K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 21-05-2010, 21:23   #1
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
Statsministeren er ved at miste evnen til at regere

"Efter ni års politisk dominans står de borgerlige partier mere og mere handlingslammede tilbage

Statsministeren kan efterhånden kun genvinde troværdigheden ved at udskrive valg til Folketinget. "

http://politiken.dk/debat/ledere/article976406.ece


JA FOR ...ØH...POKKER -og det kan da KUN gå for langsomt
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-05-2010, 22:16   #2
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
hvordan kan man miste noget man aldrig har haft... haha jeg må le....
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-05-2010, 00:15   #3
Hexi
Lever på K10
 
Hexis avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2007
Lokation: Bor i Bulgarien
Indlæg: 1.821
Styrke: 19
Hexi er ved at flytte ind på K10Hexi er ved at flytte ind på K10
Tiden er ved at rinde ud for lille lars fra græsted... vejet og fundet for let

og samtidig ryger den lede stodder claus hjort... hvad der kun kan grædes tørre tårer over
og støjberg ryger også

Gud jøsses... er man vågen eller er det bare en god drøm
__________________
Bor nu i Bulgarien... Et paradis for danske fattigrøve...
Hexi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-05-2010, 01:40   #4
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
I Venstres program står der noget om det nære.

Og prøv så at se, hvad der står her om Venstres EGNE borgmestre (og andre borgerlige), som åbenbart OGSÅ er "økonomisk uansvarlige", fordi de ikke kan få det til at løbe rundt i kommunerne.

Så hvilken Venstre-mand skal vi stole på?

Venstre-borgmesteren med "hul i økonomien"?

Eks-formand for KL - fra Venstre?

Eller dem på Borgen, der siger, kommunerne får masser af penge, så derfor må de være "økonomisk uansvarlige og sættes under administration".

Citat:
Skide hul i
Det er Venstres fordel, som så mange andre partiers, at ikke en kat gider læse deres programmer. Ikke desto mindre må det i disse dage være en oplevelse for Venstres borgmestre, de få der er tilbage, at høre finansministeren - ham der groft brød loven da han var beskæftigelsesminister - høre den ideologiske jernmand i den røde bygning true med galejerne, hvis de bruger så meget som en afskaffet femogtyveøre mere.

Regeringen har pisket sig selv til at begrænse de lokales forbrug som følge af det asociale skattestop og en uansvarlig økonomisk politik i snart uendeligheder, alt imens tiden er løbet ud for den gamle sang om mere kvalitet for færre penge. Den er der ikke mange der tror på mere og slet ikke dem derude, hvor kragerne ikke engang gider vende, fordi der ikke mere er noget at komme efter.
http://www.information.dk/233964

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-05-2010, 08:03   #5
Maj-Britt
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2006
Lokation: Tåstrup
Alder: 66
Indlæg: 1.040
Styrke: 19
Maj-Britt er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af zuza Se meddelelser
I Venstres program står der noget om det nære.

Og prøv så at se, hvad der står her om Venstres EGNE borgmestre (og andre borgerlige), som åbenbart OGSÅ er "økonomisk uansvarlige", fordi de ikke kan få det til at løbe rundt i kommunerne.

Så hvilken Venstre-mand skal vi stole på?

Venstre-borgmesteren med "hul i økonomien"?

Eks-formand for KL - fra Venstre?

Eller dem på Borgen, der siger, kommunerne får masser af penge, så derfor må de være "økonomisk uansvarlige og sættes under administration".



http://www.information.dk/233964

Sakser lige dit indlæg og lægger det på Venstres hjemmeside :-)
Maj-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-05-2010, 09:46   #6
migselv
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 19-02 2008
Indlæg: 131
Styrke: 17
migselv er ny på vejen
[QUOTE=Statsministeren kan efterhånden kun genvinde troværdigheden ved at udskrive valg til Folketinget. " [/QUOTE]


Jeg er i gang med at læse "Lars Løkke" "Et portræt af Danmarks statsminister"

Blandt mange andre guldkorn giver f.eks. den tidligere viceamtsborgmester Conny Dideriksen denne beskrivelse af Løkke:

[B]Lars er en charmerende person. Man opdager først, han er farlig, når det er for sent. Han er en folkeforfører. Lars kan overbevise folk om næsten alt, fordi han har talen i sin magt, så det brager. Og hver gang med det glimt i øjet, så mange lige glemmer at høre hvad der bliver sagt. Med Lars skal man have alt på skrift, siger hun ... [/B
migselv er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-05-2010, 10:02   #7
ace dk
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-06 2009
Lokation: et sted i dk.
Indlæg: 712
Styrke: 15
ace dk er rigtig godt på vej
jeg må mane til besindelse.......... #se nu ligger jeg på gulvet igen#........

dette arragement, en parodi, på en bestemmende forsamling, er vel ikke set siden dirch og kjeld fremførte 3-4 mand på en tømmerflåde...????

jeg mener ikke cirkusrevyen nogen sinde har haft SÅ meget og rode i for og kunne lave TOPUNDERHOLDNING...man kan jo ikke sige der ingen erstatning er for klasse...

for det er der da, hvis man vil lade sig amyserer.

men hvis det skal være et seriøst "team" der skal lede dk gennem denne KRISE. og disse problemer, med fære hænder på A-markedet, til og forsørge flere munde på overførsel, af den ene eller anden art.

så kære venner har jeg ikke (desværre) et alternativ....


jeg mener med skam og må erkende vi ikke har et alternativ der kan "redde" dk.

vi må drive hele den forlorne bande ud der huserer på borgen, og erstatte dem med, folk der er den løn værd de skal have for og diregerer os ind i smulte vande....... også selvom årslønnen er 20 mill.- ....(det er stadig billigere) end alternativet....

dette var så eders politiske ace dk.....(vi kan hermed konstaterer hvorfor jeg overhovedet, ikke ser politik i tv.)
ace dk er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-05-2010, 11:23   #8
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
jeg læste på teksttv igår, at det med at det bliver dyrere for kommuner at have de mange flere gamle at forsørge om nogle år, bare er fis..... idet at der kommer færre børn at bruge pengene på, så vil det samlede beløb være det samme...
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-05-2010, 12:15   #9
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jeg læste at de nu også vil skære i børnechekken, og helt undlade at give børnecheck hvis man har flere end 3 børn.....

Det var søreme godt med de skattelettelser, hva!!

Typisk regeringen, det skal lyd så flot det hele. Vi DELER ud (men tager så dobbelt så meget igen!).....

Jeg synes bedre og bedre om Thorning!!
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-05-2010, 13:53   #10
halse
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2008
Indlæg: 883
Styrke: 17
halse er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af ace dk Se meddelelser
men hvis det skal være et seriøst "team" der skal lede dk gennem denne KRISE. og disse problemer, med fære hænder på A-markedet, til og forsørge flere munde på overførsel, af den ene eller anden art.
så kære venner har jeg ikke (desværre) et alternativ....

At der bliver lidt færre hænder i den arbejdsdygtige alder i de kommende år er rent faktisk positivt set ud fra et samfundsøkonomisk og socialt synspunkt.
Det vil alt andet lige betyde færre mennesker på overførselskomster end der ellers ville have været. Også i fremtiden vil der være betydeligt flere mennesker i den arbejdsdygtige alder end der vil være arbejdspladser til.
Det er arbejdsløshed der bliver det helt store samfundsproblem i fremtiden , ikke mangel på arbejdskraft.
Hvis vi lige ser bort fra nogle få fagområder som vi af selvforskyldte årsager ikke har uddannet nok af , har Danmark ikke haft mangel på arbejdskraft i mere end 300 år.
Hverken i 60'erne , eller for få år siden hvor vi havde den laveste arbejdsløshed der nogensinde er registreret i Danmark ( sommeren 2008 1,6% arbejdsløshed ) havde vi mangel på arbejdskraft. Tværtimod var det svært for 95% af befolkningen at finde nyt job i disse opgangstider.
I begge tilfælde var det en løgn arbejdsgivere og politikere bildte befolkningen ind , i forbindelse med stor import af billig udendlandsk arbejdskraft.

Så venner , lad nu være med at hoppe på den limpind igen. Vi har som sagt ikke haft mangel på arbejdskraft her i landet i mere end 300 år (sidste gang var efter pestens hærgen ) , og intet i den fremtidige befolkningsudvikling tyder på vi vil opleve det igen.
Det er en løgn arbejdsgivere alle dage har benyttet sig af , når billig arbejdskraft udefra tilbyder sig.

Sidst redigeret af halse; 22-05-2010 kl. 14:01.
halse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
miste ftp tije Nyttigt at vide for Førtidspensionister 9 13-07-2013 00:10
kan jeg miste ledighedsydelse kisser72 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 94 12-01-2012 15:00
Statsministeren skal svare om lægekonsulenter zuza Lægekonsulenternes Rolle 2 24-03-2009 16:25
Vil jeg miste penge ? bumblebee Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 23-12-2008 17:32
Statsministeren siger til os.... Tante Ana Politik og Samfund 3 06-09-2008 17:59




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:25.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension