har en forsikring med retshjælpsforsikring inkluderet.

Man kan ikke bare søge pension. Desværre er loven sådan at man tiltider skal årelange resourceprofil-skrivninger og arbejdsprøvninger igennem og lægeundersøgelser o.s.v.

Jeg har gået i 4 år på forrevalidering uden at komme et skridt videre.
Jeg kan GODT magte et 1/2 dags job...men heller ikke DET vil de give en.
Ikke for at tage modet fra dig...

God ide med at rådføre sig med advokat.
Desværre nødvendigt i vore dage.

God vind
Dorah
Dorah er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-06-2010, 12:59   #6
Nabokone
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 17-03 2009
Lokation: København, Nørrebro.
Indlæg: 152
Styrke: 16
Nabokone er ny på vejen
Hej du.

Jeg mener, du har ret til at søge pension. Også selv om din kommune siger, du vil få afslag. Det er selvfølgelig nemmest for dem at prøve at bremse dig i forsøget. Hvis du søger og får afslag på pension, kan afslaget jo ankes.

Min sagsbehandler sagde også til mig, at jeg ville få afslag, hvis jeg søgte. Jeg søgte alligevel og hun fik ret: de gav mig afslag. Men jeg ankede afslaget til beskæftigelsesankenævnet, der gav mig medhold og ændrede kommunens afgørelse med tilbagevirkende kraft fra ansøgningstidspunktet. Den,d er ler sidst, ler bedst (selvom der ikke er meget at le af, når man er nødsaget til at søge FTP).

Så, man skal ikke lade sig kyse af, at kommunens sagsbehandler siger, man får afslag. Det er jo ikke sikkert, de får ret i sidste ende.

Desværre (eller måske alligevel heldigvis) fik jeg tidligt i forløbet (der varede 13 år fra start til slut) det indtryk, at mine sagsbehandlere ikke var mine men kommunens mænd og kvinder. Derfor tillagde jeg heller ikke udtalelser som, at jeg ville få afslag på FTP den store betydning. Ligesom de heller aldrig fik indblik i mine inderste tanker.

Sørgeligt, at det skal være sådan!

Jeg ønsker dig al mulig held og lykke i din kamp for retfærdighed. Jeg håber, du får din førtidspension og kan få noget ro tilbage i det liv. Det er så stressende at være underlagt systemet, når det modarbejder og mistænkeliggører én.

Mange medfølende tanker og opmuntrende skulderklap fra

Nabokone
Nabokone er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-06-2010, 13:35   #7
annli
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 29-05 2010
Lokation: helsingør
Indlæg: 22
Styrke: 14
annli er ny på vejen
pension..

kan du selv søge,det en §17 men du står dårligere stillet end hvis det en §18,som betyder du er instillet andet steds fra.
når du har afprøvet alt, kan jeg ikke forstå hvorfor du ikke er instillet til en pension..men kender jo hellere ikke begrundelsen..
giv aldrig op--

få sygedagpenge til at starte med, du er jo ikke rask endnu..
annli er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-06-2010, 13:42   #8
Nabokone
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 17-03 2009
Lokation: København, Nørrebro.
Indlæg: 152
Styrke: 16
Nabokone er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af annoa Se meddelelser
Jeg har været i arbejdsprøvning i 6 uger i vinters. 10-12 timer ugentlig.
Det gik "godt" på jobbet, men gik helt ned bagefter og blev indlagt.

Har afprøvet al mulig medcin de seneste mange år. Ingen effekt.
Været i terapeutisk behandling adskillige steder: Ingen mærkbar bedring.
Jeg vil bare lige fortælle dig, at min psykiater skrev, at jeg ikke kunne tåle flere arbejdsprøvninger og at det ville forværre min tilstand. Dette blev gjort inden jeg søgte FTP efter § 17. Så man kan altså godt undgå flere arbejdsprøvninger, også selv om kommunen synes, man skal ud i en masse flere.

Hilsener

Nabokone
Nabokone er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-06-2010, 16:48   #9
annli
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 29-05 2010
Lokation: helsingør
Indlæg: 22
Styrke: 14
annli er ny på vejen
du en af de ..

heldige!
husk at anke igen og igen..
annli er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-06-2010, 16:41   #10
annoa
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 01-06 2010
Indlæg: 11
Styrke: 14
annoa er ny på vejen
Forskel på § 17 og § 18 ?

Kære alle,

Mange mange tak for jeres gode svar:-)

Og tusind tak til "nabokone".
Jeg ved jeg har ret til at søge om pension, men ved ikke om der er "kød" nok på min sag, og ved ikke/frygter hvad der sker hvis jeg får afslag på en evt. anke.

Til nabokone:
Pt. har jeg ingen psykriater. Jeg ved ikke om jeg må spørge om det her i forum?, men må jeg vide hvem du havde? Kunne godt bruge en telefonsnak. Er ved at bryde helt ned.

Og:
Kan nogen forklare mig forskellen på § 17 og § 18 - har set det omtalt flere steder her på K10, men ved ikke hvad det betyder?

Mange varme hilsner til alle
annoa
annoa er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Nogen der kan anbefale en advokat ? Nisten Din historie 11 20-03-2013 15:42
Kan nogen anbefale en advokat peter1974 Spørgsmål ang fleksjob 10 15-04-2011 13:42
Nogen der kender en god advokat i Nordjylland/Aalborg CHNEVIDE Alt det andet 3 18-09-2010 22:26
jo jo , ingen der kender nogen , der kender.. o.s.v. helle4 Politik og Samfund 7 06-12-2008 16:43
Er der nogen, der som jeg har måtte hyre en advokat.. Kirsten Marie Skal kommuner ikke overholde loven? 1 15-04-2008 09:43




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:26.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension