K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-05-2010, 20:06   #1
femalen
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 31-10 2009
Lokation: nu Haslev
Indlæg: 11
Styrke: 15
femalen er ny på vejen
Hvordan fjernes forkert oplysning i handlingsplanen?

Hej

Jeg har været så heldig at få tildelt fleksjob i 2008 - dog først efter at jeg ankede i Beskæftigelsesankenævnet!

Jeg er dog meget, meget irritereret over at en arbejdsgiver i arbejdsprøvningstiden har skrevet om mig, at jeg hele tiden taler i mobiltlf.
Det er bestemt ikke sandt, men hun blev faktisk sur over, at jeg ikke ville blive i deres (møg)firma.
Det værste er, at det var kommunen, jeg ringede til - den ene gang, jeg ringede i arbejdstiden.

Men er det muligt at få sådan en pasus ud af ens handlingsplan? Er der nogen, der kan svare på det? Det er ikke rimeligt, at en sådan sætning bliver ved at stå i min handlingsplan, mener jeg selv.

I øvrigt en rigtig god hjemmeside og mange gode links - tak for det.

Mange hilsner Femalen
femalen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-05-2010, 20:13   #2
Andersine85
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2010
Indlæg: 1.200
Blog Indlæg: 36
Styrke: 16
Andersine85 er ny på vejen
Man kan ikke sådan bare lige få slettet ting i sin sag... Fordi der er noget retssikkerhed inden over (hvilket jo så heldigvis også gør, at din sagsbehandler heller ikke bare kan slette ting efter forgodtbefindende : ).

Men du kan godt anmode om det, om ikke andet, så vil anmodningen jo blive noteret i din sag, og så vil der i hvert fald stå sandheden et sted!
__________________
Er uddannet socialrådgiver, har arbejdet 3 år med sygedagpenge, men er lige skiftet til kontanthjælp match 2 og 3 og er altså, derfor, på den anden side at skrivebordet end de fleste herinde

Min lille hverdagsblog: http://www.k10.dk/blog.php?u=4874
Andersine85 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-05-2010, 21:04   #3
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Nu er det jo et par år siden, eller mere, men hvis nu at du kunne dokumentere, at påstanden ikke er rigtig (tlf.regning ell.l.), så kunne du bede om at få denne lagt i din sag.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-05-2010, 22:11   #4
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Jeg tror nu at jeg bare ville gøre som Andersine skriver , når det er så mange år siden og det er så lille en detalje (har også oplevet løgn meget grover end det fra en chef der ikke kunne lide at jeg hold på mine rettigheder og fra en jobkonsulent) så er det ikke noget man kan gøre meget ved tror jeg ...

Jeg truede med datatilsynet men uden virkning til sidst skrev jeg til min sagsbehandler og gjorde hende opmærksom på at der var de fejl i min sag og hun skrev såmænd både fejl og rettelse ind i min ressourceprofil ...

Og sener hen lykkedes det mig også at få jobkonsulent til at berigtige mine oplysninger kontra hans (han svingede sig op til at skrive at han havde misforstået noget og at han med sit kendskab til mig ikke havde grund til at mistro mig ) men bedre end det tror jeg altså ikke man kan gøre det ....

Og når det nu er så længe siden og der ikke siden er nogen der har klaget over telefon forbrug så er det jo nok ikke noget der vil skade dig på nogen måde selv om det da er død irretrende når nogen mennesker laver sådanne stunts fordi de selv har et problem og de aner ikke hvilke problemer de kan skabe for den syge i det lange løb.... men som Andersine skriver , skriv til sagsbehandler og bed om at få lagt ind i din sag at du ikke er enig i den udtalelse og så hvorfor ...
  Besvar med citat
Gammel 18-05-2010, 12:12   #5
femalen
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 31-10 2009
Lokation: nu Haslev
Indlæg: 11
Styrke: 15
femalen er ny på vejen
Tak for de gode svar- jeg vil lige udtænke, hvordan jeg vil gå videre.
Men grunden til at jeg nu (igen) er blevet irriteret over det er, at jeg har fået en arbejdsskade og igen er sygemeldt.

Jeg var ellers så "heldig" at få et godt job som regnskabskonsulent, troede jeg.

Hvorefter jeg blev fyret - efter at have været ansat i 4 arbejdsdage (over 2 uger) hos en person, der sagde (og jeg citerer): jeg har vist ikke helt sat mig ind i hvad en fleksjobber er!!!!

Ud af de 4 arbejdsdage duede internettet ikke den ene dag; den anden arbejdsdag havde min oplærer ikke tid - og ud fra dette kunne hun så konkludere, at jeg ikke duede til noget. Jeg kunne jo ikke kende forskel fra debet og kredit, var også en af forklaringerne på min fyring (jeg har arbejdet som regnskabschef i 30 år, så mon ikke jeg ved lidt om det?).

Det er simpelthen for dårligt, at arbejdsgiveren ikke sætter sig ordentligt ind i, hvad man kan og ikke kan - på trods af at det står i diverse papirer. Jeg havde oven i købet gjort opmærksom på - gentagne gange, før jeg blev ansat, at jeg lige skulle have en 14 dages tid for at komme rigtigt i gang igen (efter at jeg havde været syg i 6 mdr). Så skal man lige vænne sig til at komme op igen om morgenen igen osv. - for ikke at tale om at skulle være "på arbede" igen.

Så man skal passe gevaldigt på, når man får en fleksjob - det er ikke alle arbejdsgivere, der forstår, hvad det går ud på, og ej heller tager de de hensyn, der bliver beskrevet.

Sidst redigeret af Stezu; 18-05-2010 kl. 13:03. Årsag: indlæg lagt sammen - skriv venligst til flere i samme indlæg og brug rediger-funktion ved tilføjelser
femalen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-05-2010, 12:24   #6
Maj-Britt
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2006
Lokation: Tåstrup
Alder: 66
Indlæg: 1.040
Styrke: 19
Maj-Britt er ny på vejen
Jeg har også bunker af fejl i min sag, og jeg har rettet dem mundtligt hver gang, jeg har fået en ny sagsbehandler, bl.a. er det altså ikke korrekt at jeg er bange for at gå ud i mørke, at jeg er opereret for nyresten og videre i den dur.

Senest stod der at jeg har faglige og praktiske erfaringer udi hundeopdræt!...... at jeg aldrig har haft et kuld hvalpe er en detalje, vi ikke skal hænge os i.

DER slap min tålmodighed op.

Jeg gik mine akter igennem med en tættekam, afleverede 6 A4 sider og har nu bedt den nye sagsbehandler ( stakkels hende/ ham) om at dokumentere de påståede oplysninger. Kan de ikke det, så skal de berigtiges.

De har fået lang frist, til d. 31-5-10, derefter overgår sagen til Datatilsynet efter aftale med samme.
Maj-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-05-2010, 17:37   #7
cmay
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 23-11 2009
Indlæg: 17
Styrke: 15
cmay er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Maj-Britt Se meddelelser
Jeg har også bunker af fejl i min sag, og jeg har rettet dem mundtligt hver gang, jeg har fået en ny sagsbehandler, bl.a. er det altså ikke korrekt at jeg er bange for at gå ud i mørke, at jeg er opereret for nyresten og videre i den dur.

Senest stod der at jeg har faglige og praktiske erfaringer udi hundeopdræt!...... at jeg aldrig har haft et kuld hvalpe er en detalje, vi ikke skal hænge os i.

DER slap min tålmodighed op.

Jeg gik mine akter igennem med en tættekam, afleverede 6 A4 sider og har nu bedt den nye sagsbehandler ( stakkels hende/ ham) om at dokumentere de påståede oplysninger. Kan de ikke det, så skal de berigtiges.

De har fået lang frist, til d. 31-5-10, derefter overgår sagen til Datatilsynet efter aftale med samme.
netop..... helt rigtigt skridt at tage... altid mest smart at pile dem ned ved at få dem til at bevise det pladder de sidder og skriver. kan de ikke det med langt det meste er der en stor sandsynlighed for at de afgørelser de træffer også er baseret på et fejlagtigt grundlag .
cmay er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Matchgrupper fjernes Thomas1981 Politik og Samfund 20 21-02-2013 02:26
Oplysning Janus Politik og Samfund 26 29-05-2012 08:57
Varighedsbegrænsningen fjernes? Eller? Ricky M. Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 4 29-11-2011 23:02
OPLYSNING: Hejdien Dit og Dat 0 12-05-2007 18:31




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 04:28.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension