K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-05-2010, 08:00   #1
gh72
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2006
Indlæg: 1.224
Styrke: 21
gh72 er ved at flytte ind på K10gh72 er ved at flytte ind på K10
Syge må ikke jagtes!

Jamen det er da altid noget, at beskæftigelsesministeren indskærper det overfor kommunerne!:

Beskæfitgelsesminister Inger Støjberg indskærper nu over for kommunerne at svært syge borgere ikke skal tvinges i aktivering.

Ministeren har bedt Arbejdsmarkedsstyrelsen sende et brev til kommunerne med budskabet om at "alvorligt syge mennesker skal behandles med respekt og anstændighed og have al den hjælp, de har krav på og brug for", skriver Kristeligt Dagblad.


Læs resten her:

http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2010/05/17/024328.htm
gh72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-05-2010, 08:18   #2
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
Citat:
Beskæfitgelsesminister Inger Støjberg indskærper nu over for kommunerne at svært syge borgere ikke skal tvinges i aktivering.

Ministeren har bedt Arbejdsmarkedsstyrelsen sende et brev til kommunerne med budskabet om at "alvorligt syge mennesker skal behandles med respekt og anstændighed og have al den hjælp, de har krav på og brug for", skriver Kristeligt Dagblad.
meget interesant så er det bare om de overholder det og ikke fidne et nyt huld i loven de kan bruge de er nok alerede igang med at fidne et huld i loven de kan bruge
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-05-2010, 08:29   #3
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
tja, så er vi jo tilbage ved 10.000kr´s spørgsmålet:

HVEM er det der tager beslutningen/afgørelsen om HVORNÅR man er alvorligt syg?

hmmm....
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-05-2010, 09:51   #4
gittedl
Hjemmevant på K10
 
gittedls avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-05 2006
Lokation: Hedensted
Alder: 48
Indlæg: 234
Styrke: 19
gittedl er rigtig godt på vej
Det sad jeg også og tænkte buster

Jeg tror ikke på at dette tiltag fra beskæftigelsesministren kommer til at ændre noget som helst, da det er et vurderingsspørgsmål. Og så længe at kommunerne kan få flere penge udbetalt af staten, ved at få syge i aktivering, så vil de da naturligvis gøre alt for at få folk i aktivering. Så det eneste der er opnået er, at Støjberg har "vasket hænder", og hvis der kommer nye tilfælde frem i pressen, kan hun bare sige, at hun har gjort kommunerne opmærksom på, at alvorligt syge ikke skal aktiveres
__________________
Gitte

gittedl er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-05-2010, 10:14   #5
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Tja, eller også har hun fået øjnene op for, at det koster dobbelt så mange penge, når folk tvangsaktiveres og derefter bliver langtidssyge fordi de ikke kunne magte aktiveringen, får psykiske problemstillinger oven i alt det andet, og stress mm der leder næste skridt i retningen af førtidspension....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-05-2010, 10:59   #6
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
de skulle også til at kigge på sagsbehandlingstiden
det gør folk endnu mere syge
vi har 8 dage til en partshøring
en kommunen kan bruge et halvt eller helt år, uden konsekvens
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-05-2010, 14:19   #7
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Ja hvornår er hvad, og hvem bestemmer?

Nu ved man da at kemobehandlings krævet kræft går under kategorien, da det er sådan et eksembel der ligger til grund for skrivelsen.

Men den ene ting er jo langt fra nok, og ind til støjberg kommer med mere faste retningslinjer, er det ikke en pind andet end at vaske hender.

Og hvad skal de stakkels kommuner enlig gøre? på det ene led SKAL de overholde serviceloven, deres økonomi må IKKE spille ind, mens de på det andet led får sådan et rap over naldrene, når de ikke kan overholde bugetterne, hvilket de slev sagt ikke kan når de ikke har de penge de skal bruge for at give folk den service loven foreskriver folk skal have.

Ærlig talt forstår jeg altså godt kommunerne vælger at slå ned efter, for hvor skal de ellers slå hen? slår de op, oplever de akkurat det samme som mange her fra k10 oplever, at der bliver slået 10 fold tilbage, vi borgere er så "bare" sidste led, vi har bare ikke nogen vi kan slå ned på, og for hver gang der bliver slået en tak med, vokser frustrationen og vreden, dvs slaget mod sidste led er mange gange hårde, end da det begyndte oppe i toppen, lige som at jo flere gange man føler sig tvunget til at slå, jo stærkere bliver man = hårdere slår man.

Men nu har Støjberg da hendes på det tøre, nu har hun langet ned efter, endnu en gang, så må vi se hvor vandringen ender, en ting er sikkert det bliver ikke et positivt resultat, så skal det da være 1 gang i 11 år (sikkert mere)
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-05-2010, 14:34   #8
ace dk
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-06 2009
Lokation: et sted i dk.
Indlæg: 712
Styrke: 15
ace dk er rigtig godt på vej
nu skal man jo påregne en del "spind" fra volumereaktoren fra borgen........

der bliver ski ingen kommuner der hverken kan eller vil overholde disse udstukne retningslinier.... fordi HVORDAN f........ skulle de kunne det..??????????

administrationen er jo TOTAL.

kommunerne kan simpelthen ikke få det til og hænge sammen, ufinansierede skattelettelser, skal skramle imod et andet sted, og lettest er det og lade det skramle, hvor de "svage" er......

men det dages i øst brødre (og søstre)...... man aner en lille snert af anarki....

vi vil S... ikke finde os i det længere, personligt syntes jeg kan se en svingning til venstre i befolkningen. MEN ..... kan de nu gøre det bedre... eller er dette også bare tom luft og vindfrikadeller...???.....

dette må så være op til bevis i givet fald.

jeg kan i hvertfald ikke rigtigt blive enig med mig selv om hvad der er værst pest eller kolera.... hjort/eller volumen..???.....

for eders ace dk er det kartoffel kartoffel
ace dk er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-05-2010, 11:19   #9
Maj-Britt
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2006
Lokation: Tåstrup
Alder: 66
Indlæg: 1.040
Styrke: 19
Maj-Britt er ny på vejen
Den lå på Venstres hjemmeside og jeg greb den straks i dag med denne mail:

Hejsa.

Jævnfør denne:

Beskæftigelsesministeren advarer kommuner mod aktivering af svært syge

Kommentarer | Skriv kommentar

17. maj 2010, kl. 13:22 | Artikel

En sag fra Svendborg, hvor en kræftsyg skulle tvinges i aktivering, har fået beskæftigelsesminister Inger Støjberg til at indskærpe over for alle kommuner, at svært syge ikke skal tvinges i aktivering, skriver Kr. Dagblad.

Beskæftigelsesministeren har bedt Arbejdsmarkedsstyrelsen sende et brev til samtlige kommuner, hvori der slås fast, at ”alvorligt syge personer skal behandles med respekt og anstændighed og have al den hjælp, de har krav på og brug for”. Således er beskæftigelsesministeren med til at frede blandt andet kræftpatienter. Som endnu et led i fredningen er en såkaldt ”standby-ordning” blevet indført for alvorligt syge. Den indebærer, at de kommunale jobcentre følger op på de sygemeldte uden at tage direkte kontakt til den syge selv, blandt andet via de praktiserende læger og sygehusene.

Læs hele artiklen i dagens udgave af Kr. Dagblad.


fra venstres hjemmeside. Så fritages jeg vel fra Viva med øjeblikkelig virkning, idet jeg har fået konstateret livmoderhalskræft og begynder behandling på fredag på Herlev hospital.


Venlig hilsen Maj-Britt
*************

Retur kom den sædvanlige automail ( den får mig virkelig op i det røde felt), og da de p.t. ikke kan finde rundt i, hvem der er min sagsbehandler, så regner de nok med at sagen strander der!!

Det gør den så ikke, fordi i morgen møder jeg op i mit jobcenter og min plan er at jeg forlader det igen med en fritagelse for aktivering.

Deres plan vil givet være en anden, men så træder Inger Støjberg naturligvis i karakter og kalder dem til orden.

( var det så der, jeg vågnede og opdagede at jeg atter havde tisset i sengen??)
Maj-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-05-2010, 13:59   #10
ace dk
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-06 2009
Lokation: et sted i dk.
Indlæg: 712
Styrke: 15
ace dk er rigtig godt på vej
maj-britt........ er bange for at du lige er vågen...

men ja...... fritagelse er absolut ikke for meget, og som dokumentation er det jo blot og tage "volumens".... bibel i hånden, ligge den foran centerlederen og bede ham, få foretræde for Lady Larm..... da hun jo visseligt er på de syges side....

så for S::::::: der vågnede jeg S.. så også.....

mvh eders gaaaabende ace dk
ace dk er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Velfærdssamfund... ikke for de syge! dudde Politik og Samfund 19 13-06-2012 19:01
Minister: Syge må ikke må jagtes Webmaster K10 Nyheder 0 17-05-2010 03:01
Syge må ikke have pas mere.. Hejdien Det er da strengt ! 55 02-04-2009 19:41
Syge skal ikke aktiveres sun-lady Politik og Samfund 3 09-03-2009 21:32
bliver syge raske bare fordi de jagtes? Huldra Det er da strengt ! 0 29-08-2008 12:43




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:33.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension