K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-05-2010, 21:55   #1
Carl
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 11-12 2009
Indlæg: 14
Styrke: 15
Carl er ny på vejen
Kronisk bækkenløsning, hvilken smertemedicin

Laver lige en ny tråd, da dette ikke rigtig passede ind i den gamle tråd.

Hvis du har kronisk bækkenløsning, kunne jeg godt tænke mig at vide, hvilke medicin du får mod smerterne.

Min kæreste får Contagin 90mg uno, som er vanedannende.

Jeg spørge fordi jeg gerne vil vide hvilke alternativer der måtte være til min kærestes medicin, nu hvor hende læge mener hun skal nedtrappes, da hun efter lægens mening er "misbruger"
Carl er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-05-2010, 22:46   #2
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Jeg kan ikke svare på dit spørgsmål, desværre.
Men jeg kunne forestille mig, at i kunne have glæde af at kigge i debatterne på Netdoktor.dk , det skulle være mærkeligt om ikke der var andre med samme problem.

Jeg har tit undret mig over lægernes tilbageholdenhed med, at udskrive smertestillende medicin, som er vanedannende.
Jeg mener selvfølgelig ikke, at de skal gøre det i flæng, f.eks. som alm. hovedpinepiller.

Men er man kronisk smertepatient kan jeg altså ikke se problemet, medmindre patienten i forvejen er misbruger, har været det, eller er i farezonen for at blive det.

Jeg slås selv med kroniske rygsmerter, og fik i mange år Ibumetin mod smerterne, åd dem i perioder som var det bolscher, senere er man blevet opmærksom på (så vidt jeg husker), at der kan være nogle meget grimme bivirkninger ved Ibumetin.

Af en helt anden årsag fik jeg så en recept på Dolol, og opdagede at de virkede meget bedre på mine rygsmerter, plus at de også tog den hovedpine jeg ofte sloges med.
Og så vidt jeg ved, er den eneste alvorlige bivirkning, at de er vanedannende.

Så jeg spurgte selvfølgelig min læge, om ikke jeg kunne få lov at fortsætte med dem.
Han trak lidt på det, gav mig en ny recept på Dolol, men gjorde det samtidig klart, at det kun var for en periode.

Det er nu 7-8 år siden.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-05-2010, 22:46   #3
nilla
Skal snart betale husleje på K10
 
nillas avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-12 2005
Indlæg: 907
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
nilla er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Carl Se meddelelser
Laver lige en ny tråd, da dette ikke rigtig passede ind i den gamle tråd.

Hvis du har kronisk bækkenløsning, kunne jeg godt tænke mig at vide, hvilke medicin du får mod smerterne.

Min kæreste får Contagin 90mg uno, som er vanedannende.

Jeg spørge fordi jeg gerne vil vide hvilke alternativer der måtte være til min kærestes medicin, nu hvor hende læge mener hun skal nedtrappes, da hun efter lægens mening er "misbruger"
Jeg har det og tager ikke noget medicin. Jeg har også mavesår, så medicin er en by i Rusland. Min læge er heller ikke så hjælpsom på det område. Så jeg klarer mig uden. Det gør smadder ondt og jeg kan ikke sove om natten. Men jeg kan jo ikke gøre andet end at leve med det.
nilla er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-05-2010, 23:31   #4
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
Citat:
Contagin 90mg uno
er jo et slag morfin ligende stof så siger sig selv og uno er en det tager ca 1 time tid inden den virker og skulle virke i op til 24 timer måske prøv Ibumetin og den der hedder næsten det samme Ibufen noget i den still kan købe i håndkøb i 200mg. højere så er det lægen ..men samme med Contagin vil det være en god ide at tage 2 hovedpins pille panodil eææer ,åske de smerte plaster .. hehe min læge alt det sjove medecin kan jeg få men en gang pensilin over tlf kniber nogen gang hvis det er sekreteren
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-05-2010, 00:03   #5
mlaa32
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 26-03 2010
Lokation: 4200 slagelse
Alder: 47
Indlæg: 69
Styrke: 15
mlaa32 er ny på vejen
Pas på med fo meget Ibumetin

Ikke godt for nogle ad dine organer, specielt nyrene
__________________
Elsk dig selv, ellers er der ingen der gør det !!
mlaa32 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-05-2010, 00:07   #6
Carl
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 11-12 2009
Indlæg: 14
Styrke: 15
Carl er ny på vejen
Ved siden af sin Contagin pille, tager hun ca 12 treo og 6-9 kodimagnyler om dagen. Contaginen tager ikke hovedpinen og hendes brystsmerter.
Vi ved godt at store mængter af Treo kan give hovedpine, men codamid findes ikke mere og det har hun tidligere fået. Et codamid glas, kunne så holde et helt år. Men jeg forstår hende godt, da hun lever i et smertehelved.

Jeg tror ikke der findes noget håndkøbtsmedicin som virker, mod hendes bækkenløsning.
Carl er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-05-2010, 02:10   #7
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Jeg får heller ikke noget, men så længe jeg lytter efter (og kan tage hensyn) så behøver jeg det heller ikke for at være velfungerende (gud ske tak og lov for det, har mega ondt af dem der ikke har det så nemt)

Den sjælden gang jeg bare ikke kan uden, ryger der ibrufen ind, men det er altså ekstrem sjældent til/for bækkenet.

Hvis jeg går lidt over grænsen (og det har jeg altså et par gange i den senere tid) så er det lig 3 dage hvor jeg så bare ikke må en pind, andet end det aller mest vigtige, på 4-5 dagen kan jeg så køre på som normal, igen.

Normalt for mig er altså med skånehensyn, ikke for tunge løft, ikke løbe mere end få meter, passe på med trapper, ikke på knæ og vaske gulv (det er bare BANLYST for mig) skifte stilling (bevæge mig) ofte (det så intet problem jeg har uro i røvsi *gg*) osv osv "småting" der for længst er indarbejdet som en naturlig del af mit liv, så det er kun ved ekstra prokejter som fx lige i tiden hvor jeg er ved at lave løbegård til hunen, jeg skal huske at mærke efter... problemet er bare at jeg er som folk er flest, jeg vil gerne være færdig, og helst inden for rimelig tid, så jeg kan godt liiige tage en børfuld sand eller 3 mere. (jeg har på 14 dage fået gravet græs væk, der har ungerne så hjulpet godt til, og er begyndt at køre sand på, der hjælper naboknægten lidt til, samt fået de fleste sten lagt ved siden af (kørt med el-bør og de fleste slæbt af gemalen) De par ting ville ikke have taget manden en arbejdsdag, det har så taget mig 14 *gg* jeg føler mig lidt latterlig, men det er nu en gang det jeg kan holde til, og så må jeg jo finde mig i det ikke går så hurtigt, og affinde mig med at jeg får ekstra ondt, nu jeg liiiige skal.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-05-2010, 06:15   #8
MorWettendorff
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 21-10 2009
Lokation: Fredericia, men oprindelig fynbo
Alder: 51
Indlæg: 355
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
MorWettendorff er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Carl Se meddelelser
Laver lige en ny tråd, da dette ikke rigtig passede ind i den gamle tråd.

Hvis du har kronisk bækkenløsning, kunne jeg godt tænke mig at vide, hvilke medicin du får mod smerterne.

Min kæreste får Contagin 90mg uno, som er vanedannende.

Jeg spørge fordi jeg gerne vil vide hvilke alternativer der måtte være til min kærestes medicin, nu hvor hende læge mener hun skal nedtrappes, da hun efter lægens mening er "misbruger"
Jeg har også kronisk bækkenløsning, jeg får maldongin Retard, og panodil retard for det, det gør mig dok ikke smertefri, men tager da toppen af smerterne, så man kan holde ud af være til.
MorWettendorff er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-05-2010, 06:49   #9
Ukken
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 22-01 2009
Indlæg: 177
Styrke: 16
Ukken er ny på vejen
Det er ikke godt det forbrug din kæreste er ude i. 12 treo dagligt er alt for meget og som du er inde på det kan give hovedpine samt mavesår - det er jo dobbelt dosis af daglig - dertil kommer codymagnyl som i sig selv også er vanedannende i og med det frigiver et morfinlign. stof ved virkning. + de andre.

Jeg har som tidligere misbrugsmedarbejder desværre mødt flere som er havnet i den fælde via egen læge og ved evnt. lægeskift får lægen nervøse trækninger og pludselig skal vedkommende nedtrappes. Det viser sig så at de kan være hooked - og ¨så har vi balladen hvor nogle er nødt til at gå på det sorte marked for at holde det ud. Derfor er der god grund til selv at gøre noget inden det går galt.

Hvis jeg var din kæreste og dig ville jeg tage en samtale med lægen og få hende indlagt på alm. sygehus til udtrapning af div. samt indstilling af smerte medicin + et træningsprogram.

Jeg har selv haft bækkenløsning i forbindelse med andet barn og døjede i mange år - efter min mening er det er misforståelse at man skal holde sig i ro - det bliver det værre af. Det bedste er at få en fys ind over som kan hjælpe med træning ( varmt vands bassin er godt ) og ikke mindst hjælpe med at fjerne de unoder man tyspisk får ved at gå og sidde forkert fordi man forsøger at kompensere for smerterne.
Ukken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-05-2010, 07:41   #10
Ukken
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 22-01 2009
Indlæg: 177
Styrke: 16
Ukken er ny på vejen
Hej

har først set dine andre tråde nu - hvilket bekræftiger mig i mit svar til dig. Jeg tror det vil være en rigtig god ide ikke at bakse med en nedtrapning derhjemme idet din kæreste der jo har adgang til at fylde det sædvanlige håndkøbsmedicin på - og ved nedtrapning vil hun få abstinenser og bl.a en gevaldig hovedpine.

Der er mange læger som tror de kan køre den selv som det er gået galt for.

Som tidligere skrevet det bedste er at få hende indlagt til nedtrapning/udtrapning - og selvom mange slår sig i tøjret kan en rådgivnings session hos en misbrugskonsulent også hjælpe som supplement idet de steder i hjernen som aktiveres ved øvrige misbrug jo er de samme ved overforbrug af smertestillende medicin - det betyder at trangen ikke forsvinder ned udtrapning.

Derfor vil samtaler kunne give jer et indblik i de mekanismer som er på banen så i kan tage jeres forholdsregler.

Det kan godt være du bliver ved over jeg drager paraeller til misbrugere ( ligesom de andre læger gør ) men essensen er altså ens. Så ved jeg godt at forbruget er udløst af smerter - men at arbejde med disse er afhænig af at man kan komme forbi medicindøsen.

Det er vanskeligt men der er en vej ud ved den rette hjælp - men husk det er din kæreste som skal have paratheden til at lægge medicinen på hylden og ikke dig.
Ukken er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kronisk syg og Arv Bruger9 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 22 12-09-2013 00:34
Kronisk depression kisser72 Alt det andet 4 13-01-2012 01:13
Hvilken § Rådvild Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 5 28-10-2011 07:55
kronisk Bassemanden Alt det andet 9 07-07-2010 09:44
Er du kronisk smertepatient? Syrene Alt det andet 2 24-11-2008 02:07




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 04:20.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension