K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-05-2010, 13:12   #1
GlemMig
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-05 2010
Lokation: København
Indlæg: 50
Styrke: 14
GlemMig er ny på vejen
Unhappy Hvem går man til efter fejlmedicinering?

Jeg har været på antidepressiv medicin og jeg fik det IKKE ligefrem bedre.

1 - Jeg begynder at falde bevistløs om med grand mal kramper.
2 - Jeg bliver periodisk ude af stand til at tale sammenhængende
3 - Jeg begyder at blive psykotisk. MEGET ufedt, iøvrigt
4 - Jeg får øjnspasmer og episoder hvor jeg savler, som om jeg havde drukket et glas vand og spytter det ud igen.
5 - Min krop begynder at udføre bevægelser af sig selv
..øhm ....som om mit bevægelscenter også er blevet påvirket, ved det ikke..

Meget af dette ved jeg kun selv gennem venner, da jeg ikke husker ting der er sket når min hjerne tændte helt af.
Så som det med savl.....
Jeg husker dog ganske fint at være på indersiden af en psykose.

MEN! Dette er flere år siden. Alle symptomer ophørte efter af jeg kom af medicinen.
Lægen prøvede at løse det ved at give mig antipsykotisk (zyprexa).
Det er jeg ikke villig til at lege med på. Jeg bliver derefter afsluttet fra DistriktPSY og således stopper min medicin også.

Nu er sagen så sådan at jeg ønsker at snakke med nogen om den psykose jeg fik på medicin.
Jeg blev opmærksom på at det kunne være forbundet til medicinen, da en bekendt ligeledes får blackout med grand mal kramper.
Dette ophøre ligeledes da medicinen stopper og er ikke sket side.
Så jeg læser om BivirkningerPåNettet. Og det ændre HELT VILDT MEGET.
Ting tyder på at jeg havde Serotoninforgiftning.

Er der ikke nogen her på det vidunderlige K10, der kan give mig en "gå her hen og snak med dem og dem guide"?
Jeg kan kun selv finde på patientklage nævnet, for hvem sagen nok er for gammel.
Jeg kan ikke forstiller mig at jeg kan indmelde bivirkninger selv.
Har I nogle gode idér?
GlemMig er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-05-2010, 19:19   #2
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Jeg ved ikke lige hvor du klager men du kan godt selv melde bivirkninger ,hvis lægen ikke vil.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-05-2010, 22:32   #3
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
uf, glemmig, det lyder da som i den grad nogle temmelige ubehagelige bivirkninger

Hm, jeg tror at hvis -som cleo også sir, at lægen ikke vil/kan indberette dette ja, så ville jeg forsøge denne forening: http://patientforeningen-danmark.dk/...a50.html?ID=57

På dette direkte link står der også en masse oplysninger om indberetning af bivirkninger så jeg håber at det er noget du kan bruge til noget

(ps, fandt iøvrigt også dette interessante link: http://www.dagensmedicin.dk/nyheder/...ikke/index.xml -hmmm...)
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-05-2010, 06:16   #4
SÅrdnok!
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 10-06 2009
Lokation: Vejle/Jelling
Indlæg: 405
Styrke: 15
SÅrdnok! er rigtig godt på vej
http://www.medicinkombination.dk/
lægemiddelstyrelsens side...og jeg tror godt du kan kontakte dem vedr bivirkninger, der sker da ikk noget ved at prøve
SÅrdnok! er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-05-2010, 11:30   #5
GlemMig
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-05 2010
Lokation: København
Indlæg: 50
Styrke: 14
GlemMig er ny på vejen
Sådan K10'ere!
Mange tak skal i have.
Og intet mindre end en elektroniske indmedling. Dejligt at man kan indmelde sådannoget selv på nettet. Men jeg holder lidt igen da man skulle give sit cpr.

Fødselsdato og initialer vil så blive sendt til firmaet der fremstiller medicinen,
...det vil jeg nok ikke lige nu(simpel paranoia, kan ikke se hvorfor).

Men
Der er ikke nogle af de symptomer jeg nævner der er nye.
Det er bare noget man hårdnakket påstår ikke sker så ofte.
Men det er jo nemt nok at sige forgiftning næsten aldrig sker, hvis du bare parkere patienten på Anti-psykotisk. Eller som det skete for mig; afslutter behandlingen.

Jeg vil gerne snakke med nogen om det;
Jeg kan dø af den medicin vi får.
Min egen psykiater lod mig tro, at JEG var psykotisk.

Alle symptomer jeg havde er kendt nu, hvar de det, da jeg modtog medicinen?

Men hvis jeg skriver til... patientklagenævnet, som vist er det man gør hvis man er utilfreds med sin behandling ikke?
Vil jeg så ikke bare få den samme mur, som hos kommunen, mennesker der virkelig ikke har tid til at høre om dit problem?
GlemMig er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-05-2010, 13:32   #6
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
hm, glemmig, jeg kan ikke direkte forstå hvilken medicin, altså navnet, det er du har fået disse skrækkelige bivirkninger af -udover du nævner zYprexa?

Har på meget nært hold oplevet at vedkommende simpelthen faldt bevidstløs om, af noget antidepresiva og vi reagerede prompte: "kold tyrker"

Vi blev nærmest bebrejdet af de "kloge" at vi sådan sluttede behandlingen omgående -men som du selv sir, man kan jo risikere at dø af det, så valget var IKKE svært, syntes vi!

Om du blir mødt af en mur, hm, det er svært at sige, men kan da sige så meget at du skal ikke regne med en let og ubesværet arbejdsgang i Patientklagenævnet, suk, så er du forberedt!

Der skal rigtig, rigtig meget til, før man erkender at der er noget at komme efter.

Vores erfaring m Patientklagenævnet, er ikke af de bedste, desværre -men det behøver jo ikke at betyde at du ikke har en chance for at blive hørt vel.

Hvo intet vover, intet vinder

-Om ikke andet blir det noteret/registreret og dette forhåbentlig til gavn for andre.
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-05-2010, 12:19   #7
GlemMig
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-05 2010
Lokation: København
Indlæg: 50
Styrke: 14
GlemMig er ny på vejen
Det er Cipramil jeg var på.
Jeg er helt almindelig depresiv

Mit fokus er tildels at jeg ikke opdagede det i tide.
Ligeledes var der ingen læger der så på min psykose som noget der var frembragt af medicinen. Istedet giver man mig så antipsykotisk (hvilket jeg nægter)
Jeg har i flere år måtte leve som om jeg kunne falde om når som helst. Som om jeg kunne blive psykotisk. Som om jeg ikke kunne stole på mit eget sind....osv..

Hvorfor må folk ikke vide at vores medicin kan være skadelig?
Hvorfor måtte jeg ikke vide at den er skadelig?
Viste min psykiater ikke det var skadeligt?....osv osv

Hvorfor snakker politikere altid om at psykisk syge skal tvangsmedicineres mere?

Jeg prøvede bare at få fod på mit liv efter et dødsfald i fammilien, i stedet får jeg en medicinsk psykose?

Jeg ved det ikke bliver nemt. Men min nød er også mindre fygtelig end den var for dem der prøvede af lave opråb om Omniscan.
Og som du siger: få det altid skrevet ned et sted. Nogen skal nok få gavn af det ....senere
GlemMig er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-05-2010, 14:44   #8
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
Hej Glem mig!

Da jeg først kom på antidepressiv medicin (akarin) oplevede jeg også serotoninsyndrom. For mit vedkommende kom det til udtryk som en manisklignende tilstand. Da jeg af en veninde blev taget til Psykiatrisk Skadestue, havde personalet meget svært ved at tro på, at jeg ikke havde taget amfetamin eller lignende - jeg havde ticks, kunne ikke side stille og var hurtigttalende. Jeg var i konstant bevægelse, selv når jeg skulle sove lå jeg og bevægede fødder og ben og fingre. Ved undersøgelse viste det sig, at jeg havde forsinket eller udeblivende reaktion ved stimulation af reflekserne (når lægen bankede med "hammer" på fx. knæene), så mit bevægeapparat var også påvirket.

Jeg syntes, at det lyder som om, at din behandler dengang burde have tænkt på dette, og ændret din medicin i stedet for at forsøge at medicinere dig yderligere.
Dette punkt vil jeg mene at du kan klage over. Det Patientklagenævnet så formodentlig vil konkludere hvis de giver dig ret, er at "lægen udviste manglende omhu og samvittighedsfuldhed". Det vil lægen få at vide, og lægen vil ligeledes få udleveret sagsakterne (naturligvis; ellers kan vedkommende jo ikke lære hvad han/hun gjorde galt).
Du kan få det ud af det, at du får en vis ro ved at få medhold i at det var for dårligt. Og du kan have god samvittighed over at medvirke til, at læger får større fokus på atypiske bivirkninger.

Problemet i sagen er, at det er den rene tombola med psykofarmaca. Det er umuligt at sige lige præcist hvilket præparat der vil være det rigtige for den enkelte, så det at du fik Cipramil kan du ikke gøre så meget ved.

Følgende har jeg kopieret fra pkn.dk (Patientklagenævnets hjemmeside):

Er der en frist for at klage til Patientklagenævnet?
Klagen skal være indsendt inden 2 år efter det tidspunkt, hvor De første gang fik mistanke om, eller burde have fået mistanke om, at De kan have modtaget en forkert behandling, dog senest 5 år efter den dag, hvor klageforholdet har fundet sted. I sjældne tilfælde kan Patientklagenævnet se bort fra den 2-årige forældelsesfrist, hvis ganske særlige grunde taler for det.


Med hensyn til, at du har indberettet bivirkningerne, men ikke var meget for det på grund af, at du skulle oplyse cpr-nr. Jeg formoder, at cpr-nummeret i den sammenhæng bruges til at verificere oprigtigheden af henvendelsen. Det nytter ikke noget, at der sidder folk og spammer med bivirkninger... At medicinalfirmaet får udleveret din fødselsdato anser jeg som nødvendigt for at de kan vurdere bivirkningerne i forhold til alder. I nogle indlægssedler står der, at der skal tages de og de forbehold i forhold til unge eller ældre patienter...

Sidst redigeret af annagw; 23-05-2010 kl. 14:46.
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-05-2010, 12:14   #9
GlemMig
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-05 2010
Lokation: København
Indlæg: 50
Styrke: 14
GlemMig er ny på vejen
Tusind tak.
Det lader til at tidsfristerne er ovre, men mange tak for oplysningerne.
Jeg vil prøve at få oplysningerne igennem alligevel.

(ps. det er virkelig en redning at have K10)

..og jeg ser hvad du mener med registrering af cpr, det var det her med af medicin firmaet også ville få oplysninger der underminerede min tillid. Men jeg prøver gennem patientklagenævnet.
Så er der vel mulighed for at lære mest....

Sidst redigeret af GlemMig; 24-05-2010 kl. 12:30.
GlemMig er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Klage over FP sager før 1/1 behandles efter reglerne efter 1/1 LUM Politik og Samfund 5 23-06-2013 20:12
Ung mand død efter lykkepiller. Virker de allerede efter 11 dage? Indiansummer Politik og Samfund 35 27-03-2012 20:33
Ansøgt efter §17 – sagsbehandlet efter § 20 - afgørelse efter § 17? Mitochondrie Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 13 12-11-2011 01:10
resurse profil hvem hved hvem der gør hvad? c.l.e.o. Alt det andet 0 04-12-2009 09:38




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 05:01.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension