K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 08-05-2010, 09:13   #1
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
Sociale svindlere bliver ikke straffet

ja link siger jo det hele http://nyhederne.tv2.dk/article/30407742/?forside

så er det blevet lettere eller gider de bare ikke døje med at gøre noget ved det eller er det bare at danmark er sådan ligept at man er nød til at gøre det.jeg vil tro i mange tilfælde er der mange der er nød til det siger ikke jeg kan forstår dem der gør
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-05-2010, 09:50   #2
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jeg tror ikke det er blevet lettere - for det har efter sigende altid været let.

Dette er nok den eneste side i systemet hvor systemet er til for borgerne, og ikke for systemet, og det mener jeg bør fortsætte.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-05-2010, 16:41   #3
Andersine85
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2010
Indlæg: 1.200
Blog Indlæg: 36
Styrke: 16
Andersine85 er ny på vejen
Der er jeg nu ikke enig, snyder folk bevidst, så skal de sku straffes!
For det er dem der opfører sig idiotisk, der gør, at alle andre bliver straffet (f.eks. de skrappe regler om medvirken i sygedagpengeloven), og så er det ikke i orden, at de bare slipper....

Så hellere lempelige regler andre steder, for folk der ikke kan gøre for det...
__________________
Er uddannet socialrådgiver, har arbejdet 3 år med sygedagpenge, men er lige skiftet til kontanthjælp match 2 og 3 og er altså, derfor, på den anden side at skrivebordet end de fleste herinde

Min lille hverdagsblog: http://www.k10.dk/blog.php?u=4874
Andersine85 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-05-2010, 17:15   #4
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
Citat:
Der er jeg nu ikke enig, snyder folk bevidst, så skal de sku straffes!
For det er dem der opfører sig idiotisk, der gør, at alle andre bliver straffet (f.eks. de skrappe regler om medvirken i sygedagpengeloven), og så er det ikke i orden, at de bare slipper...
det troer jeg vi alle her inde er emige med dig i eller jeg er da enig :P
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-05-2010, 17:34   #5
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Også enig!

Jeg mener bare, det er fint at der ér rummelighed i systemet og at der findes huller, det gør det hele lidt mere menneskeligt. Så må kommunerne jo bare i gang med at finde frem til synderne....

Og selvfølgelig skal folk straffes, ellers er loven jo ligegyldig, og så lægger det jo op til, at så kan folk bare begå socialtbedrageri uden konsekvenser, og det er sgu et skråplan!

Selv har jeg altid taget de der skrivelser seriøst hvor der står man kan straffes hvis man opgiver urigtige oplysninger, og altid selv været meget påpasselig med at oplyse korrekt...
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-05-2010, 18:54   #6
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Mon ikke, at der er flere borgere, der bliver snydt af kommunerne end omvendt.

Det ville nok være mere på plads at oprette enheder, der kunne kontrollere kommunerne og staten, om borgerne "snydes" for det, de skal have.

Line Barfod spurgte forleden Indenrigsministeren - Haarder - om han mente, at kommunerne skulle overholde loven eller holde budgetterne.

Svaret var: Kommunerne SKAL overholde loven.

Men så kan budgetterne jo ikke overholdes.

Men at bruge millioner på at kontrollere, om en fattig på starthjælp får een krone for meget er vist at skyde gråspurve med kanoner.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-05-2010, 23:29   #7
Multe
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 1.634
Styrke: 16
Multe er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Andersine85 Se meddelelser
Der er jeg nu ikke enig, snyder folk bevidst, så skal de sku straffes!For det er dem der opfører sig idiotisk, der gør, at alle andre bliver straffet (f.eks. de skrappe regler om medvirken i sygedagpengeloven), og så er det ikke i orden, at de bare slipper....

Så hellere lempelige regler andre steder, for folk der ikke kan gøre for det...

Hmmm, gælder det også kommunen/sagsbehandlerne der omgås gældende lov ???
__________________
Hva' man har, det har man... -resten ka' de vise som respekt!
Multe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-05-2010, 23:49   #8
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jeg synes Zuza har fat i den lange ende her!!

Og jeg fristes selv til at tage den skridtet videre og spørge - mon ikke kommunerne 'fifler' for langt større beløb end de sociale bedragere?

Og KAN det tænkes, at kommunen i mange tilfælde ligefrem SELV får avlet nogle socialbedragere ved at behandle borgerne helt hen i vejret, og ved at fjerne ydelser og bevidst plante dem mellem to stole?
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-05-2010, 07:40   #9
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Jeg mener uden tvivl, at sociale bedragere skal straffes, og det bliver de med al tydelighed ikke i dag. Det krænker min retfærdighedssans at vide, at det offentlige igennem de sidste 9 år, igen og igen, har skærpet krav og kontrol overfor samfundets svageste borgere, der betyder at mange i sandheden syge og udsatte, sendes en tur gennem *******, før de måske får den hjælp de har behov for, alt sammen fordi man ønsker at sortere bedragerne fra, som i sig selv er i orden.

Der bruges enorme summer og mængder af resurser på netop dette formål, at sortere fra forlods. Til skade for dem der er syge og svage og som gang på gang bliver mødt med mistro og tvivl. Disse resurser kunne anvendes langt bedre i bekæmpelsen af fattigdom og armod, hvis man i stedet, når man fandt en social bedrager, gav en straf der virkelig kunne mærkes, og som kunne afskrække andre fra at forsøge samme nummer.

Jeg troede ellers at vores regering gik ind for mere pisk og mindre gulerod.



Ragdoll
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-05-2010, 09:51   #10
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
Citat:
Der bruges enorme summer og mængder af resurser på netop dette formål, at sortere fra forlods. Til skade for dem der er syge og svage og som gang på gang bliver mødt med mistro og tvivl. Disse resurser kunne anvendes langt bedre i bekæmpelsen af fattigdom og armod, hvis man i stedet, når man fandt en social bedrager, gav en straf der virkelig kunne mærkes, og som kunne afskrække andre fra at forsøge samme nummer.
ja det skal være en straf de kan mærke og forstå hov den går ikke det finder vi og ikke i jeg vil ikke gå ind i fp kontanthjælp æov osv er blevet skærpet osv.men de penge de bruge på at fidne socialbefrager kunne godt bruges et andet sted men så længe at man som socialbedrager slipper næsten med et fy fy fy det må du ikke så vil folk gøre det enter forde loven er for hård eller bare noget vil have mere.som sagt min mening og som jeg ser det idagsom jegh ar sagt har selv følt på min krop hvordan systemet kan være min mor fik 300 og nogen kroner ubetalt på en md far på fagforening osv og hvis de ville begår begraderi den gang kunnej eg got forstå hvis de gjorde som de så ikke gjode men hvis de havde kunne jeg sgu godt forstå det
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Det er ikke ild i r.ven, der kendetegner sagsbehandlingstid i Det Sociale nævn. Zastrow Alt det andet 4 19-09-2012 07:30
Politikere er verbale svindlere buster Politik og Samfund 0 14-02-2011 13:03
Kan jeg blive straffet?? Road66 Alt det andet 11 26-08-2010 12:36
V-minister: K er ikke den sociale stemme lena Politik og Samfund 4 26-09-2008 10:34
Bliver de unge udsat for diskrimination i det sociale system? gittedl De Unge 18 21-08-2008 11:04




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:52.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension